{{ $t('pages.return') }}
Budowanie customer engagement. Od strategii digitalowej do pełnej realizacji. Case study Selena
Postawienie fundamentów obecności digital marketingowej i zbudowanie efektywnych działań customer online engagement jednego z globalnych liderów branży budowlanej.
Obszar
Branża
Klient
Strategia, Social media, SEO, Content, Performance, Platforma contentowa, Product design, Key Visuals
Budownictwo
Fast & PRO Tytan by SELENA
Obszar
Strategia, Social media, SEO, Content, Performance, Platforma contentowa, Product design, Key Visuals
Branża
Budownictwo
Klient
Fast & PRO Tytan by SELENA
Od 2020 branża budowlana zmaga się z niepewnościami. Digitalizacja sprzedaży przyspieszona przez COVID. Nagłe wzrosty sprzedaży w segmentach DIY. Kłopoty z cyklem dostaw. Do tego potrzeba budowania relacji z odbiorcami końcowymi i wsparcie sprzedaży produktów online, często bez wcześniejszych zaawansowanych działań digitalowych.
We współpracy z marką Selena (Tytan Professional, Quilosa Professional) połączyliśmy synergiczne działania marketingu online, żeby nie tylko zbudować od podstaw obecność w digitalu, ale też zrealizować strategię customer engagement wokół marki.
Selena to globalny lider i dystrybutor produktów chemii budowlanej. Obecnie zatrudnia ok. 2000 pracowników na całym świecie. W skład Grupy wchodzi 34 spółek w 19 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji, Kazachstanie, Hiszpanii i we Włoszech.
Portfolio Grupy Selena obejmuje topowe marki budowlane. Działania Whites skupiały się na dwóch z nich - Tytan Professional i Quilosa Professional.
Wyzwania marki
- W które działania digitalowe zainwestować, aby przyniosły zakładane efekty?
- Jak prowadzić komunikację profesjonalnie, prosprzedażowo, angażująco?
Grupa docelowa
Profesjonalni użytkownicy produktów marki Tytan - wykonawcy budowlani, kierownicy budów, właściciele firm budowlanych – wykonujący zarówno prace ogólnobudowlane, jak i specjalistyczne na obiektach mieszkaniowych i niemieszkaniowych (budynki komercyjne).
Cele
- Wzrost świadomości marki u końcowych odbiorców produktów Selena (Tytan Professional i Quilosa Professional).
- Zaangażowanie grupy docelowej we wszystkich kanałach dotarcia kampanii.
- Pozyskiwanie nowych kontaktów do bazy danych klienta i utrzymanie już istniejących.
- Pozyskanie wniosków i insightów do dalszych kampanii - klient nie miał informacji zwrotnych od konsumentów, bo sprzedaż prowadzi poprzez dystrybutorów i hurtowników.
- Wsparcie sprzedaży, w tym offline.
Strategia digitalowa. Fundamenty customer engagement w digitalu
Kluczowym punktem strategii była koncepcja FAST&PRO CHALLENGE, czyli szereg aktywacji oparty na zaprojektowanej i zbudowanej od zera platformie contentowej. Wzmocniliśmy ją działaniami content marketingowymi i social media marketingowymi.*Realizacja strategii. Budujemy działania digitalowe
01. Platforma contentowa w 8 wersjach językowych
Element, wokół którego budowaliśmy pozostałe działania online’owe m.in. konkursy, quizy i inne aktywizacje. Platforma obsługuje zbieranie i przetwarzanie danych o użytkownikach oraz funkcjonalności customer engagament m.in:
- proces rejestracji użytkownika
- profil użytkownika
- proces zostawiania opinii o produktach
- strony angażujących treści edukacyjnych i produktowych
- strony treści dostępne po rejestracji i zalogowaniu
- wdrożenie systemu grywalizacji: użytkownik zdobywa punkty za wykonane na stronie akcje
➕ Koncepcja, key visual (Whites).
➕ Design, UX, UI & development (Goodc).
02. Content marketing konkursowy i produktowy ze strategicznym SEO
Stworzyliśmy plan contentu w połączeniu z wieloetapową strategią SEO, które wsparły działania customer engagement FAST&PRO Challenge oraz komunikację produktów FAST&PRO.
➕ Plan i content grafy zgodne z zaleceniami SEO do artykułów, dla wzmocnienia efektywności działań.
➕ 36 artykułów pisanych i redagowanych po angielsku (master file), tłumaczonych i opublikowanych przez lokalne agencje.
03. Strategia komunikacji marki Tytan FAST&PRO w social mediach
Zaplanowaliśmy i prowadziliśmy działania social media oraz pliki master w języku angielskim (animacje, grafiki, teksty) do adaptacji dla agencji lokalnych na 8 rynkach
➕ 9 miesięcy komunikacji social media prowadzonych jako agencja wiodąca.
➕ 3 filary komunikacji SoMe.
Edukacja na temat produktów
Rozrywka
Konkurs FAST&PRO Challenge
➕ 6 koncepcji konkursów w social mediach.
04. Wdrożenie i obsługa pełnej analityki działań
➕ Konfiguracja konwersji i analityki Google Analytics.
➕ Automatyczne raportowanie kampanii.
05. Partnerstwo kreatywne
➕ Realizacja key visual komunikacji we wszystkich punktach styku (platforma contentowa, content social media) spójny z brandingiem klienta.
➕ Realizacja sesji zdjęciowej z brand hero marki.
06. Wdrożenie strategii customer engagement
-
quizy wiedzy przygotowane dla odbiorców produktów
-
konkursy aktywizujące
-
artykuły wiedzowe (tips&tricks)
-
system grywalizacja - punkty za wykonane na stronie akcje (np. rozwiązanie quizu lub zostawienie opinii)
-
specjalistyczny ebook do pobrania ze strony
-
webinar dla ekspertów
Działania w liczbach
- 8 wersji językowych microsite’u (platforma contentowa)
- Ponad 50 mockupów UX/UI
- 9 miesięcy komunikacji w social mediach prowadzonych jako agencja wiodąca
- 6 koncepcji konkursów w social mediach
- 10 quizów konkursowych
- 36 artykułów pisanych i redagowanych po angielsku (master file), ale tłumaczonych i opublikowanych przez lokalne agencje
Rezultaty
Strategia digitalowa i pełna realizacja spełniła założony cel - zwiększyła customer engagement wokół marki i produktów Tytan FAST&PRO.
Po 6 miesiącach działań digitalowych:
- Blisko 70 000 użytkowników platformy contentowej
- Ponad 2000 zarejestrowanych użytkowników
- 3287 opinii o marce i produktach Tytan Professional (Quilosa Professional) na platformie konkursowej.
Jednym z najbardziej wartościowych efektów jest uzyskanie feedbacku od końcowych odbiorców, a dzięki temu insightów i cennych informacji na temat grupy docelowej i ich podejścia do marki i produktów, które dają duży potencjał do dalszych działań digitalowych.
Dodatkowe wyzwania dla agencji
- ograniczone działania w digitalu - wprowadzenie marki bez wcześniejszych działań digital marketingowych
- działania na 8 rynków europejskich
- różnice w brandingu produktów między krajami
- różny poziom digitalizacji użytkowników na rynkach
- publikacja treści wydłużona z powodu dodatkowego czasu oczekiwania na tłumaczenia
- specyfika klienta korporacyjnego
- rozbudowana struktura
- niektóre rynki mają własne zespoły marketingowe
- różnice językowe i kulturowe
- logistyka konkursów inna dla każdego kraju