Software Mind od ponad 25 lat dostarcza zespoły programistyczne, ekspertyzę i wymierne rezultaty. Firma, założona w 1999 roku jako butikowy polski software house, ewoluowała w globalnego partnera technologicznego, obecnego w Europie, USA i Ameryce Łacińskiej. Jej rozwój odzwierciedla wyzwania klientów: wejście na nowe rynki, integrację innowacyjnych technologii i realizację transformacji cyfrowych.
Specjalizując się w tworzeniu zespołów cross-funkcjonalnych, dedykowanego oprogramowania oraz prowadzeniu transformacji cyfrowych dopasowanych do potrzeb klientów, Software Mind wykorzystuje najnowsze technologie, takie jak AI, chmura czy systemy wbudowane. Dzięki ponad 1500 ekspertom, 1000+ ukończonym projektom i współpracy z 250+ klientami w 35+ krajach firma zdobyła doświadczenie i kompetencje, aby dostarczać rozwiązania, które mają realny wpływ.
Software Mind wspiera zarówno startupy, jak i globalne przedsiębiorstwa, oferując skalowalne rozwiązania przyspieszające rozwój, skracające czas wprowadzenia produktów na rynek i tworzące wartość biznesową. Firma wyróżnia się kulturą opartą na otwartości, innowacyjności i dążeniu do rezultatów.
Wyzwanie
Pozycjonowanie stron usługowych B2B w branży technologicznej na rynkach US oraz DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) to jedno z najtrudniejszych wyzwań dla specjalistów SEO i Content Marketingu. Stopień trudności kampanii SEO, a zatem jej efektywność zależą bowiem od kilku istotnych czynników.
- Rynek – branża technologiczna jest branżą bardzo konkurencyjną, a szczególnie na rynku US. Software Mind konkuruje bowiem nie tylko z serwisami amerykańskimi (lokalnymi), ale też serwisami z całej Europy i Azji. US to bowiem target market i kluczowy rynek dla firm oferujących usługi B2B.
- Konkurencja biznesowa – branża technologiczna to nie tylko serwisy o profilu software house, ale też ogromne korporacje jak EY czy Accenture, których udział w wynikach wyszukiwania jest bardzo duży i stały od wielu lat (share of search).
- Konkurencja w wyszukiwarce – charakterystycznym i wyróżniającym elementem wyników wyszukiwania Google US jest rosnący udział katalogów i agregatorów jak clutch.co, ale także mediów społecznościowych jak LinkedIn, który systematycznie wprowadza nowe formaty do wyszukiwarki jak Collaborative Articles. Należy również odnotować skokowy wzrost popularności platform user-generated content jak Reddit (https://s360digital.com/reddits-rise-in-google/ ),
- Zmiany w wyszukiwarce – pojawienie się AI Overview, czyli wyszukiwarki opartej o generatywną sztuczną inteligencję, a także wzrost liczby zero-click searches czy wzrost wskaźnika CTR dla fragmentów z odpowiedzią.
Start współpracy
Współpraca podjęta w lutym 2023 r. obejmowała prowadzenie kampanii SEO głównie na rynku US. Działania z Klientem rozpoczęliśmy od warsztatów strategicznych, które pozwoliły zmapować potrzeby, określić możliwości, zasoby, ograniczenia, ale też pomóc w nakreśleniu celowanej strategii SEO.
Zgodnie z danymi z Semrusha, serwis softwaremind.com odnotował pierwsze sesje organiczne już w 2016 r., jednak do marca 2023 r. nie osiągnął więcej niż 100 sesji z wyników wyszukiwania Google US (z dwoma pojedynczymi wyjątkami, które nie utrzymały się w dłuższej perspektywie).
Kampanię SEO i budowanie ruchu organicznego oraz konwersji zaczęliśmy zatem niemal od początku (historia domeny czy profil linkowy były wsparciem). Podczas warsztatów strategicznych, Klient wskazał następujące potrzeby i oczekiwania względem współpracy i działań SEO:
- dotarcie do określonych person marketingowych,
- wzrost kalorycznego ruchu organicznego,
- wzrost ekspozycji brandu SoftwareMind na target markets,
- wsparcie w generowaniu leadów,
- włączenie SEO do procesu tworzenia treści,
- przygotowanie nowej wersji serwisu (user friendly) oraz migracja,
- włączenie SEO w proces kształtowania i rozbudowy architektury serwisu (consulting).
