Pasja, ambicja rozwoju w sektorze B2B oraz zwinny styl pracy zespołu pozwoliły Whites stać się agencją konkurencyjną nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym w ciągu 7 lat od rozpoczęcia działalności. W krótkim czasie zbudowaliśmy zaufanie ze strony znanych międzynarodowych firm takich, jak Orange, Discovery Channel, Netguru, DHL, Bosch, Nestlé, Medicover, Randstad, Etam, Virgin Mobile i innych.
Obecnie jesteśmy renomowaną międzynarodową agencją z zespołem ponad 70 ekspertów. Pomagamy naszym Klientom zwiększyć ruch na ich stronach i rozwijać się w Internecie. Wyróżnia nas autorska technologia oraz wiedza i doświadczenie naszych specjalistów.
Podstawą strategii SEO jest poprawienie dopasowania strony internetowej do zapytań użytkowników w wyszukiwarce celem podniesienia widoczności zawartych na niej treści. W rezultacie, użytkownicy z większym prawdopodobieństwem zobaczą daną stronę podczas wyszukiwania informacji.
Aby wyświetlić jak najlepsze wyniki dla danej frazy, Google wykorzystuje ponad 200 czynników rankingujących, z których wiele posiada ponad 50 wariacji - wszystko po to, aby trafnie określić kolejność wyników.
Celem zrozumienia, które czynniki wpływają na wyniki organiczne oraz zbudowania efektywniejszych strategii SEO, Agencja Whites i Pure SEO dokonały analizy wyników wyszukiwania wybranego pionu w Nowej Zelandii. Analiza była oparta na Big Data oraz technice inżynierii odwrotnej.
W obszarze SEO technika inżynierii odwrotnej ma na celu analizę wyników wyszukiwania i identyfikację “zwycięskich” cech charakterystycznych, co przekłada się na budowanie precyzyjnych strategii SEO.
Badanie objęło analizę dużej liczby sygnałów rankingowych opartych na zachowaniach użytkowników. Wartą podkreślenia obserwacją jest to, jak różnią się pozycje w wynikach wyszukiwania w desktopie i w mobile - zwłaszcza dla czynników zewnętrznych (off-page factors) tzn czynników występujących poza stroną.
Część wniosków, które pojawiły się po zakończeniu analizy, nie zaskakuje. Na przykład meta tytuły zawierające dokładne dopasowania do zapytań - zwłaszcza bliżej początku frazy - plasują się wyżej w SERPach. Podobne zjawisko występuje kiedy nagłówki H1 zawierają dokładne dopasowania i mniej niż 20 znaków.
Z uwagi na oddalenie geograficzne i stosunkowo małą populację - 5 milionów ludzi mieszkających na obszarze tak dużym jak terytorium Wielkiej Brytanii - e-commerce w Nowej Zelandii funkcjonuje inaczej niż w pozostałych krajach OECD. Duże platformy i serwisy e-commerce takie, jak Amazon, eBay czy Zalando, nie weszły jeszcze na rynek nowozelandzki. Pomimo tego, z powodu obecności lokalnych i australijskich producentów, rywalizacja na rynku jest duża.
Co więcej, w ostatnich latach giganci modowi tacy, jak H&M, Zara oraz brytyjscy Next i Asos weszli na rynek Nowej Zelandii, skłaniając obecnych na nim graczy do dokonania przeglądu swoich dotychczasowych strategii digitalowych. Niedawne otwarcie pierwszego rodzimego marketplace - The Market - doprowadzi do dalszych zmian.
Scraping został wykonany 16.06.2019. Pobraliśmy po 50 pozycji desktopowych i 50 mobilnych wyników wyszukiwania Google przy użyciu uniwersalnego Google search endpoint: https://www.google.com/search z geolokalizacją Nowej Zelandii oraz angielskim interfejsem językowym hl=en, ln=lang_en. Przeanalizowaliśmy 10099 fraz kluczowych złożonych z 1 do 6 słów należących do kategorii odzieżowej oraz pobraliśmy ponad 134 Gb surowych danych. Zbadane zostały jedynie statyczne pliki HTML (brak renderowania javascript). Niektóre ze stron takie, jak Amazon, Youtube, Facebook, Adidas, Kohl’s czy Asos blokują dostępy dla botów i nie można pobrać z nich żadnych danych.
