Kontakt Whites: +48 22 114 00 04

  • Dlaczego my
  • Blog
    • Aktualności
    • White Papers
    • Case Studies
  • Kompetencje
    • Data Driven SEO
    • Analityka Internetowa
    • Content Marketing
    • Social Media Marketing
    • Growth Marketing
    • STRATEGIA MARKETINGOWA
    • Optymalizacja Konwersji
    • Marketing automation
  • Ludzie
    • O nas
    • Nasi przyjaciele
    • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • |
  • EN

contact us

Skip to content

Jak w ciągu roku trzykrotnie zwiększyliśmy ruch organiczny dla Netguru na rynkach zagranicznych?

Jak w ciągu roku trzykrotnie zwiększyliśmy ruch organiczny dla Netguru na rynkach zagranicznych?

08 maja 2018

Poleć tekst:

FB T IN E-mail

"/
To jeden z najbardziej znanych polskich software house’ów - firm które specjalizują się w konsultingu oraz realizacji projektów z zakresu IT, szczególnie w obszarze webowym. Firma z poznańskim rodowodem działa globalnie, zatrudniając ponad 300 osób.


W Whites specjalizujemy się w budowaniu widoczności marek w internecie. Dla Naszych Klientów wdrażamy strategie działań digitalowych i osiągamy maksymalne efekty dzięki dobieraniu optymalnych narzędzi, m.in SEO, kampanii PPC, Content Marketingu czy Social Media Marketingu.

Współpraca Netguru z Whites

START

Nasza współpraca rozpoczęła się w kwietniu 2017. Poniżej przedstawiamy podsumowanie pierwszego roku współpracy:

SYTUACJA POCZĄTKOWA

Wykres prezentujący ruch organiczny na stronie Netguru

Gdy zaczynaliśmy współpracę Netguru miał zbudowane wyszukiwania brandowe związane z silną pozycją na rynku software house'ów. Słowo "netguru" wpisywane było w polską wyszukiwarkę 3 600 razy miesięcznie. Marka znana była też klientom anglojęzycznym: średnia liczba wyszukiwań w marcu 2017 dla USA i UK wyniosła 390.

Poza samym brandem, Netguru budował widoczność w Google dzięki poradnikom i wpisom blogowym, skierowanym głównie do deweloperów. Frazy związane z konkretnymi problemami programistycznymi znajdowały się w TOP3 wyników.

Cele i założenia

1. WZROST RUCHU NA DOTYCHCZASOWYCH TREŚCIACH

Chcieliśmy wykorzystać istniejący potencjał marki oraz wartościowe treści opublikowane na stronie Netguru. Ustaliliśmy, że celem jest przyspieszenie wzrostu ruchu organicznego w serwisie. Jako KPI przyjęliśmy wzrost w ciągu roku o 40% liczby wizyt miesięcznie, ze szczególnym naciskiem na Wielką Brytanię, gdzie wzrost powinien przekroczyć 50%.

2. BUDOWA STRON DOCELOWYCH NA FRAZY “HIGH INTENT”

Z drugiej strony wiedzieliśmy, że dotychczasowa widoczność w wyszukiwarce w niewielkim stopniu obejmuje tzw. frazy „High Intent” – wskazujące na ostatnie etapy procesu zakupowego. Za dotarcie do potencjalnych klientów na tym etapie lejka odpowiadała przede wszystkim kampania AdWords. Zespół Netguru postawił przed nami cel zwiększania pozycji i ruchu z fraz z tej kategorii. Po analizie wspólnie zdecydowaliśmy się na strategię opartą na zoptymalizowanych stronach docelowych.

Działania

Poniżej przedstawiamy przebieg współpracy:

WARSZTATY

W pierwszym etapie naszej współpracy zorganizowaliśmy całodniowy warsztat. Mieliśmy szansę omówić jak działa SEO oraz co i dlaczego robimy, żeby wzmocnić pozycje w wyszukiwarce. Daliśmy też wskazówki jak dalej pracować nad wpisami blogowymi, by wspierały naszą strategię stron docelowych pod frazy intencyjne. Była to także szansa dla osób po stronie Whites na lepsze zrozumienie biznesu klienta.

STRATEGIA SEO

W odpowiedzi na postawione nam cele rozpoczęliśmy analizę, której efektem była bardzo szczegółowa i rozbudowana strategia uwzględniająca m.in.:

  • diagnozę aktualnej widoczności,
  • analizę serwisu pod kątem przyjazności dla wyszukiwarki,
  • badanie fraz kluczowych pod kątem lokalizacji, wartości biznesowej, konkurencji,
  • dopasowanie do biznesu klienta,
  • weryfikację treści dostępnych na witrynie Netguru,
  • analizę profilu linkowego,
  • szczegółowy plan działań.

