DIAGNOSTYKA jest największą siecią medycznych laboratoriów w Polsce.
Firma specjalizuje się w szerokim zakresie badań laboratoryjnych oraz usługach diagnostycznych, świadczonych zarówno dla pacjentów indywidualnych, jak i placówek medycznych.
Diagnostyka posiada około 180 laboratoriów oraz 1 200 punktów pobrań, rozlokowanych w całym kraju. To czyni ją wygodnym wyborem dla wielu Polaków.
Firma oferuje szeroki zakres usług, w tym badań laboratoryjnych, badań genetycznych oraz badań profilaktycznych.
Diagnostyka posiada ponad 3 000 różnych rodzajów testów, obejmujących różne dziedziny medycyny, takie jak chemia kliniczna, mikrobiologia, hematologia, immunologia, genetyka oraz cytologia.
Marka Diagnostyka jest znana z usług laboratoryjnych najwyższej jakości. Rocznie wykonuje ponad 159 milionów badań dla około 20 milionów pacjentów w Polsce. Przy czym cała populacja Polski wynosi 37,7 miliona osób
Z takim wynikiem, identyfikacja i zaspokojenie indywidualnych potrzeb pacjentów jest prawdziwym wyzwaniem. Jednakże, poprzez bliską współpracę z Klientem, jesteśmy w stanie wyznaczyć odpowiednie segmenty i podejmować przemyślane decyzje, aby osiągnąć najlepsze wyniki biznesowe.
Nasz klient zaspokaja potrzeby praktycznie wszystkich grup wiekowych i demograficznych, jednak w tym projekcie skupiliśmy się na potrzebach pacjentów, którzy szukają informacji o badaniach medycznych online.
Razem z Klientem wybraliśmy oferty, które szczególnie przyciągają pacjentów w digitalu. Wiemy, że około 60% pacjentów w Polsce szuka informacji medycznych online, a większość z nich używa Google jako preferowanej wyszukiwarki. Z tego powodu dostosowaliśmy strategię działań tak, aby pacjenci szukający pomocy i związanych ze swoimi dolegliwościami konkretnych badań medycznych mogli łatwo znaleźć odpowiednie informacje.
Grupę Docelową podzieliliśmy na 4 segmenty.
Tworzyliśmy treści dostosowane do potrzeb każdego segmentu i zadbaliśmy o SEO dopasowane do digitalowej aktywności tych grup.
Diagnostyka poprosiła Whites o pomoc w poprawie widoczności swojej oferty w Internecie oraz w zwiększeniu sprzedaży poprzez kanał SEO.
W branży medycznej laboratoria takie jak Diagnostyka i ich konkurenci zmagać się muszą z silną konkurencją w dziedzinie digital marketingu.
Staje się coraz bardziej istotne, aby silnie zaznaczać obecność w Internecie poprzez konsekwentne wdrażanie strategie marketingowe, takie jak SEO i content marketing. Decyzje biznesowe lidera rynkowego powinny być maksymalnie oparte na wiarygodnych danych marketingowych i szerokiej wiedzy o rynku.
Dlatego Diagnostyka inwestuje w digital marketing, aby coraz skutecznie docierać do swoich Klientów w Internecie.
Dzięki ścisłej współpracy z Klientem, opracowaliśmy szereg skutecznych taktyk, które przyniosły imponujące rezultaty.
Strategia rozwoju organicznego: nasza wieloaspektowa strategia koncentruje się na organicznym wzroście zasięgu poprzez SEO, podejmowaniu decyzji w oparciu o dane (data-driven SEO) i zaangażowaniu w dostarczanie wysokiej jakości treści odpowiednich dla odbiorców.
Ściśle współpracowaliśmy z Klientem, aby dostosować strategie treści i SEO do priorytetów biznesowych.
Aby wzbudzić zainteresowanie docelowych odbiorców i zaspokoić ich potrzeby informacyjne, skupiliśmy się na tworzeniu wartościowych, atrakcyjnych wizualnie oraz zorientowanych na styl życia treści medycznych oraz poradnikowych, które odpowiadały na pytania zadawane przez użytkowników w wyszukiwarce Google.
Publikowaliśmy treści na dwóch platformach:
Wysokiej Jakości Treści Medyczne: Zespół Whites wdrożył efektywny proces tworzenia wartościowych treści, które są zgodne z wizją i celami Klientów medycznych. Aby zapewnić najwyższy standard dokładności, w proces tworzenia treści angażujemy ekspertów medycznych, specjalistów od marketingu treści i redaktorów. W sprawdzanie treści angażujemy także zespoły medyczne Klientów, aby zagwarantować ich dokładność. Ponadto przeprowadzamy rygorystyczny proces kontroli językowej, aby mieć pewność, że produkt końcowy jest poprawny gramatycznie i wolny od błędów.
Opracowaliśmy strategię dotyczącą treści, która priorytetowo traktuje tworzenie informacyjnych, odpowiednich i wysokiej jakości artykułów na blogu. W rezultacie ogólny ruch na naszych treściach wzrósł o imponujące 118,53% r/r (kwiecień 2023 r. w porównaniu z rokiem poprzednim).
Content 2 commerce: nasze podejście polegało na połączeniu marketingu treści i e-commmerce, tworząc płynne i oparte na wartości doświadczenie dla użytkowników. Ponadto, jeśli pewne badania są często zamawiane razem, to rekomendowaliśmy pacjentom dodatkowe testy. Dzięki temu treści ułatwiały pacjentom szybkie nawigowanie do strony zakupu badań medycznych.
