Blog

Novo Nordisk, Whites i GoodC – kampania wspierająca osoby chore na otyłość

Autor: WHITES | Apr 18, 2025 8:55:16 AM

“Porozmawiajmy szczerze o otyłości” to kampania społeczna o ogólnopolskim zasięgu, do współtworzenia której Novo Nordisk, globalny lider branży farmaceutycznej, ponownie zaprosił Whites.

Jesteśmy dumni, że współtworzymy komunikację digitalową kampanii, która zmienia poglądy Polek i Polaków, angażuje znanych ambasadorów i dodaje siły osobom chorym na otyłość.

Działania Whites obejmują wiele obszarów digital marketingu: współtworzenie
strategii i prowadzenie komunikacji w social mediach (Facebook i Youtube), stworzenie Digital&Social Key Visual spójnego z całą kampanią, kampanie płatne, tworzenie wartościowych dla użytkownika treści online, a także wsparcie SEO oraz techniczne, związane ze stroną internetową otylosci.pl i analityką kampanii.

Wypracowana wspólnie z crossfunkcyjnym zespołem Novo Nordisk strategia komunikacji w digitalu ma na celu przede wszystkim edukację użytkowników za pomocą merytorycznych porad, podanych w nowoczesnej formie (video social media, stories, grafika, quizy, kalkulatory), faktów na temat otyłości, sposobów jej leczenia oraz przedstawiania głosów ekspertów i ambasadorów.

Kampania

Celem kampanii „Porozmawiajmy Szczerze o Otyłości” jest edukacja na temat wpływu otyłości na zdrowie. Tegoroczna, 6. edycja odbywa się pod hasłem „Słuchaj serca. Lecz otyłość.”, które niesie podwójny przekaz. Zachęca do symbolicznego wsłuchania się w siebie, swoje potrzeby i zdrowie. Z drugiej strony wskazuje, że choroby układu sercowo-naczyniowego należą do najczęstszych powikłań otyłości.


Publikacje w social mediach oraz na stronie www związane z kampanią pokazują pozytywną postawę wobec leczenia otyłości. Kampania wspiera zarówno osoby dotknięte chorobą otyłościową, jak i ich rodziny oraz bliskich. Główne filary komunikacji w social mediach kampanii, którymi opiekuje się zespół Whites to pozytywny język, zdrowy styl życia, leczenie oraz metody radzenia sobie z otyłością w codziennym życiu.

W ramach współpracy Novo Nordisk i Whites stworzony został też Digital&Social media Key Visuals dla strony www. Wspólnie przenieśliśmy wartości kampanii społecznej na spójnych z nią język kolorów, fontów i formatów digitalowych (wideo, komunikacja social media, product design), przystępnych dla użytkownika.

Strategia komunikacji oraz Key Visuals zostały wykorzystane w kolejnym etapie współpracy, utworzeniu nowej odsłony strony www: ootylosci.pl. Za projekt oraz wdrożenia strony odpowiada software&product house GoodC (Grupa Digitalowa Whites).

W ramach projektu mieliśmy zaszczyt poznać wyjątkowe osoby, ambasadorów Kampanii Porozmawiajmy Szczerze o otyłości:

  • Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia;
  • Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i mama;
  • Bartłomiej Nowosielski – aktor, tata;
  • Robert Kudelski – aktor, wokalista;
  • Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia, student prawa.

Każda z tych osób posiada własne doświadczenia związane z otyłością i jej powikłaniami. Historie ambasadorów możesz znaleźć na stronie https://ootylosci.pl/historie/

Za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnej kampanii, przygotowanie treści edukacyjnych, współpracę z ambasadorami, KOL-ami , twórcami internetowymi oraz organizację wydarzeń wspierających promocję kampanii odpowiada Ahava PR.

Za kreację (w tym spoty audio i video oraz akcję ambientową) , strategię i komercyjne działania mediowe oraz współprace influencerskie odpowiada Flywheel PR . Agencję przy planowaniu i zakupie mediów wspiera dom mediowy PHD.

W ramach kampanii powstał między innymi spot emitowany m.in w kinach oraz radiu, a także grafika, zamieszczona na schodach przy Złotach Tarasach - warszawskim centrum handlowym. Grafika została zaprojektowana przez Martynę Wędzicką-Obuchowicz, uznaną projektantkę graficzną i wykładowczynię akademicką.



Wierzymy, że dzięki kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, organizowanej przez Novo Nordisk społeczne spojrzenie na otyłość ulegnie istotnej zmianie.

Jeśli szukasz sprawdzonego partnera, który wesprze Cię w obszarze digital  marketingu w kategorii zdrowie, medycyna i farmacja, napisz do nas.

Zapoznaj się z naszymi kampaniami dla branży medycznej i farmaceutycznej oraz zdrowie i uroda.