Jednym z najważniejszych założeń, jakie powinno przyświecać każdemu blogerowi czy copywriterowi piszącemu teksty, jest próba stworzenia treści lepszych, od tych obecnie dostępnych w internecie.
Opieranie się na dobrych praktykach, które przyniosły efekty innym nie jest błędem. Należy jednak pamiętać, że to zazwyczaj niestandardowe podejście, analiza i dogłębne wyczerpanie tematu pozwoli wyróżnić się wśród innych. Oto najważniejsze założenia o jakich należy pamiętać tworząc treści i je optymalizując:
1. Długość ma znaczenie.
Tworząc tekst należy pamiętać, że im dłuższy on będzie i im bardziej wyczerpiemy temat, tym większa szansa na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Budujemy również tzw. długi ogon fraz, na jakie widoczna jest nasza witryna.
2. Użyj słów kluczowych w różnych odmianach oraz synonimów.
Przed napisaniem artykułu na konkretny temat, warto za pomocą narzędzi takich jak: Keyword Planner, Senuto czy Semstorm sprawdzić czy jest on wyszukiwany przez użytkowników. Wskazane przez wspomniane wyżej programy słowa kluczowe warto umieścić w naszym tekście. Pamiętajmy jednak, że należy to robić rozsądnie. Sztuczne upychanie słów kluczowych i powtarzanie ich w co drugim zdaniu, prędzej czy później zakończy się ukaraniem strony i usunięciem jej z SERP-ów.
3. Wzmocnij nowy artykuł linkowaniem wewnętrznym.
Jeżeli tworzymy nowy artykuł, warto podlinkować go ze starszych treści. Najlepiej uczynić to z wpisów powiązanych tematycznie z nowym tekstem za pomocą właściwego anchoru.
4. Właściwa struktura wpisu pomaga zwiększyć czytelność tekstu.
W celu zwiększenia komfortu czytającego należy zadbać o wygląd artykułu. Nadać mu odpowiedni tytuł i lead, pełniący funkcję wprowadzenia do tekstu. Stosować podział na akapity i śródtytuły. Oznaczyć najważniejsze fragmenty tekstu pogrubieniem lub podkreśleniem. Dlaczego jest to niezwykle ważne? Otóż zmienia się sposób, w jaki czytamy treści, szczególnie internetowe. Zazwyczaj zwracamy uwagę na interesujący nas tytuł, a przechodząc do artykułu nie czytamy go całego, lecz skanujemy wzrokiem. Używanie nagłówków czy podkreślenia pomoże skupić uwagę czytelnika na najważniejszych fragmentach tekstu. Co pozwoli przedłużyć jego wizytę na naszej stronie.
5. Postaw na oryginalność.
Tekst, który tworzysz powinien być niepowtarzalny. Jeżeli tylko skopiujesz treści z innych domen, nie docenią Cię ani odbiorcy, ani tym bardziej algorytm. Ostatecznie może to zakończyć się usunięciem podstrony z wyników wyszukiwania.