Blog

AI wyszukiwarki i chatboty - szanse i zagrożenia dla marek. Raport Whites 2025.

Autor: WHITES | Dec 18, 2024 9:37:05 AM

Zmiany w krajobrazie marketingu cyfrowego, szczególnie te związane z rozwojem sztucznej inteligencji w wyszukiwarkach, stawiają przed marketingowcami nowe wyzwania i wymagają przemyślanego dostosowania strategii do nowych realiów. W celu zbadania świadomości tych zmian i problemów, z którymi mierzą się marketing managerowie, przeprowadziliśmy badanie, które zgromadziło opinie 124 marek z ponad 50 różnych branż. Dodatkowo 11 managerów wypowiedziało się na łamach raportu o szansach i zagrożeniach z perspektywy marki i branży, którą reprezentują.

Celem raportu AI wyszukiwarki i chatboty - szanse i zagrożenia dla marek  jest nie tylko przedstawienie kluczowych wyzwań, ale także wskazanie, jak marki mogą skutecznie odpowiadać na te zmiany. 

Dane zebrane w badaniu pomogą zrozumieć, jak firmy adaptują się do nowej rzeczywistości marketingu opartego na AI, oraz dostarczą wartościowych wskazówek dostosowanych do specyfiki poszczególnych branż. 

W raporcie umieściliśmy również wyniki naszych badań nad czynnikami sprzyjającymi obecności w odpowiedziach AI.

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z wynikami badania oraz skorzystania z naszych rekomendacji, które pomogą w efektywniejszym planowaniu działań marketingowych w obliczu dynamicznych zmian w ekosystemie wyszukiwarek.

Co znajdziesz w raporcie:

  • Dane od 124 marek na temat wyzwań związanych ze zmianami w sposobie wyszukiwania informacji o marce, produkcie czy usłudze pod wpływem generatywnej AI.
  • Informacje o adaptacji do zmian w segmencie dużych, średnich i małych firm z ponad 50 różnych branż.
  • Prognozy marek na temat szans i zagrożeń po wdrożeniu odpowiedzi AI w wyszukiwarce Google w Polsce (AI Overview).
  • Aktualne dane na temat popularności poszczególnych platform biorących udział w wyszukiwaniu informacji przez konsumentów.
  • Wnioski z badania Whites nad czynnikami sukcesu obecności marek w odpowiedziach AI w wyszukiwarce Google (AI Overview).
  • Komentarze 11 ekspertów, przedstawicieli marek B2C i B2B: Bibby Financial Services Polska, Biuro Paczka, Business Marketer, DIAGNOSTYKA Group, Empik S.A., Lancerto, Próchnik 1948, GS1 Polska,  POLMED SA, Kosmetyki AA, Polpharma, Sanofi, Univio.

Jeśli szukasz sprawdzonego partnera, który wesprze Cię w obszarze digtal marketingu, napisz do nas.