Na zaproszenie WhitePress miałem przyjemność uczestniczyć w konferencji SEO & Content Camp 2022. To trzy dni w pięknej górskiej scenerii z czternastoma praktykami SEO i content marketingu, twarde dane i case studies ekspertów branży. Na scenie wystąpili m.in. Damian Sałkowski, CEO Senuto, Milena Majchrzak, współtwórczyni SemStorm. To świetnie spędzony czas, a jednocześnie doskonały barometr branży.
Po raz pierwszy prezentowałem przed tak licznym gronem autorskie rozwiązania Data Science Whites, które wykorzystujemy w analizach i kampaniach dla klientów.
Co o branży mówi SEO & Content Camp 2022?
- Branża się sprofesjonalizowała - spokojnie, nadal było imprezowo i wesoło, jednak w rozmowach o biznesie pojawiało się dużo więcej refleksji i profesjonalizmu.
- Skokowy wzrost otwartości - 10 lat temu każdy zgrywał magika SEO, skrywając swoje sposoby na TOP pozycje w searchu. Dziś większość osób rozumie, że wymiana wiedzy daje korzyści wszystkim zainteresowanym.
- Data Science i AI w SEO to już nie jakieś futurystyczne prognozy, a element teraźniejszości. Jak zwykle „Przyszłość jest teraz, tylko nierówno rozłożona”, więc część specjalistów preferuje tradycyjne strategie.
- Rola narzędzi w SEO i contencie - zmiany algorytmu sprawiają, że coraz większą wartość w pracy SEOwca mają wszelkiego rodzaju narzędzia, a ich rozwój jest bardzo dynamiczny. Szczególnie cieszy, że doczekaliśmy się rodzimych rozwiązań, które trzymają poziom światowy. Część z nich stanie się wkrótce naszym towarem eksportowym.
3 subiektywnie najciekawsze prezentacje SEO & Content Camp
- „Sztuka Radzenia sobie z danymi”
Damian Sałkowski dzielnie ewangelizuje rynek, pokazując zmiany jakie czekają zawód specjalisty SEO, odczarowując co to znaczy data-driven i data-science. - „Agencja SEO to nie tylko klienci - o monetyzacji kompetencji w zakresie SEO”
Kamil Rybicki zaimponował mi niespotykaną w branży SEO otwartością i transparentnością - otworzył drzwi od kuchni i pokazał jak można zarabiać na SEO. Konkretnie i na liczbach. - „Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do wspierania działań contentowych”
Milena Majchrzak z SemStorm pokazała możliwości algorytmu sztucznej inteligencji GPT-3 w generowaniu treści. Prezentacja prosta w formie, ale bardzo sugestywna i pobudzająca wyobraźnie. Mój osobisty faworyt.
Chciał_abyś porozmawiać o wnioskach z konferencji?
Szukasz wsparcia w efektywnym inwestowaniu w SEO i Content?
Potrzebujesz eksperta od budowania strategii digitalowych?Napisz śmiało do mnie na maila: maciej@agencjawhites.pl lub przez Linkedin: https://www.linkedin.com/in/wozniakmaciej/
Maciej Woźniak, założyciel Whites
Strateg digital marketingu z 15-letnim doświadczeniem, założyciel ponad 100-osobowej agencji marketingowej, specjalizującej się m.in realizacji zaawansowanych projektów SEO.