STWORZENIE STRON DOCELOWYCH SEO

Skupiliśmy się na frazach z ostatnich odcinków ścieżki zakupowej, "high intent", z niewielką liczbą miesięcznych zapytań, ale dużym potencjałem sprzedażowym - przykładem takiej strony jest np. React Native albo Node.js. Założyliśmy, że przy tak poważnym zakupie klient prawdopodobnie wykonał już analizę dostępnych możliwości i często ma pomysł na to, jaką technologią chce się posłużyć. Dlatego, poza stronami docelowymi opisującymi co robi Netguru, zostały stworzone wspierające je "Landing Pages” opisujące jak Netguru to robi- czyli poświęcone poszczególnym technologiom. Każdy LP miał zawierać dokładny opis usługi, powiązany linkami z odpowiednimi poradnikami, case studies, rekomendacjami i dotychczasowymi realizacjami. Był swoistym “hubem” dla tematu opisującego daną usługę.

KPI: 650 wizyt organicznych miesięcznie, w 6 miesiącu po starcie Stron Docelowych. Cel przekroczyliśmy już w 3 miesiącu - o 17%.

LINK BUILDING

Zespół Netguru pracował nad nowymi stronami docelowymi, my zajęliśmy się odzyskiwaniem utraconych linków. Zidentyfikowaliśmy “broken backlinks”, czyli odnośniki prowadzące do nieistniejących podstron oraz te z kategorii “Lost”, które kiedyś prowadziły do Netguru, ale zostały usunięte przez linkującego. W każdym takim przypadku prowadziliśmy korespondencję z właścicielem linku, zabiegając o jego przywrócenie.
Dodatkowo aktywnie prowadziliśmy outreach na brytyjskich i amerykańskich wartościowych stronach z branży.

KPI: poprawienie Trust Flow Majestic z 17 do 21. W ciągu roku przekroczyliśmy cel, osiągając współczynnik 25.

OPTYMALIZACJA BLOGA

Szczegółowo rozplanowane Strony Docelowe to nie wszystko. Ich działanie powinno być wspierane przez siłę SEO-wą całego serwisu - przede wszystkim budujących wiarygodność i siłę postów na blogu, przeznaczonych dla szerszej rzeszy odbiorców.

Koncepcja landingów też nie była typowa - miały zawierać znacznie więcej znaków niż dotychczasowe strony sprzedażowe: minimalistyczne i oparte głównie o CTA. Kluczowe dla ich sukcesu było też kontekstowe linkowanie wewnętrzne.

LINKOWANIE WEWNĘTRZNE

Na stronie istniało około tysiąca wartościowych treści. W większości jednak były one nieoptymalnie zlinkowane. Zagęściliśmy strukturę linków wewnętrznych opierając ją o tzw. strukturę topikową, gdzie kluczowym kryterium powiązań był kontekst i relacje pomiędzy poszczególnymi frazami kluczowymi.

KPI: Liczba stron docelowych w ruchu organicznym z ponad 50 sesjami miesięcznie: planowany wzrost o 50%, osiągnięty: 130%.

Klucz do sukcesu- agile’owe podejście do marketingu

Cytat Patryka Kalinowskiego dotyczący agencji Whites

Patryk Kalinowski, Senior Online Marketing Specialist w Netguru

Obsługując startupy i firmy technologiczne widzimy jak podejście typu “agile” promieniuje na inne działy i kształtuje kulturę organizacyjną całej firmy. Widać to szczególnie w przypadku Netguru, który jest świetnym przykładem “zwinnej” firmy. Współpraca z nimi opierała się na partnerskiej relacji i skupieniu na wspólnym celu - czyli wartościach, w które w Whites bardzo wierzymy. Wraz z działem marketingu Netguru prezentujemy wyniki naszej pracy. Jakie były składniki naszego wspólnego sukcesu?

SKUPIENIE NA CELU

Dobrze zdefiniowany cel miał ogromne znaczenie dla naszych działań. Jednak to jasny podział ról i odpowiedzialności zwiększył efektywność naszej pracy. W ramach okresowych rozmów wspólnie zastanawialiśmy się co jeszcze możemy zrobić lepiej, co zmienić.