Rozwiązania
W toku współpracy podjęliśmy szereg działań dotyczących zarówno strategicznych jak rozwój architektury serwisu o dodatkowe strony usług, ale także działań optymalizacyjnych (content, aspekty techniczne, poprawa linkowania wewnętrznego, wyeliminowanie duplikatów czy stron niskiej jakości) czy działań mających na celu usprawnienie współpracy jak i prowadzenia projektu.
Początek współpracy:
- warsztat strategiczny z klientem – analiza SWOT, poznanie specyfiki biznesu, zasobów, potencjału;
- wykorzystanie autorskiej metody badania fraz niskononkurencyjnych, które pomogły dobrać obszary i frazy o niskiej konkurencyjności, szybkim potencjale do wzrostu i pokryciu tematycznym z obecnym contentem (a przede wszystkim świadczonymi usługami) na stronie -> strategiczne działania SEO dla kilku obszarów serwisu.
Działania ongoing SEO:
- wykorzystanie autorskiej metody badania bliskości semantycznej, która pozwoliła poprawić linkowanie wewnętrzne w serwisie, usprawnić architekturę informacji oraz wyeliminować duplikaty i kanibalizację;
- wdrożenie 13 ofertowych landing pages zoptymalizowanych pod kątem SEO oraz UX, a także optymalizacja istniejących (w sumie 23 strony usług);
- analiza czynników rankingowych na podstawie White Dog i metody learning to rank oraz machine learning w celu identyfikacji czynników rankingowych i prowadzenia działań z zakresu SEO na podstawie obiektywnych danych w dużej skali;
- przeprowadzenie migracji domeny i layoutu serwisu. Przeprowadziliśmy Klienta przez cały proces od planowania, identyfikacji potencjalnych ryzyk po wdrożenie, monitoring i reagowanie na zmiany;
- analiza Google US pod kątem rosnącej roli LinkedIn w wyszukiwarce.
Działania procesowe:
- systematyczne spotkania strategiczne odbywające się w celu analizy obecnych wyników, rozwoju serwisu, ale też wyciągnięcia wniosków, wybrania nowych kierunków;
- bycie up-to-date ze zmianami w Google oraz branży tech.
Efekty
- Ponad 330% wzrost ruchu organicznego na rynkach docelowych na wszystkich podstronach serwisu.
- Prawie 540% wzrostu ruchu organicznego na stronach usług na rynkach docelowych, a zatem ruchu intencyjnego zwiększającego prawdopodobieństwo konwersji.
- Wzrost konwersji w Q2 2024 vs Q2 2023 o 180%.
- Zwiększyliśmy również ekspozycję brandu. Obecnie ponad 120 razy serwis Software Mind pojawia się w module People also ask, a jeszcze w maju 2023 r. występował zaledwie 10 razy (maj 2023 to dane najbardziej historyczne w narzędziu Semrush).
Dalsze kroki
Kluczowym aspektem współpracy na obecnym etapie jest utrzymanie i rozwój dotychczasowych wyników. W dalszych krokach planujemy:
- Zwiększenie ruchu organicznego w USA zarówno w Google jak i w wyszukiwarkach opartych o generatywną sztuczną inteligencję (AI Overview)
- Wzrost widoczności i ruchu organicznego w Wielkiej Brytanii w związku z wprowadzeniem AI Overview
- Wzrost ekspozycji i popularności brandu poprzez m.in. działania z zakresu outreach link building czy pozycjonowania w Featured snippets
- Dostosowanie serwisu do wyzwań związanych z AI Overview, a także rosnącego udziału LinkedIn czy user-generated content w wynikach wyszukiwania.
- Rozwój widoczności na rynku DACH
Podsumowanie
Zwiększenie ruchu intencyjnego, a w konsekwencji generowanie konwersji oznacza realizację biznesowych potrzeb Klienta. Dobry wyniki pozwalają utrzymać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, ale dają też możliwość na eksplorowanie kolejnych obszarów tematycznych i docieranie do nowych grup odbiorców. Należy jednak skupić się na zachodzących zmianach w wyszukiwarce Google oraz innych wyszukiwarkach AI-first, które zwiększają swój udział w SERP.
Dziękujemy Software Mind za zaufanie!