Kontakt Whites: +48 22 114 00 04

  • Dlaczego my
  • Blog
    • Aktualności
    • White Papers
    • Case Studies
  • Kompetencje
    • Data Driven SEO
    • Analityka Internetowa
    • Content Marketing
    • Social Media Marketing
    • Growth Marketing
    • STRATEGIA MARKETINGOWA
    • Optymalizacja Konwersji
    • Marketing automation
  • Ludzie
    • O nas
    • Nasi przyjaciele
    • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • |
  • EN

contact us

Skip to content

Jak osiągnęliśmy wzrost ruchu organicznego o 3616%? – case study współpracy z medme.pl

Jak osiągnęliśmy wzrost ruchu organicznego o 3616%? – case study współpracy z medme.pl

08 sierpnia 2019

Poleć tekst:

FB T IN E-mail
W połowie czerwca 2019 roku wraz z naszym klientem zostaliśmy nagrodzeni I. miejscem w konkursie SEMKrk awards w kategorii “Najlepsza kampania SEO”. W jaki sposób zrealizowaliśmy ten projekt? Przedstawiamy case study całej współpracy wraz z czynnikami sukcesu. Zapraszamy do lektury.

O współpracy

Nasza współpraca rozpoczęła się w maju 2016 roku i od tego czasu konsekwentnie wspieramy portal Medme.pl w działaniach z zakresu SEO. Stawiamy na partnerski model współpracy. W działaniach kierujemy się przede wszystkim precyzyjną strategią oraz dbamy o transfer wiedzy pomiędzy nami a Klientem. Dzięki takim założeniom osiągnęliśmy wzrost ruchu organicznego o 3616%.

O kliencie

Medme.pl to założony przez spółkę Pharma Partner w 2011 roku portal o zdrowiu i zdrowym stylu życia. Znajdują się w nim artykuły specjalistyczne na temat chorób i profilaktyki, encyklopedia leków oraz kalkulatory BMI czy stężenia alkoholu we krwi. Serwis rozwija się bardzo dynamicznie. W lipcu 2019 osiągnął wynik niemal 3,5 miliona unikalnych użytkowników miesięcznie i wciąż rośnie.

Sytuacja początkowa

W przypadku tej współpracy ze względu na konkurencyjny rynek bardzo istotne było przygotowanie strategii przewidującej działania długofalowe. Od początku wiedzieliśmy, że na satysfakcjonujące wyniki będzie trzeba poczekać dłużej niż kilka miesięcy.

W maju 2016 roku medme.pl generowało 127 359 sesji organic miesięcznie oraz widoczność na 5 123 słów kluczowych w top 10, co na tle konkurencji dawało sygnał, że jest sporo do zrobienia, aby dogonić czołówkę. Konkurenci w tym czasie posiadali widoczność na > 200 000 słów kluczowych w TOP10.

Cele i założenia

Optymalizacja całego serwisu zgodnie z dobrymi praktykami SEO

Widzieliśmy potencjał w całym portalu i wiedzieliśmy, że dzięki poprawie takich aspektów jak zlikwidowanie duplicate content, zaprojektowanie od nowa struktury serwisu oraz dostarczenie odpowiednio dobranego contentu możemy znacząco podnieść jego widoczność i ruch organiczny.

Wzrost ruchu na istniejących treściach

Istniejąca baza treści, dzięki usunięciu duplikacji oraz optymalizacji umożliwiała osiągnięcie lepszych pozycji na wartościowe słowa kluczowe. Wykorzystanie potencjału treści wymagało jednak szczegółowej analizy i dużego nakładu pracy przy wdrażaniu usprawnień.

Rozbudowa serwisu o nowe, wartościowe treści

W oparciu o analizę potencjału, wspólnie z redakcją medme chcieliśmy również zwiększyć ilość treści w serwisie. Aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo dobrej widoczności, przed powstaniem każdego pojedynczego artykułu został utworzony tzw. CONTENT GRAPH – zbiór słów kluczowych, które powinny zostać w nim zawarte a także zoptymalizowany metatag TITLE i nagłówki. Niezwykle ważna była jakość - treści tworzone były przez przez profesjonalnych dziennikarzy i konsultowane z osobami z wykształceniem medycznym: lekarzy, dietetyków, pielęgniarki. Dobry jakościowo content, zoptymalizowany pod określone słowa kluczowe, to jeden z najważniejszych czynników sukcesu.

Jakie podjęliśmy działania?

Audyt techniczno – semantyczny

Pierwszym etapem współpracy w czerwcu 2016 roku był szczegółowy audyt, który wyznaczył, jakimi aspektami należy zająć się w pierwszej kolejności w pracy nad serwisem.

Działania rozpoczęły się od sukcesywnego usuwania duplikacji, thin content i zbędnych segmentów. Dzięki temu łączna ilość podstron w serwisie zmniejszyła się o ponad 500 tys! Dla porównania, obecnie po wywołaniu komendy site Google wskazuje około 60 200 wyników.

Natomiast czyszczenie profilu linkowego serwisu spowodowało utratę większości odnośników, ponieważ pochodziły one ze stron o wątpliwej reputacji, nie powiązanych tematycznie. Było to działanie ryzykowne, jednak podjęte ryzyko się opłaciło.

Oprócz tego przeprowadziliśmy analizę treści w serwisie i stworzyliśmy mapę strony, która umożliwiła posegregowanie niemal 6 tysięcy artykułów i przyporządkowanie ich do określonych tematów - kategorii, podkategorii i topików.

