O współpracy
Działania z firmą Cetaphil rozpoczęliśmy w kwietniu 2019 roku i trwają one do chwili obecnej. Podczas wspólnych działań zapewniamy systematyczne i kompleksowe wsparcie serwisu cetaphil.pl w obszarze SEO oraz Contentu. Jednym z naszych kluczowych celów jest budowanie wizerunku marki oraz zwiększanie świadomości dotyczącej produktów w grupie docelowej naszego Klienta.
Nasze dotychczasowe działania zaowocowały wzrostem ruchu organicznego o 125% w porównaniu z rokiem 2019, co pomogło naszemu Klientowi we wzmocnieniu pozycji marki w trudnej branży na polskim rynku i zbudowaniu więzi z grupą odbiorców.
Podejmując współpracę z Whites liczyliśmy oczywiście na wymierny wzrost wskaźników w obszarze SEO, jednak osiągane wyniki, z miesiąca na miesiąc pokazują, jak kluczowe znaczenie w przypadku marki Cetaphil miało skupienie się na działaniach optymalizujących ruch w obrębie strony. Po ponad rocznej współpracy, na którą zdecydowaliśmy się wraz z uruchomieniem nowej strony Cetaphil.pl, mogę powiedzieć, że choć nasza współpraca wymaga obustronnej cierpliwości, konsekwencji i nie dostarcza wrażeń, jak w przypadku innych działań marketingowych, to gwarantuje stabilny i regularny wzrost, na którym nam najbardziej zależy. W moim odczuciu ważnym elementem sukcesu jest również profesjonalna współpraca z Whites – na rynku, gdzie funkcjonuje tak wiele agencji znalezienie partnera biznesowego, na którego rekomendacjach i działaniach można polegać, jest ogromną wartością.
– Piotr Wasik, Head of Marketing Consumer, Galderma
O Kliencie
Firma Cetaphil powstała w 1947 roku z myślą o osobach, które dbają o piękny i zdrowy wygląd. Jakość produktów Cetaphil została doceniona przez Stowarzyszenie Lekarzy Dermatologów Estetycznych, którzy przyznali marce Perłę Dermatologii Estetycznej 2018 roku.
Specyfika branży kosmetycznej – wyzwania w projekcie
Polska jest szóstym rynkiem kosmetyków w Europie i rośnie najszybciej w regionie, a według firmy Deloitte, prognozowana wartość rynku kosmetycznego w Polsce w 2021 roku wyniesie 20 mld zł. Największym wyzwaniem naszego Klienta jest bardzo duża konkurencyjność marek kosmetycznych.
Ponadto budowa serwisu Cetaphil jest specyficzna, gdyż zawiera wiele różnych wersji językowych o tej samej strukturze. Część zmian wymaga wprowadzania ich globalnie, co z kolei wpływa na ograniczenie możliwości optymalizacyjnych na stronie. Co więcej, tematyka serwisu nawiązuje bezpośrednio do dermatologii, stąd zaproponowanie odpowiednich treści, spełniających wymogi branży medycznej, było ambitnym zajęciem i od początku wiedzieliśmy, że uzyskanie satysfakcjonujących rezultatów wymaga konsekwencji w naszych działaniach oraz wzajemnego zrozumienia i cierpliwości po stronie Klienta.
Cele i założenia współpracy
Wszystkie planowane i realizowane działania opierają się na holistycznym podejściu do biznesu Klienta. Synergia działań w obszarze SEO i Contentu umożliwia najskuteczniejszą realizację oraz wsparcie celów w długofalowej perspektywie.
Jako kluczowe cele naszej współpracy zdefiniowaliśmy:
- Wzmocnienie widoczności serwisu poprzez rozbudowanie jego sekcji blogowej, zawierającej treści poradnikowe.
- Zaopiekowanie potrzeb i wątpliwości grup docelowych związanych z pielęgnacją skóry twarzy poprzez tworzenie eksperckiego contentu.
- Budowanie wizerunku marki oraz świadomości dotyczącej produktów.
Jakie działania podjęliśmy?
Analiza słów kluczowych w TOP3, TOP10 i TOP50
Analiza, którą przeprowadziliśmy dla Klienta na początku naszej współpracy, wykazała, że w porównaniu z konkurencyjnymi serwisami widać bardzo duży potencjał do poprawy pod względem liczby fraz, na które widoczne są serwisy konkurencyjne. Przekonaliśmy się, że warto podjąć działania, aby wykorzystać ten potencjał i przekuć go w wartościowe odwiedziny serwisu Klienta.
