Pod koniec poprzedniego roku chwaliliśmy się efektami działań SEO dla naszych klientów.
Wyniki za 2016 były bardzo satysfakcjonujące - na stronach naszych Klientów ruch organiczny wzrósł o 61%. To przełożyło się na dodatkowe 1,3 miliona wizyt miesięcznie. Ponad 80% witryn naszych Klientów zanotowało więcej ruchu z SEO, w porównaniu z poprzednim rokiem.
W tym roku zdecydowaliśmy się powtórzyć badanie. Zgodnie z naszą intuicją okazało się, że wyniki naszych działań są powtarzalne. Cieszymy się tym bardziej, że efekty w 2017 roku były lepsze niż rok temu:
- strony naszych Klientów zanotowały średnio 63% wzrostu organicznego (mediana wzrostu to 43%),
- działania SEO przełożyły się na dodatkowe 3,7 miliona wizyt miesięcznie,
- 91% klientów odnotowało wzrost ruchu w porównaniu z poprzednim rokiem.
Jakie płyną z tego wnioski?
- długofalowe i jakościowe działania SEO przynoszą stabilne wzrosty widoczności w wyszukiwarkach,
- niezależnie od zmian w algorytmach Google skuteczna strategia SEO jest możliwa,
- w przypadku SEO jednym z kluczy do sukcesu jest konsekwencja i długookresowa perspektywa - efekty pozycjonowania są zwykle rozłożone na wiele lat.
Jak przeprowadziliśmy badanie?
Do badania, podobnie jak w zeszłym roku, dobraliśmy klientów, z którymi przepracowaliśmy minimum 3 miesiące i przynajmniej część naszych rekomendacji zostało wdrożonych. W wyliczeniach braliśmy pod uwagę 32 witryny. Porównywaliśmy dane z okresu 1-30.11.2017 do analogicznego okresu w 2016.