Od odpowiadania na pytania zdrowotne po sugerowanie odpowiednich badań medycznych dostępnych w laboratoriach Diagnostyki – strategicznie prowadziliśmy odbiorców przez ścieżkę zakupową.
SEO & Content Marketing: Celem przy tworzeniu treści zoptymalizowanych pod kątem SEO było zaspokojenie potrzeb pacjentów, którzy szukają informacji przed poddaniem się badaniom laboratoryjnym. Mając to na uwadze, stworzyliśmy treści informacyjne i wartościowe, które zajęły pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google na słowa kluczowe powszechnie używane przez klientów laboratoriów diagnostycznych i punktów pobierania krwi.
Optymalizacja współczynnika konwersji: Zespół specjalistów SEO w Whites wykorzystuje strategie oparte na danych big data, aby odkryć optymalny model konwersji dla platformy diag.pl. Dokładnie monitorując i analizując zachowanie użytkowników, wyznaczyliśmy najskuteczniejszą ścieżkę do konwersji.
W wyniku naszych działań osiągnęliśmy znaczący wzrost konwersji wspomaganych z udziałem kanału Organic diag.pl, z tempem wzrostu wynoszącym 153,33% w porównaniu z danymi z kwietnia poprzedniego roku. Korzystając z modelu przypisania danych na 90 dni, oznacza to wzrost konwersji na poziomie 251% dla naszych treści.
Whites Data & Business Solutions: Aby poprawić wydajność strony internetowej, wykorzystaliśmy szereg własnych narzędzi data science opracowanych przez Zespoły SEO, Content i R&D w Whites.
Ponadto przeprowadziliśmy obszerny audyt strony internetowej, korzystając z naszych narzędzi opartych na algorytmach, danych big data i własnych danych rynkowych. Na podstawie analizy zaproponowaliśmy optymalizację kluczowych czynników rankingowych. To ważne, aby podejmować decyzje oparte na danych.
Najważniejsze taktyki SEO, które zarekomendowaliśmy Klientowi po audycie opartym na analizie big data, obejmowały zmiany w następujących obszarach:
Po wdrożeniu zmian SEO oraz stosowaniu odpowiednich strategii content marketingu - osiągnęliśmy świetne rezultaty i wyniki Diag.pl znacznie się poprawiły:
Wzrost widoczności: Wdrożyliśmy strategię data-driven SEO, aby poprawić wyniki Diag.pl. W rezultacie zwiększyliśmy widoczność strony o 62% w kwietniu 2023 roku w porównaniu z poprzednim rokiem.
Wzrost zasięgu: dzięki wdrożeniu optymalizacji SEO i skuteczności w content marketingu opartym na danych zwiększyliśmy ruch SEO na stronach Diag.pl o 33,09% r/r.
Wzrost wyników sprzedaży: wdrożyliśmy podejście oparte na danych, aby zidentyfikować najlepszy model konwersji dla witryny. Śledziliśmy i analizowaliśmy zachowania użytkowników, aby określić najskuteczniejszą taktykę zwiększania wyników sprzedaży poprzez SEO i strategię contentową.
Dzięki temu w kwietniu 2023 roku w porównaniu do roku poprzedniego zwiększyliśmy sprzedaż z kanału SEO na Diag.pl o 12,02%, a liczbę konwersji wspomaganych aż o 153,33%.
Wzrost udziału grupy docelowej: Dzięki wdrożonej strategii treści i zmianom na stronie zaobserwowaliśmy wzrost liczby wizyt kobiet w stosunku do wizyt mężczyzn. To było dla nas potwierdzeniem skuteczność naszego podejścia.
Zwiększona świadomość marki: Celem naszego Klienta jest być marką #1 i liderem w swojej kategorii. W 2023 roku w wynikach Google Trends dla zapytania „diag.pl” obserwujemy wzrost o 26% w porównaniu do 2022 roku, co wskazuje na wzrost świadomości marki wśród Polaków.
Udało nam się znacząco poprawić sprzedażowe i marketingowe wyniki Diag.pl, stosując najlepsze praktyki, takie jak skupienie na SEO, tworzenie wartościowych treści dla e-commerce, optymalizacja wskaźnika konwersji i wykorzystanie narzędzi SEO opartych na danych. Dzięki zwiększeniu ruchu organicznego, widoczności marki i sprzedaży, pomogliśmy Klientowi osiągnąć cele biznesowe.
Jednym z najbardziej znaczących wyników naszej pracy była znacząca poprawa ruchu organicznego i widoczności w wynikach wyszukiwania osiągnięta dzięki wdrożeniu opartych na danych strategii SEO i content marketingu opartym o jakość.
Dziękujemy za zaufanie!
Razem z zespołem Diagnostyki wygraliśmy z tym projektem dwukrotnie 💎💎 w konkursie Performance Marketing Diamonds EU 2024 organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej! Odebraliśmy nagrodę za najbardziej efektywną kampanię SEO, ale również Grand Prix konkursu, zdobywając największą liczbę punktów od jury!
Projekt zdobył również nagrodę w kategorii GLOBAL HEALTH CONTENT CAMPAIGN OF THE YEAR w międzynarodowm konkursie Global Content Awards 2023.
Otrzymał on również nominację w kategorii BEST ADAPTION TO NEW DIGITAL REALITY B2C w konkursie E-Commerce Polska Awards 2023!