Występowanie poszczególnych stron w TOP 3 - desktop
Występowanie poszczególnych stron w TOP 3 - mobile
Na tym etapie badania, czynniki techniczne SEO zostały przeanalizowane przy użyciu Lighthouse. Główne czynniki, które wzięliśmy pod uwagę to Speed Index, Time to First Contentful i First Meaningful Paint, Estimated Input Latency, Time to First Byte, Network Requests oraz DOM Size. Oto niektóre z nich:
DOM Size
Dobrze jest unikać zbyt dużego rozmiaru DOM. Inżynierowie zajmujący się przeglądarkami rekomendują tworzenie stron zawierających mniej niż 1500 elementów DOM. Duży DOM to wyższe zużycie pamięci i dłuższe obliczanie stylów css oraz wymagające więcej zasobów renderowanie strony.
First Meaningful Paint
First Meaningful Paint to wskaźnik pokazujący czas załadowania najistotniejszych z perspektywy użytkownika elementów na danej stronie. Szybkość ładowania strony do tego momentu jest czasami określana jako załadowanie “bohaterów” strony (hero elements), które różnią się w zależności od witryny. Są to elementy takie, jak marquee, grafika tła (hero image), czy najważniejsze nagłówki.
Performance Score
Jeżeli fraza zapytania zawierała się w tytule jako dopasowanie dokładne (exact match) sprawdzaliśmy jak daleko od początku tytułu wystąpiła. Tytuł mógł zaczynać się frazą kluczową, bądź też mogła ona być poprzedzona innymi słowami. Z tego powodu wprowadziliśmy pojęcie dystansu jako liczby słów od początku tytułu do danego zapytania. Na przykład, dla zapytania “obcisła sukienka” oraz tytułu “czerwona obcisła sukienka” dystans wynosi 1, ponieważ tekst zapytania jest poprzedzony jednym słowem (“czerwona”).
Poniższy histogram pokazuje dane jedynie dla tych stron internetowych, na których fraza kluczowa wystąpiła w tytule. Jak widzieliśmy na poprzednim wykresie, dotyczy to mniej niż 20% wszystkich badanych adresów.
Strony zostały pogrupowane w trójki (1-3, 4-6, itd.) ze względu na swoją pozycję organiczną, a dystans został podzielony na 5 poziomów głębokości 0, 1, 2, 3, 4 i 5+.
Czy pozycja strony na frazę zależy od jej odległości od początku tytułu? Wyniki są zaprezentowane na skumulowanym wykresie słupkowym pokazującym procent stron z określonym poziomem głębokości dystansu.
Mała liczba nagłówków H2 oznacza również, że możemy nie być w stanie zidentyfikować dokładnych słów kluczowych dla różnych zapytań. Liczba stron zawierających dokładne dopasowania zlokalizowane w H2 jest raczej mała - jedynie do 7% w TOP 3 wynikach. Powinniśmy pamiętać, że strona pojawia się zwykle w wynikach dla więcej niż jednej frazy i zawarcie ich wszystkich w H2 jest po prostu niemożliwe. Widoczna jest jednak dodatnia korelacja pomiędzy liczbą H2 i pozycją strony w wynikach wyszukiwania. Biorąc pod uwagę płaskość wykresu przedstawiającego liczbę nagłówków H2 na każdej pozycji, nachylenie długości H2 można podsumować w następujący sposób: Jeśli rozbudujemy nagłówki H2 i dodamy do nich dodatkowe opisy to możemy zwiększyć szansę na lepszą pozycję [domeny] w SERPach na kolejne frazy kluczowe.
Czynnik Liczba obrazków wskazuje na liczbę tagów img html w body danego pliku HTML. Strony zostały pogrupowane w trójki (1-3, 4-6, itd.) ze względu na swoją pozycję organiczną, a następnie obliczyliśmy skumulowane wartości sygnału rankingowego. Za główny wskaźnik przyjęliśmy medianę, a percentyle 40-60 - za wskaźnik rozproszenia wyników. Powyższy wykres prezentuje skumulowane wartości dla wyników wyszukiwania w desktop i mobile. Pogrubiona niebieska linia to mediana, a jaśniejszy niebieski obszar zaznacza wyniki pomiędzy 40., a 60. percentylem. Jasno widać, że liczba obrazków zmniejsza się wraz ze wzrostem pozycji, a mobile charakteryzuje się mniejszą liczbą obrazków, niż desktop.
Napisz do nas i skorzystaj z pełnego raportu przygotowanego z naszym partnerem Pure SEO.