Od 2020 branża budowlana zmaga się z niepewnościami. Digitalizacja sprzedaży przyspieszona przez COVID. Nagłe wzrosty sprzedaży w segmentach DIY. Kłopoty z cyklem dostaw. Do tego potrzeba budowania relacji z odbiorcami końcowymi i wsparcie sprzedaży produktów online, często bez wcześniejszych zaawansowanych działań digitalowych.
We współpracy z marką Selena (Tytan Professional, Quilosa Professional) połączyliśmy synergiczne działania marketingu online, żeby nie tylko zbudować od podstaw obecność w digitalu, ale też zrealizować strategię customer engagement wokół marki.
Selena to globalny lider i dystrybutor produktów chemii budowlanej. Obecnie zatrudnia ok. 2000 pracowników na całym świecie. W skład Grupy wchodzi 34 spółek w 19 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji, Kazachstanie, Hiszpanii i we Włoszech.
Portfolio Grupy Selena obejmuje topowe marki budowlane. Działania Whites skupiały się na dwóch z nich - Tytan Professional i Quilosa Professional.
Profesjonalni użytkownicy produktów marki Tytan - wykonawcy budowlani, kierownicy budów, właściciele firm budowlanych – wykonujący zarówno prace ogólnobudowlane, jak i specjalistyczne na obiektach mieszkaniowych i niemieszkaniowych (budynki komercyjne).
Element, wokół którego budowaliśmy pozostałe działania online’owe m.in. konkursy, quizy i inne aktywizacje. Platforma obsługuje zbieranie i przetwarzanie danych o użytkownikach oraz funkcjonalności customer engagament m.in:
➕ Koncepcja, key visual (Whites).
➕ Design, UX, UI & development (Goodc).
Stworzyliśmy plan contentu w połączeniu z wieloetapową strategią SEO, które wsparły działania customer engagement FAST&PRO Challenge oraz komunikację produktów FAST&PRO.
➕ Plan i content grafy zgodne z zaleceniami SEO do artykułów, dla wzmocnienia efektywności działań.
➕ 36 artykułów pisanych i redagowanych po angielsku (master file), tłumaczonych i opublikowanych przez lokalne agencje.
Zaplanowaliśmy i prowadziliśmy działania social media oraz pliki master w języku angielskim (animacje, grafiki, teksty) do adaptacji dla agencji lokalnych na 8 rynkach
➕ 9 miesięcy komunikacji social media prowadzonych jako agencja wiodąca.
➕ 3 filary komunikacji SoMe.
Edukacja na temat produktów
Rozrywka
Konkurs FAST&PRO Challenge
➕ 6 koncepcji konkursów w social mediach.
➕ Konfiguracja konwersji i analityki Google Analytics.
➕ Automatyczne raportowanie kampanii.
➕ Realizacja key visual komunikacji we wszystkich punktach styku (platforma contentowa, content social media) spójny z brandingiem klienta.
➕ Realizacja sesji zdjęciowej z brand hero marki.
quizy wiedzy przygotowane dla odbiorców produktów
konkursy aktywizujące
artykuły wiedzowe (tips&tricks)
system grywalizacja - punkty za wykonane na stronie akcje (np. rozwiązanie quizu lub zostawienie opinii)
specjalistyczny ebook do pobrania ze strony
webinar dla ekspertów
Strategia digitalowa i pełna realizacja spełniła założony cel - zwiększyła customer engagement wokół marki i produktów Tytan FAST&PRO.
Po 6 miesiącach działań digitalowych:
Jednym z najbardziej wartościowych efektów jest uzyskanie feedbacku od końcowych odbiorców, a dzięki temu insightów i cennych informacji na temat grupy docelowej i ich podejścia do marki i produktów, które dają duży potencjał do dalszych działań digitalowych.