W rozmowach z potencjalnymi klientami podkreślamy jak ważne jest partnerskie podejście i bliska współpraca. Dzięki temu nasze działania są efektywne i budują trwałą wartość. Jak to wygląda w praktyce? Przykładem jest ostatni warsztat SEO i UX, gdzie wspólnie z Virgin Mobile projektowaliśmy ich nową stronę mobilną.
Wyzwanie
W ramach współpracy z naszym Klientem, Virgin Mobile, przeprowadziliśmy warsztaty z makietowania mobilnej wersji strony. Specyfika branży telekomunikacyjnej wiąże się z tym, że spora część ruchu pochodzi ze źródła mobilnego. To zaś często odznacza się mniejszą stabilnością połączenia internetowego. Choć poprzednia strona mobilna Virgin Mobile wyglądała atrakcyjnie i przy dobrym połączeniu internetowym działała sprawnie, to wczytywała się o wiele za długo przy słabszej transmisji danych. A na to narażeni są wszyscy, którzy korzystają z telefonu „w terenie” lub za pomocą słabszego sygnału WiFi. Dlatego w przypadku Virgin Mobile nie trzeba było mierzyć się z dużymi błędami - sedno rekomendowanych przez nas poprawek dotyczyło przyśpieszenia strony.
Przyspieszenie witryny niesie ze sobą dwie główne korzyści. Z punktu widzenia SEO jest to przede wszystkim utwierdzenie Google’a w przekonaniu, że dana witryna jest przyjazna dla użytkownika i w pełni zasługuje na pojawienie się na widocznych pozycjach.
W Whites nie ograniczamy się jednak wyłącznie do wskazania dobrych pozycji – zależy nam, aby przynosiły one naszym klientom namacalne korzyści w postaci ruchu i konwersji.
To wiąże się z drugą zaletą przyśpieszenia wersji mobilnej. Nie jest tajemnicą, że użytkownicy, którzy odwiedzają serwis za pomocą telefonów, są szczególnie niecierpliwi. Skrócenie czasu ładowania się strony ogranicza współczynnik odrzuceń. Innymi słowy, redukuje przypadki opuszczania witryny przed podjęciem z nią jakichkolwiek interakcji.
Osoby zaangażowane
- Ekspert SEO (Whites),
- Account Manager (Whites),
- Web developer (Virgin Mobile),
- E-commerce Manager (Virgin Mobile),
- Specjalista ds. marketingu (Virgin Mobile).
Przebieg warsztatów
W trakcie warsztatów zapoznaliśmy Virgin Mobile z technologią AMP. Bacznie śledzimy kolejne doniesienia związane z tym rozwiązaniem. Podczas tegorocznej konferencji SMX zalecał ją przedstawiciel brytyjskiego Vodafone – czyli serwisu o identycznym profilu co Virgin Mobile. Stosowanie tej technologii ma w dalszym ciągu wiele minusów i niesie ze sobą sporo komplikacji. Podczas warsztatów przedstawiliśmy zarówno argumenty za, jak i przeciw. W ten sposób nasz Klient mógł podjąć w pełni świadomą decyzję.
Dzięki dobrym rekomendacjom odnośnie SEO oraz UX, z sukcesem wdrożyliśmy nową wersję mobilną naszej strony internetowej.
Mateusz Piotrowski, PR Manager Virgin Mobile Polska
Dalsza część współpracy polegała na wspólnym projektowaniu wyglądu nowej wersji mobilnej oraz bieżącym feedbacku tworzonych makiet.
Udział specjalisty SEO podczas takich prac jest konieczny z kilku powodów:
1. Stale kontroluje czy proponowane rozwiązania nie są zbyt „ciężkie”. Duża liczba elementów może doprowadzić do ponownych problemów z długim wczytywaniem się strony.
2. Uświadamia projektantów oraz podkreśla rangę stron, które generują największy ruch organiczny. Zazwyczaj nie jest to strona główna, a strony ofertowe i blogowe. Z tego względu konieczne jest takie zaprojektowanie serwisu, aby użytkownik wiedział, gdzie trafił, niezależnie od strony wejścia.
3. Przedstawia propozycje dotyczące linkowania wewnętrznego. Z punktu widzenia SEO ważne jest, aby mobilna wersja serwisu była powiązana stosunkowo gęstą i uzasadnioną siecią linków wewnętrznych. Ułatwia to ruch nie tylko użytkownikom, ale także robotom Google’a.
4. Pilnuje, aby projekt nowej strony mobilnej przewidywał dostatecznie dużo miejsca na teksty. To na ich podstawie algorytm Google’a stara się zrozumieć, co oferuje dana witryna.
Efekt Warsztatów
Klient powiększył skład zespołu projektowego o specjalistę SEO i dodatkowy głos ekspercki. Podczas warsztatów udało się wypracować konkretne rozwiązania dla przyszłej strony mobilnej Virgin Mobile.
Opinia Klienta
Głównym celem naszych działań jest zwiększenie pozytywnych doświadczeń naszych klientów zarówno w obszarze offline jak i online. Znaczący wzrost ruchu mobilnego sprawił, że od dłuższego czasu zastanawialiśmy się jak połączyć wspomniane pozytywne doświadczenia z produktem i wymogami prawnymi stawianymi operatorom telekomunikacyjnym. Zastanawialiśmy się też nad wyborem odpowiedniej technologii, która z jednej strony wpłynie pozytywnie na naszą pozycję on-line, a z drugiej pozwoli dostarczyć naszym klientom to czego potrzebują. W toku prac okazało się, że promowana obecnie przez Google technologia AMP - przynajmniej na razie - nie daje nam takich możliwości. Dlatego też przy współpracy z Whites i zespołem deweloperów podjęliśmy decyzję o wyborze innego rozwiązania. Dodatkowo dzięki dobrym rekomendacjom odnośnie SEO oraz UX z sukcesem wdrożyliśmy nową wersję mobilną naszej strony internetowej.
Mateusz Piotrowski, PR Manager Virgin Mobile Polska