Powrót
Marketing

Google moja firma – czyli lokalne SEO dla każdego

WHITES

 

Prowadząc biznes o charakterze lokalnym lub posiadając biznes z siecią lokalnych placówek warto skorzystać z usługi Google Moja Firma.

Dzięki temu narzędziu bardzo łatwo i szybko możemy dotrzeć z produktami lub usługą do potencjalnych klientów w naszej okolicy. W wielu przypadkach usługa Google Moja Firma jest najważniejszym elementem promocji biznesu w internecie, ponieważ prawie zawsze wizytówka firmy pojawia się w wyszukiwarce jako pierwsza nad innymi wynikami organicznymi.

Czym jest usługa Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne i łatwe w obsłudze narzędzie do zarządzania wizerunkiem firm, marek, artystów i organizacji w Google, w tym w wyszukiwarce i w Mapach. Jeśli zweryfikujesz informacje o swojej firmie i będziesz je na bieżąco aktualizować, ułatwisz klientom jej znalezienie, a jednocześnie im o sobie opowiesz.

Jakie elementy strony należy zoptymalizować aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach lokalnych?

Optymalizacja onsite stron internetowych ma bardzo duży wpływ na ruch witryny internetowej w wynikach organicznych Google. Tak samo dobrze zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma połączona z witryną internetową ma wpływ na wysokie pozycje i ruch z wyników map. Podczas optymalizacji strony pod wyniki lokalne należy zwrócić uwagę na 3 najważniejsze elementy:

  1. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
  2. Optymalizacja strony internetowej związanej z adresem firmy
  3. Posiadanie odnośników z lokalnych stron internetowych

Jak zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma?

1. Nazwa firmy

Jako nazwę firmy podajemy tą którą posługujemy się na co dzień. W przypadku działalności jednoosobowej zamiast wpisywać “Jan Nowak Giętorurka” lepiej wpisać: “Usługi hydrauliczne – Giętorurka”. Jeśli nasza firma jest spółką, nie dodajemy do jej nazwy końcówek typu sp. z o.o. czy s.c. Dzięki takim zabiegom automatycznie podpowiadamy potencjalnemu klientowi oraz Google jakie usługi świadczymy. Pamiętaj, że każda wizytówka Google Moja Firma jak i jej późniejsze modyfikacje są moderowane przez pracownika Google. Wizytówki, w których będziemy dopuszczać się technik, potocznie nazywanych spamerskimi, nie będą zatwierdzone przez pracownika Google. Zatem wpisując nazwę swojej firmy pamiętajmy, żeby nie “upychać” niepotrzebnych słów kluczowych i nie stosować praktyk spamerskich w jej nazwie.

2

2. Kategoria

Na mapach Google każda grupa kategorii ma swój wzór “pinezki”. Na poniższej grafice widać oddzielne oznaczenia dla restauracji, sklepów, ośrodków kultury czy punktów widokowych.

3

Opisując swoją firmę, warto wybrać kategorię, która jest najbliższa prowadzonej przez nas działalności. Dokładny wybór nazwy kategorii gwarantuje poprawne wyświetlenie wizytówki w wynikach organicznych oraz prawidłowe oznaczenie punktu na mapach Google.

4-1

Google w wizytówce umożliwia nam wstawienie kilku rodzajów zdjęć:

  • zdjęcie na okładkę (tło)
  • zdjęcie profilu
  • logo firmy
  • wewnątrz firmy
  • z zewnątrz
  • przy pracy
  • zespół
  • identyfikacja wizualna
  • pokoje
  • zdjęcia produktów

W zależności od rodzaju naszej działalności warto zadbać o jak największą ilość zdjęć, wykonanych w dobrej jakości. Lokal gastronomiczny lepiej prezentuje się na mapach Google gdy dodamy zdjęcia wnętrz i menu. A w przypadku lokali usytuowanych w głębi ulic bądź ciągach handlowych pokazanie zdjęcia z zewnątrz firmy może pomóc w znalezieniu lokalu. Więcej o rodzaju zdjęć przeczytasz w supporcie Google.

5-1024x659

4. Dane teleadresowe

W danych firmowych możemy podać :

  • adres firmy
  • telefon kontaktowy
  • adres strony internetowej
  • godziny pracy naszego punktu

6-1

Prawidłowe uzupełnienie danych adresowych firmy,  ułatwi potencjalnemu klientowi kontakt z nami. Wizytówka szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku klientów korzystających z wyszukiwarki w wersji mobilnej, ponieważ tak jak widać na grafice poniżej, jednym kliknięciem może przejść on do :

  • nawigacji
  • wybrać numer telefonu
  • przejść do strony internetowej

7-576x1024

Użytkownicy Google, bardzo często poszukują lokalnych marek i usług. Dlatego też, niezależnie od wielkości społeczności, w której prowadzimy naszą firmę istotne jest trwałe budowanie świadomości marki i jej widoczności w internecie.

WHITES

form-newsletter-bg

Dołącz do Digital Insiders Network! Zapisz się na powiadomienia o wydarzeniach w Whites