ZAUFANIE

Jest to klucz do sukcesu w każdej relacji, ale w przypadku pozycjonowania jest to szczególnie ważne - nie ma jednej ścieżki do celu, a rekomendacje oparte są czasem na intuicji wynikającej z wieloletniego doświadczenia. Dodatkowo efekty pracy są odłożone w czasie. Dział marketingu Netguru uwierzył w naszą strategię i wykonał ogromną pracę także po swojej stronie, aby ją wdrożyć.

KOMUNIKACJA

W projekt po obu stronach zaangażowanych było około 10 osób. Tu kluczowe okazały się dwa aspekty - przejrzystość komunikacji i jej dynamika. W rozmowach z zespołem klienta zawsze mogliśmy liczyć na szczery feedback, także w obszarach, gdzie nasza współpraca wymagała poprawy. Dzięki temu mogliśmy dopasowywać nasze rozwiązania do potrzeb klienta.
Komunikacja została oparta na narzędziach do współpracy w czasie rzeczywistym: Slack, dokumenty online, Data Studio, Trello. Dzięki temu utrzymywaliśmy odpowiednie tempo, a wymiana informacji odbywała się bezpośrednio pomiędzy zainteresowanymi osobami.

Cytat Radka Zaleskiego o agencji Whites

Radek Zaleski, Head of Growth w Netguru

Efekty

1. WZROST RUCHU ORGANICZNEGO

Ruch organiczny w całym serwisie wzrósł trzykrotnie - z poziomu 30 tys. wizyt miesięcznie do około 90 tys. miesięcznie.

Wykres pokazujący ruch organiczny na stronie Netguru

2. WZROST RUCHU NA NAJWAŻNIEJSZYCH BIZNESOWO RYNKACH

Wzrost ruchu był najbardziej dynamiczny w krajach zachodnich.

Dane: Google Analytics, źródło: organic, okres: marzec 2018 vs. marzec 2017

3. WZROST RUCHU NA FRAZY "HIGH INTENT"

Główny cel, czyli ruch intencyjny na stronach sprzedażowych, przekroczył nasze oczekiwania. Wzrósł o ponad 250 procent w ciągu roku.

Wykres wzrostu ruchu organicznego na strony docelowe Netguru
Wykres wzrostu ruchu organicznego na strony docelowe (wdrożenie nowej wersji w 8. miesiącu).

Jak bardzo konkurencyjne i wartościowe biznesowo są to frazy potwierdza fakt, że ich średni CPC dla kampanii AdWords w przypadku zachodnich rynków to 40-60 zł.

4. WZROST POTENCJAŁU PRZYCHODOWEGO RUCHU ORGANICZNEGO

Wszystkie wzrosty ruchu czy pozycji niewiele znaczą, jeśli nie idzie za tym wartość biznesowa.

Wykres pokazujący potencjał przychodowy ruchu organicznego
Potencjał przychodowy ruchu organicznego kwartalnie, wg wewnętrznych narzędzi Netguru.

Podsumowanie Podsumowanie

Usługi biznesowe, do których zaliczają się właśnie software house’y, to w Stanach Zjednoczonych najdroższa kategoria w AdWords. Rywalizacja w tej najbardziej konkurencyjnej kategorii była dla nas niezwykłym wyzwaniem, a osiągane sukcesy ogromną satysfakcją.

Źródło:https://rapidpurple.com/webmaster-news/marketing/infographic-top-25-expensive-google-adwords-keywords/

Polecane artykuły

Dyrektor komunikacji korporacyjnej Orange o współpracy z nami

Whites partnerem strategicznym i wiodącą agencją social media Henkel Laundry & Home Care w regionie CEE

Marcin Kubik Whites

Marcin Kubik na czele działu Client Service w Whites

Polecane case studies

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Case study Medicover Polska – Odpowiadamy pacjentom w 30 minut!

Analiza SEO w eCommerce z wykorzystaniem Big Data. Kluczowe czynniki rankingowe.

Najnowsze artykuły

268% wzrostu ruchu na stronach sprzedażowych. Case Study Divante
Jak współpracujemy z klientami w czasie pandemii COVID-19? – case study
+125% YoY w ruchu organicznym marki dermokosmetycznej – case study Cetaphil
Migracja serwisu – jak zrobić to z sukcesem? Przykład Medonet.pl

Whites Sp. z o.o.
ul. Grochowska 306/308,
03-840 Warszawa
NIP: 113-282-73-23

kontakt@agencjawhites.pl
tel.: +48 22 114 00 04

facebook instagram
  • Dlaczego my
  • O nas
  • Nasi przyjaciele
  • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
Zapisz