[Jest to fragment artykułu „Jak pozyskiwać wartościowe linki do serwisów?” z sierpniowo/wrześniowego wydania magazynu „Online Marketing„]
Wartościowe linki”, czyli jakie?
Dziś jakość linków jest dużo ważniejsza niż ich ilość. Jakie warunki powinny spełniać linki? Powinny być:
- powiązane tematycznie – otoczenie, w którym się znajduje musi być dopasowane,
- z jakościowych stron – ważny jest autorytet, czyli popularność strony linkującej,
- generujące ruch – żeby stanowiły wartość samą w sobie,
- naturalne – to najtrudniejsze wyzwanie. Najlepiej dla Googla jakby powstały bez wiedzy i zaangażowania osoby zainteresowanej.
Jakie są sposoby na pozyskanie wartościowych linków? Co musimy zrobić?:
- zbudować pozycję branżowego eksperta – czyli np. wypowiedzi eksperckie w artykułach gościnnych, a nie sponsorowanych,
- publikować unikalną i wartościową treść na stronie – czyli treść, która odpowiada na potrzeby internautów,
- stworzyć infografikę – która daje znacznie większy potencjał na przyciąganie linków niż artykuł,
- monitorować wzmianki o swojej marce – warto monitorować sieć w poszukiwaniu informacji o firmie i pisać prośbę o podlinkowanie.
przeczytaj artykuł Marketing Online nr 17