Blog

Czy warto jeszcze robić konkursy na Facebooku - WHITES

Autor: WHITES | Oct 7, 2016 1:38:00 PM
 

Konkursy na Facebooku nie cieszą się niestety dobrą sławą. Przede wszystkim dlatego, że często przyciągają przypadkowych konkursowiczów, co w żaden sposób nie przekłada się na realizację celów marki, przede wszystkim tych długofalowych. Ale tak naprawdę dobrze zorganizowana aktywacja na fanpage’u wciąż może przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie rozpoznawalności marki, pozytywny wpływ na jej wizerunek i dotarcie do potencjalnych klientów.

Jak zorganizować dobry konkurs na Facebooku?

    • Atrakcyjne nagrody przyciągają nowych użytkowników, podnoszą ich zaangażowanie i zachęcają do zaangażowania się. Pamiętaj jednak, że zarówno konkurs, jak i nagrody, powinny być bezpośrednio związane z Twoimi produktami czy usługami, dopasowane do Twojej grupy docelowej – tylko w ten sposób możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, a nie tak zwanych „konkursowiczów”.
    • Organizując własny konkurs skup się więc na aktywizujących treściach i ciekawych grafikach, które zachęcą nowych użytkowników i zatrzymają ich na dłużej.
    • Wesprzyj posty informujące o konkursie budżetem promocyjnym, bo bez niego ciężej będzie osiągnąć zadowalające zasięgi.
    • Możesz też wykorzystać narzędzia, które uatrakcyjnią akcję, takie jak Post Sticker (poststicker.com). Narzędzia tego typu mają nowoczesną formę, wykorzystują rozbudowaną grafikę i video. Mogą też przybrać formę interaktywnej gry lub quizu.

Przykładem tego, że konkurs może zrealizować konkretne cele, jest ten, który zorganizowaliśmy dla naszego klienta -Norauto.

„Zapakowani na Wakacje” – na czym polegał nasz konkurs?

Konkurs „Zapakowani na Wakacje” ruszył na fanpage’u naszego klienta 20 lipca 2016. Poprosiliśmy użytkowników serwisu, żeby umieszczali na profilu Norauto swoje prywatne zdjęcia z podróży. Zgłoszenia konkursowe oznaczone specjalnym tagiem #zwiedzamznorauto miały dotyczyć „zapakowania” na wyjazd w dowolnej interpretacji. Dla trzech najbardziej kreatywnych osób przygotowaliśmy vouchery na usługi w Twoim Centrum Norauto i inne nagrody rzeczowe. Przez 20 dni jego trwania otrzymaliśmy ponad 50 zgłoszeń. Post konkursowy dotarł do ponad 90 tys. użytkowników z grupy docelowej i wywołał niemal 700 reakcji (polubień, komentarzy, udostępnień).

Korzyści z przeprowadzenia konkursu na Facebooku – przykład Norauto:

    • zwiększyliśmy zasięg fan page’a w grupie docelowej (o ponad 2000%),
    • zwielokrotniliśmy średnią liczbę reakcji na post podnieśliśmy średnią liczbę komentarzy ośmiokrotnie,
    • dwukrotnie zwiększyliśmy średnią liczbę udostępnień,
    • liczba polubień strony wzrosła w tym czasie o ponad 923%.

Jednocześnie udało nam się osiągnąć dużo niższe CPC (koszt kliknięcia w reklamę promującą konkurs) niż zakładaliśmy.

Co jeszcze zyskaliśmy długofalowo?

Dzięki przeprowadzonemu konkursowi wszystkie statystyki strony znacząco wzrosły. Co istotne, udało nam się też wyłonić najbardziej zaangażowaną grupę odbiorców – mężczyzn w wieku od 25 do 34 lat. Określenie grupy docelowej ma szczególne znaczenie w perspektywie długofalowej. W przyszłości pozwoli to dobrać i ukierunkować komunikację pod oczekiwania potencjalnych klientów firmy, a tym samym zwiększyć sprzedaż.