Na początku tego roku Codecool przyszedł do nas z jasno określoną potrzebą: zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku. Ze szkołą programowania współpracowaliśmy już wcześniej w zakresie SEO i Performance Marketingu, jednak tym razem kampania miała mieć bardziej kompleksowy charakter. Postanowiliśmy podjąć wyzwanie i połączyć w tym celu nasze kompetencje analityczne, strategiczne oraz kreatywne. Wiemy z doświadczenia, że pomysły bazujące na badaniach oraz silnych insightach konsumenckich w połączeniu z odpowiednio dobranymi kanałami dystrybucji, osiągają najlepsze rezultaty.

Jak wyglądał początek pracy nad kampanią?

Na samym początku kluczowe było dla nas określenie celów kampanii. Przede wszystkim zależało nam na tym, aby zbudować Codecool wizerunek brandu, z którym można zdobywać nowe, przyszłościowe umiejętności oraz znaleźć satysfakcjonującą pracę. Równocześnie chcieliśmy powiększyć liczbę zgłoszeń kandydatów.

Kolejnym etapem były poszukiwania insightów wśród grupy docelowej. Jak dotrzeć do osób, które mogłyby chcieć rozpocząć swoją ścieżkę jako programista? Dostrzegliśmy potencjał w tym, że postępująca automatyzacja budzi powszechny niepokój. Wiele zawodów już teraz zostaje zastępowanych przez roboty. Szkoła programowania proponuje remedium - zawód, któremu automatyzacja nie zagraża. Postanowiliśmy zawrzeć tę myśl w prostym haśle skierowanym do osób pracujących w branżach wysokiego ryzyka automatyzacji:

Nie daj się wymienić na robota!

Jest to myśl przewodnia całej kampanii. Stworzyliśmy strategię działania, dobraliśmy odpowiednie kanały dystrybucji i język komunikacji. Postawiliśmy na barwne, zwracające na siebie uwagę kreacje oraz niestandardowe formaty, dopełnione dodatkowo offline’em.

„Według najnowszego raportu McKinsey Company już za 11 lat nawet 49% czasu pracy może zostać zautomatyzowane przy użyciu technologii, która już istnieje. Kampania przygotowana przez Agencję Whites świetnie wpisuje się w te trendy a obok przygotowanych materiałów reklamowych nie da się przejść obojętnie."

- Jakub Dzięcielski, Marketing Manager Codecool Polska

Key Visual

Warstwę wizualną oparliśmy na mocnej, charakterystycznej dla brandu kolorystyce oraz wektorowych ilustracjach postaci zamienianych w roboty. Dzięki temu szata graficzna przyciąga wzrok, jednocześnie budując przyjazny dla odbiorcy, nieco bajkowy przekaz.

55719300_2095873587200767_2272566173834936320_o-1280x487

Jakich formatów używamy?

W oparciu o Key Visual przygotowaliśmy wizualizację Landing Page, animowane grafiki do mediów społecznościowych, projekty citylightów i plakatów, canvasy, animację oraz publikację custom publishingową.

Landing Page oraz animowane grafiki, przedstawiają postaci na taśmie produkcyjnej, którzy za sprawą trwającej rewolucji technologicznej są zastępowani bardziej skutecznymi automatami. Kreację dostosowaliśmy również do outdooru, gdzie przyciąga wzrok przechodniów oraz pasażerów tramwajów.

Canvasy

Ta niestandardowa forma reklamowa idealnie się sprawdza przy tej kampanii. Wykorzystujemy ją do opowieści w formie graficznej o losach postaci, które nie są świadome rewolucji technologicznej. Pewnego dnia, okazuje się, że ich praca może być wykonywana znacznie lepiej, szybciej i sprawniej przez automaty. Jest to ostatni dzień pracy bohaterów, zostają oni zastąpieni przez roboty. Na samym końcu proponujemy użytkownikom, aby wybrali zawód, któremu niestraszna jest automatyzacja i zapraszamy do szkoły programowania Codecool.

Animacja

Kolejnym elementem jest animacja, która ukazuje drastyczny postęp automatyzacji. Zadania, które do tej pory mogli wykonywać jedynie ludzie, stają się coraz łatwiejsze dla robotów. W niektórych zawodach ludzie zostają całkowicie zastąpieni przez automaty, które wykonują pracę szybciej i skuteczniej.

 

 

Publikacja papierowa B2B

Z robocią kampanią ruszyliśmy również w komunikacji B2B. Wydaliśmy “Robocie Opowieści” - czyli ilustrowane opowieści o przedsiębiorstwach, które zostały przejęte przez roboty. Publikację wykorzystujemy w kreatywnej wysyłce.

Untitled-design-768x402

Buzz Marketing

Kampanię wspieramy buzz marketingiem - m.in. prowadzimy 4 profile robotów poszukujących miłości na portalu randkowym Tinder. Profile będą aktywne do końca trwania kampanii.

Untitled-design-2-768x322

Jesteśmy również odpowiedzialni za Performance Marketing dotyczący całej kampanii.

Realizacja kampanii rozpoczęła się 18 marca i potrwa do końca kwietnia. O jej dokładnym przebiegu oraz efektach opowiemy po zakończeniu wszystkich działań.

W zorganizowanym konkursie agencyjnym, powyższa kampania okazała się najbardziej atrakcyjna. Co więcej pomysł został bardzo pozytywnie odebrany przez oddział Codecool na Węgrzech, dzięki czemu wszystkie działania będą rozszerzone na drugi rynek.

Przygotowywanie tego typu projektów pozwala nam na łączenie wielu kompetencji. W przypadku tej kampanii niezwykle istotne były zarówno pomysł i kreacja, jak i dobranie odpowiednich kanałów dystrybucji. Kompleksowe podejście oraz wykorzystanie doświadczeń z różnych działów pozwoliło na zagwarantowanie skutecznego oraz innowacyjnego rozwiązania sprawdzającego się na wielu płaszczyznach.

W Whites specjalizujemy się w budowaniu widoczności marek w internecie. Dla naszych Klientów wdrażamy strategie działań digitalowych i osiągamy maksymalne efekty dzięki dobieraniu optymalnych narzędzi, m.in. SEO, kampanii PPC, Content Marketingu czy Social Media Marketingu, natomiast w tej współpracy ogromny udział miał Dział Kreatywny.

Potrzebujesz partnera w cyfrowej rzeczywistości?

Marcin Kubik

Marcin Kubik

Head of Growth