W odpowiedzi na zmieniające się trendy w zachowaniach konsumentów poszukujących informacji o marce i produkcie w cyfrowym świecie, agencja digital marketingowa Whites ogłasza utworzenie nowej komórki specjalizującej się w Generative Engine Optimization (GEO). Kierowanie tym przedsięwzięciem obejmie Krzysztof Kowalczuk-Fijałkowski, który pełnił funkcję Innovation Lead Whites.
Generative Engine Optimization (GEO) to nowa dziedzina w marketingu cyfrowym, która koncentruje się na optymalizacji treści w taki sposób, aby były one preferowane przez modele AI podczas generowania odpowiedzi na zapytania użytkowników. Kluczowa w tych działaniach jest ekspozycja brandu. Ta strategia jest odpowiedzią na rosnącą rolę sztucznej inteligencji w procesie poszukiwania informacji, gdzie tradycyjne wyszukiwarki, takie jak Google, stopniowo ustępują miejsca odpowiedziom generowanym przez AI. Gartner prognozuje, że do 2026 roku wyszukiwarki internetowe odnotują 25% spadek ruchu na rzecz chatbotów AI i podobnych rozwiązań.
Zaawansowane technologie takie jak Search Generative Experience (SGE) od Google, czy też konkurencyjna wyszukiwarka Perplexity czy Meta AI, a także chatboty AI typu Google Gemini i OpenAI ChatGPT, są już częścią codziennego użytkowania. Wg Accenture 39% osób w wieku 18-34 lat woli odpowiedzi konwersacyjnej AI od standardowych wyszukiwań w sieci. Nowa komórka GEO Whites będzie prowadziła badania nad czynnikami wpływającymi na widoczność marek i produktów w tych generatywnych platformach.
"Generative AI to "natychmiastowa odpowiedź i przejście do konwersacji”, a nie “standardowy wynik wyszukiwania w postaci linku, który zmusza użytkownika do dalszego researchu” jak w wyszukiwarce Google - komentuje Krzysztof Kowalczuk-Fijałkowski. "Przejście od SEO do GEO wymaga od nas zrozumienia i przewidywania, jak algorytmy AI interpretują i wybierają treści znajdujące się w stronach internetowych i social media. Otwiera to nowe możliwości dla strategii marketingowych i dotarcia do konsumenta. Generative AI jak SGE wprowadza duże przetasowania w rankingu i ekspozycji brandów, co stanowi ogromną szansę dla serwisów do zwiększenia widoczności. Chcemy pomóc naszym klientom wykorzystać tę szansę."
“Krzysztof Kowalczuk-Fijałkowski to doświadczony ekspert SEO, od 2 lat odpowiedzialny także za innowacje i automatyzację procesów w Whites. Jego kompetencje są kluczowe dla naszych planów rozwoju w obszarze Generative Engine Optimization. Dzięki nowemu podejściu jesteśmy w stanie wspierać naszych klientów w dopasowaniu strategii to dynamicznie zmieniającego się środowiska cyfrowego.” - komentuje Maciej Woźniak, CEO Whites.
Jeśli szukasz sprawdzonego partnera, który wesprze Cię w działaniach marketingowych, napisz do nas.