Barierą w ekspansji biznesu na inne rynki jest nieznajomość panujących na nich zasad i niewystarczająca znajomość obcego języka. Dobrze prowadzona kampania International SEO już na starcie działań promocyjnych testować wiele hipotez i to bez angażowania wielkich budżetów, a potem konsekwentnie i efektywnie wspiera dotarcie do potencjalnych odbiorców.
W Whites przeprowadziliśmy z sukcesem wiele działań dla polskich firm wchodzących na zagraniczne rynki. Poznajcie 2 case studies z tego obszaru naszych działań.
ABCzdorovie.ru
Rynek: Rosja
Działania: SEO
Pozycjonowanie dla tego serwisu rozpoczęliśmy na początku 2013 roku, gdy serwis miał jedynie 5000 wizyt miesięcznie. Działania zaczęliśmy od optymalizacji serwisu, z uwzględnieniem specyfiki rynku rosyjskiego i dominującej tam wyszukiwarki Yandex. Następnie pozyskiwaliśmy linki do serwisu z ponad 300 domen.
Efekt to 20-krotny wzrost ruchu w serwisie w ciągu 2 lat:
Rys 1. Wzrost ruchu w serwisie ABCzdorovie.ru
Rys 2. Źródła ruchu w serwisie ABCzdorovie.ru
Sporticos.com
Rynek: Global
Działania: Link baiting
Sporticos.com to serwis dostępny w 8 językach, oferujący infografiki dla meczów piłkarskich z całego świata. Whites wspiera jego rozwój zapewniając marketing w wyszukiwarkach od września 2015 roku. Największym wyzwaniem tej współpracy jest zdobywanie naturalnych linkówz powiązanych tematycznie serwisów. Jednym z wielu działań podejmowanych w tym zakresie był content marketing i specjalnie przygotowana, dedykowana infografika o zarobkach piłkarzy:
Rys 3. Fragment infografiki Sporticos.com
Grafika była przetłumaczona na 7 języków. Dzięki podjęciu działań seedingowych, polegających na dotarciu do wpływowych osób, dziennikarzy i blogerów, zdobyliśmy uwagę wielu mediów. Temat podjął węgierski Nemzetisport.hu, a za nim kolejne serwisy sportowe z tego kraju, m.in. Rangado.hu.
Rys 4. Artykuł z linkiem do Sporticos.com z Nemzetisport.hu
Rys 5. Artykuł z linkiem do Sporticos.com z Rangado.hu
Efekt to ponad 500 tys. użytkowników w lutym 2016 i ponad 10-krotny wzrost ruchu organicznego w okresie sierpień 2015 – luty 2016:
Rys 6. Wzrost ruchu organicznego w Sporticos.com w okresie sierpień-listopad 2015