Szkolenie redakcyjne SEO

Redakcja serwisu została gruntownie przeszkolona z podstaw SEO oraz zasad pisania treści w taki sposób, aby wykorzystać potencjał słów kluczowych i zwiększyć prawdopodobieństwo osiągnięcia wyższych pozycji.

Wdrażanie usprawnień technicznych

W kolejnych etapach, wraz z zespołem MedMe szukaliśmy nowych rozwiązań. Dzięki elastyczności i zaufaniu członków zespołu MedMe, usprawnienia wdrażane były sukcesywnie i szybko. Każde z nich było małą cegiełką w drodze do polepszenia wyników. Wspólnie wdrażaliśmy konsekwentnie każde z usprawnień:

  • optymalizację całej sekcji Choroby z uwagi na drzemiący w niej potencjał,
  • doładowywanie kolejnego artykułu,
  • nowe funkcje do cmsa,
  • dane strukturalne schema.org,
  • prędkość ładowania serwisu.

Optymalizacja treści na portalu oraz tworzenie nowych

W obszarze contentu zadbaliśmy o dostosowanie zarówno pojedynczych artykułów, jak i strukturę i nawigację po nich.

  • Wdrożone zostało linkowanie wewnętrzne (z tekstu, kafelkowo).
  • Utworzone zostały tematyczne miniserwisy:
    • INTERNETOWA SZKOŁA RODZENIA
    • COGNINET
    • DIETY LECZNICZE
  • Zoptymalizowany został kalkulator alkoholu (przed działaniami generował 10 tyś sesji/mc, obecnie ponad 100 tyś sesji).
  • Wraz z redakcją MedMe prowadzimy konsekwentną politykę redakcyjną.
  • Stale dbamy o treści na stronie – analizowanie pozycji, widoczności; poprawia i reuse treści, analiza contet gaps (analiza konkurencji).

Jakie wyniki uzyskaliśmy?

W ciągu trzech lat współpracy osiągnęliśmy wzrost ruchu organicznego z poziomu 127 tys. sesji do poziomu niemal 5 mln sesji miesięcznie.

05.2016 127 359 sesji organic
07.2019 4 733 152 sesji organic

Co przesądziło o sukcesie?

Joanna Barczykowska-Tchorzewska, redaktor naczelna Medme.pl, wiceprezes Pharma Partner:

Czynnikami sukcesu jest partnerski model współpracy z Whites oraz kompleksowe i długoterminowe działania. Rozwój Medme.pl w dużej mierze polega na konsekwentnej polityce redakcyjnej, a także monitorowaniu efektywności i regularnym wdrażaniu kolejnych usprawnień. Każdy artykuł znajdujący się w serwisie jest oparty o zasady SEO. To proces długofalowy, oparty o wspólne poszukiwanie rozwiązań.

Agencję Whites cenimy nie tylko za profesjonalizm, ale również za intuicję w rozpoznawaniu naszych potrzeb, ogromne zaangażowanie i przyjazną atmosferę. Efektem naszej współpracy jest ciągły wzrost widoczności.

Kluczem w odniesieniu sukcesu była partnerska współpraca z medme.pl. Udało nam się wypracować proces polegający na wspólnym szukaniu rozwiązań, transferze wiedzy oraz zaufaniu (np. prowadzimy comiesięczne statusy trwające 4-5h). Dodatkowo ogromne znaczenie miały i wciąż mają:

  • chęć klienta do rozwoju w zakresie SEO,
  • szybkość wdrażanych zmian i elastyczność,
  • wysoka jakość treści tworzonych przez redakcję – wszystkie artykuły są pisane przez wyspecjalizowanych redaktorów,
  • konsekwencja w działaniu, reagowanie na zmiany zarówno algorytmu Google i nowości w branży,
  • tworzenie strategii w perspektywie miesięcznej, półrocznej, rocznej,
  • monitoring osiąganych rezultatów: pozycje, ruch organiczny, współczynnik odrzuceń, TF.

Polecane artykuły

Referencje firmy z branży finansowej dla Agencji Whites

Bibby Financial Services o współpracy z Whites

Anna Mościcka Whites

Anna Mościcka szefową nowego działu w Agencji Whites – Content Studio

Wsparcie SEO na kluczowych rynkach dla e-commerce z branży airsoft – Gunfire

Polecane case studies

Analiza SEO w eCommerce z wykorzystaniem Big Data. Kluczowe czynniki rankingowe.

Warsztaty z makietowania strony mobilnej SEO i UX z Virgin Mobile

Jak pracujemy z klientami – warsztaty z Virgin Mobile na temat projektowania stron mobilnych

Jak pozyskać specjalistów z branży IT?

Najnowsze artykuły

268% wzrostu ruchu na stronach sprzedażowych. Case Study Divante
Jak współpracujemy z klientami w czasie pandemii COVID-19? – case study
+125% YoY w ruchu organicznym marki dermokosmetycznej – case study Cetaphil
Migracja serwisu – jak zrobić to z sukcesem? Przykład Medonet.pl

Whites Sp. z o.o.
ul. Grochowska 306/308,
03-840 Warszawa
NIP: 113-282-73-23

kontakt@agencjawhites.pl
tel.: +48 22 114 00 04

facebook instagram
  • Dlaczego my
  • O nas
  • Nasi przyjaciele
  • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
Zapisz