Blog

Jak zwiększyliśmy liczbę konwersji o 157% i ruch organiczny o 340% w branży technologicznej B2B? Case Software Mind

Autor: WHITES | Dec 13, 2024 11:11:52 AM


Software Mind od ponad 25 lat dostarcza zespoły programistyczne, ekspertyzę i wymierne rezultaty. Firma, założona w 1999 roku jako butikowy polski software house, ewoluowała w globalnego partnera technologicznego, obecnego w Europie, USA i Ameryce Łacińskiej. Jej rozwój odzwierciedla wyzwania klientów: wejście na nowe rynki, integrację innowacyjnych technologii i realizację transformacji cyfrowych.

Specjalizując się w tworzeniu zespołów cross-funkcjonalnych, dedykowanego oprogramowania oraz prowadzeniu transformacji cyfrowych dopasowanych do potrzeb klientów, Software Mind wykorzystuje najnowsze technologie, takie jak AI, chmura czy systemy wbudowane. Dzięki ponad 1500 ekspertom, 1000+ ukończonym projektom i współpracy z 250+ klientami w 35+ krajach firma zdobyła doświadczenie i kompetencje, aby dostarczać rozwiązania, które mają realny wpływ.

Software Mind wspiera zarówno startupy, jak i globalne przedsiębiorstwa, oferując skalowalne rozwiązania przyspieszające rozwój, skracające czas wprowadzenia produktów na rynek i tworzące wartość biznesową. Firma wyróżnia się kulturą opartą na otwartości, innowacyjności i dążeniu do rezultatów.

Wyzwanie

Pozycjonowanie stron usługowych B2B w branży technologicznej na rynkach US oraz DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) to jedno z najtrudniejszych wyzwań dla specjalistów SEO i Content Marketingu. Stopień trudności kampanii SEO, a zatem jej efektywność zależą bowiem od kilku istotnych czynników.

    • Rynek – branża technologiczna jest branżą bardzo konkurencyjną, a szczególnie na rynku US. Software Mind konkuruje bowiem nie tylko z serwisami amerykańskimi (lokalnymi), ale też serwisami z całej Europy i Azji. US to bowiem target market i kluczowy rynek dla firm oferujących usługi B2B.
    • Konkurencja biznesowa – branża technologiczna to nie tylko serwisy o profilu software house, ale też ogromne korporacje jak EY czy Accenture, których udział w wynikach wyszukiwania jest bardzo duży i stały od wielu lat (share of search). 
    • Konkurencja w wyszukiwarce – charakterystycznym i wyróżniającym elementem wyników wyszukiwania Google US jest rosnący udział katalogów i agregatorów jak clutch.co, ale także mediów społecznościowych jak LinkedIn, który systematycznie wprowadza nowe formaty do wyszukiwarki jak Collaborative Articles. Należy również odnotować skokowy wzrost popularności platform user-generated content jak Reddit (https://s360digital.com/reddits-rise-in-google/ ),
  • Zmiany w wyszukiwarce – pojawienie się AI Overview, czyli wyszukiwarki opartej o generatywną sztuczną inteligencję, a także wzrost liczby zero-click searches czy wzrost wskaźnika CTR dla fragmentów z odpowiedzią.

Start współpracy

Współpraca podjęta w lutym 2023 r. obejmowała prowadzenie kampanii SEO głównie na rynku US. Działania z Klientem rozpoczęliśmy od warsztatów strategicznych, które pozwoliły zmapować potrzeby, określić możliwości, zasoby, ograniczenia, ale też pomóc w nakreśleniu celowanej strategii SEO. 

Zgodnie z danymi z Semrusha, serwis softwaremind.com odnotował pierwsze sesje organiczne już w 2016 r., jednak do marca 2023 r. nie osiągnął więcej niż 100 sesji z wyników wyszukiwania Google US (z dwoma pojedynczymi wyjątkami, które nie utrzymały się w dłuższej perspektywie).

Kampanię SEO i budowanie ruchu organicznego oraz konwersji zaczęliśmy zatem niemal od początku (historia domeny czy profil linkowy były wsparciem). Podczas warsztatów strategicznych, Klient wskazał następujące potrzeby i oczekiwania względem współpracy i działań SEO:

  • dotarcie do określonych person marketingowych,
  • wzrost kalorycznego ruchu organicznego,
  • wzrost ekspozycji brandu SoftwareMind na target markets,
  • wsparcie w generowaniu leadów,
  • włączenie SEO do procesu tworzenia treści,
  • przygotowanie nowej wersji serwisu (user friendly) oraz migracja,
  • włączenie SEO w proces kształtowania i rozbudowy architektury serwisu (consulting).

