Wyniki
11267 użytkowników
z założonych do pozyskania 6000
515 rejestracji
z założonych do pozyskania 500
Specyficzny rynek IT: jak zachęcić programistów do udziału w wydarzeniu?
Działania
Z tego powodu nasza kampania promocyjna konferencji Code4Life, którą organizowaliśmy dla Roche, musiała opierać się na niestandardowych rozwiązaniach. Podeszliśmy do tematu elastycznie i w każdym tygodniu modyfikowaliśmy strategię, tak aby pozyskać jak największą liczbę użytkowników strony code4life.pl i uczestników organizowanego wydarzenia. Nasz cel zakładał osiągnięcie 6000 użytkowników i 500 zarejestrowanych uczestników – zadanie było trudne, ale udało nam się zrealizować wyznaczone cele z wyższym niż początkowo zakładanym efektem. Jak osiągnęliśmy sukces? Podczas naszej kampanii stworzyliśmy reklamy, które miały zainteresować najtrudniejszy rynek, jakim jest IT. Prowadziliśmy działania PPC (Google Search + Remarketing, Google Display Network + Remarketing, Facebook Ads).
Dodatkowo pozyskaliśmy zewnętrznego partnera – magazyn skierowany do rynku IT. W kampanii wykorzystaliśmy jego profil społecznościowy i mailing do specjalistów.
Na bieżąco analizowaliśmy wszystkie działania prowadzące do konwersji, reagowaliśmy przenosząc budżety i zmieniając niedziałające źródła. Założyliśmy także, że odbiorcy szybko przyzwyczajają się do komunikatów, dlatego w czasie kampanii zmienialiśmy hasła na banerach i treści w mailingach. Najwięcej rejestracji uczestników pochodziło z:
- odwiedzin z wyszukiwarki Google i kampanii GDN (Google AdWords, Remarketing, 29%),
- kampanii na Facebooku (22%)
- bezpośrednich wspomaganych działaniami płatnymi (13%)
- działań prowadzonych z zewnętrznym partnerem (12%)
Wyniki
Dzięki kampanii zdobyliśmy 11 267 użytkowników (z zakładanych 6000) i 515 rejestracji (z zakładanych 500). W osiągnięciu celu nie przeszkodził nam nawet okres wakacyjny, który jest trudny w pozyskiwaniu targetu (ze względu na wyjazdy wakacyjne), zwłaszcza tak specyficznego jak specjaliści z branży IT.
Bardzo mile wspominam współpracę z Whites podczas realizacji kampanii promocyjnej konferencji Code4Life 2016. Rzetelność i znajomość narzędzi zaowocowały przekroczeniem oczekiwań względem efektów zaplanowanych działań. Podobało mi się zaangażowanie w projekt, elastyczne dostosowanie do potrzeb klienta i w pełni profesjonalne podejście ze strony Whites.