Rozwiązania

W toku współpracy podjęliśmy szereg działań dotyczących zarówno strategicznych jak rozwój architektury serwisu o dodatkowe strony usług,  ale także działań optymalizacyjnych (content, aspekty techniczne, poprawa linkowania wewnętrznego, wyeliminowanie duplikatów czy stron niskiej jakości) czy działań mających na celu usprawnienie współpracy jak i prowadzenia projektu.

Początek współpracy:
  • warsztat strategiczny z klientem – analiza SWOT, poznanie specyfiki biznesu, zasobów, potencjału;
  • wykorzystanie autorskiej metody badania fraz niskononkurencyjnych, które pomogły dobrać obszary i frazy o niskiej konkurencyjności, szybkim potencjale do wzrostu i pokryciu tematycznym z obecnym contentem (a przede wszystkim świadczonymi usługami) na stronie -> strategiczne działania SEO dla kilku obszarów serwisu.
Działania ongoing SEO:
  • wykorzystanie autorskiej metody badania bliskości semantycznej, która pozwoliła poprawić linkowanie wewnętrzne w serwisie, usprawnić architekturę informacji oraz wyeliminować duplikaty i kanibalizację;
  • wdrożenie 13 ofertowych landing pages zoptymalizowanych pod kątem SEO oraz UX, a także optymalizacja istniejących (w sumie 23 strony usług);
  • analiza czynników rankingowych na podstawie White Dog i metody learning to rank oraz machine learning w celu identyfikacji czynników rankingowych i prowadzenia działań z zakresu SEO na podstawie obiektywnych danych w dużej skali;
  • przeprowadzenie migracji domeny i layoutu serwisu. Przeprowadziliśmy Klienta przez cały proces od planowania, identyfikacji potencjalnych ryzyk po wdrożenie, monitoring i reagowanie na zmiany;
  • analiza Google US pod kątem rosnącej roli LinkedIn w wyszukiwarce
Działania procesowe:
  • systematyczne spotkania strategiczne odbywające się  w celu analizy obecnych wyników, rozwoju serwisu, ale też wyciągnięcia wniosków, wybrania nowych kierunków;
  • bycie up-to-date ze zmianami w Google oraz branży tech.

Efekty

  • Ponad 330% wzrost ruchu organicznego na rynkach docelowych na wszystkich podstronach serwisu.
  • Prawie 540% wzrostu ruchu organicznego na stronach usług na rynkach docelowych, a zatem ruchu intencyjnego zwiększającego prawdopodobieństwo konwersji.
  • Wzrost konwersji w Q2 2024 vs Q2 2023 o 180%.
  • Zwiększyliśmy również ekspozycję brandu. Obecnie ponad 120 razy serwis Software Mind pojawia się w module People also ask, a jeszcze w maju 2023 r. występował  zaledwie 10 razy (maj 2023 to dane najbardziej historyczne w narzędziu Semrush).


Dalsze kroki

Kluczowym aspektem współpracy na obecnym etapie jest utrzymanie i rozwój dotychczasowych wyników. W dalszych krokach planujemy:

  • Zwiększenie ruchu organicznego w USA zarówno w Google jak i w wyszukiwarkach opartych o generatywną sztuczną inteligencję (AI Overview)
  • Wzrost widoczności i ruchu organicznego w Wielkiej Brytanii w związku z wprowadzeniem AI Overview
  • Wzrost ekspozycji i popularności brandu poprzez m.in. działania z zakresu outreach link building czy pozycjonowania w Featured snippets 
  • Dostosowanie serwisu do wyzwań związanych z AI Overview, a także rosnącego udziału LinkedIn czy user-generated content w wynikach wyszukiwania.
  • Rozwój widoczności na rynku DACH

Podsumowanie

Zwiększenie ruchu intencyjnego, a w konsekwencji generowanie konwersji oznacza realizację biznesowych potrzeb Klienta. Dobry wyniki pozwalają utrzymać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, ale dają też możliwość na eksplorowanie kolejnych obszarów tematycznych i docieranie do nowych grup odbiorców. Należy jednak skupić się na zachodzących zmianach w wyszukiwarce Google oraz innych wyszukiwarkach AI-first, które zwiększają swój udział w SERP.

Dziękujemy Software Mind za zaufanie!