Wsparcie SEO zorientowane na budowanie widoczności serwisu
Realizując cele zdefiniowane na początku współpracy, wyróżniliśmy priorytety, których poprawa w największym stopniu mogła przyczynić się do wzmocnienia pozycji serwisu:
- Optymalizacja treści na stronie Klienta:
- rozbudowa contentu w serwisie zgodnie z dobrymi praktykami SEO – treści w serwisie nie tylko precyzyjnie odpowiadają na potrzeby oraz problemy konsumentów, ale również pracują na zwiększenie wolumenu ruchu organicznego w serwisie,
- zarządzanie współpracą z redaktorami – dobór współpracowników odbywał się na zasadach selekcji w odniesieniu do potrzeb projektowych oraz związanych z tematyką serwisu Klienta. Dzięki temu mogliśmy dostarczyć nie tylko prawidłowo zoptymalizowany tekst, ale również wartość merytoryczną dla potencjalnego odbiorcy, co dodatkowo wpłynęło na budowanie zaufania do marki,
- przygotowywanie content graphów – zbiorów fraz kluczowych oraz wspierających, stanowiących swego rodzaju szkielet treści, która jest poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO. Tworzenie treści w taki sposób gwarantuje jej wysoką jakość, dzięki czemu odbiorca jest w stanie ją przyswoić w łatwy sposób. Co więcej, content nasycony frazami o wysokim potencjale, pracuje również na wzmocnienie widoczności serwisu, co z kolei jest kluczowe, aby znaleźć się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania,
- badanie potencjałów słów kluczowych.
Dzięki wspólnej komunikacji stworzyliśmy odpowiedni plan rozwoju treści w serwisie. Wśród fraz generujących największy ruch organiczny ogromną rolę spełniają zapytania non-brandowe.
- Optymalizacja profilu linkowego serwisu – przeprowadzając research oraz nawiązując relację z wydawcami budowaliśmy również zewnętrzny Content Marketing – publikacja treści u sprawdzonych wydawców, powiązanych tematycznie, wraz z odnośnikiem do strony cetaphil.pl. Takie działania dodatkowo wzmacniały profil linkowy strony, a co za tym idzie widoczność.
- Bieżący monitoring i analiza widoczności serwisu – cykliczne raporty generowane przez autorski system Whites. Mamy świadomość, że w zależności od celów biznesowych Klienta istotne mogą być różne wskaźniki, stąd każde sprawozdanie dopasowujemy do jego indywidualnych potrzeb. W raportach dla Cetaphil wskazujemy takie elementy jak:
- wykres ruchu organicznego,
- rekomendacje za pośrednictwem PageSpeed Insights – narzędzia Google, które pozwala nam na sprawdzenie zastosowanych optymalizacji wydajności i szybkości witryny,
- dane o kliknięciach – m.in. współczynnik klikalności, który określa skuteczność słów kluczowych (CTR – z ang. click through rate),
- liczbę słów kluczowych w TOP 3, TOP10 i TOP50.
Oprócz powyższych, głównych elementów w raporcie przygotowanym dla Klienta, prezentujemy również informacje o ilości przygotowanych treści, pozyskanych linkach zewnętrznych oraz ewentualne uwagi dedykowanego specjalisty SEO. Dzięki temu nasz Klient otrzymuje kompleksowe i kluczowe informacje dotyczące projektu, a my możemy odpowiadać na jego bieżące pytania lub wątpliwości.
- Systematyczna i transparentna komunikacja z Klientem.
Tworzenie contentu w oparciu o skuteczne rekomendacje SEO
Treści poradnikowe, które tworzymy odpowiadają na potrzeby konsumentów w zakresie pielęgnacji oraz zaopiekowania problemów skórnych, niezależnie od typu cery. Lokowanie produktów w artykułach jest bardzo subtelne, tak aby nie odwracać uwagi odbiorców od merytorycznych treści eksperckich. Co więcej, odwiedzając stronę cetaphil.pl, użytkownik ma do dyspozycji kompendium wiedzy ze wskazówkami jak dbać o higienę swojej skóry, niezależnie od jej rodzaju unikając potencjalnych kłopotów dermatologicznych.
Wsparcie strategiczne SEO dla serwisu
Jako agencja wiemy, że kluczowe w budowaniu partnerskich relacji jest zorientowanie na potrzeby naszych Klientów. Podczas realizacji działań dla Cetaphil w obszarze SEO, nasi specjaliści pozostają do stałej dyspozycji Klienta zarówno w zakresie wdrażania przygotowanej strategii i rekomendacji, jak również reakcji na bieżące czynniki oraz potrzeby Klienta. W zakres wsparcia strategicznego wchodzi optymalizacja SEO on-site, której istotnym ogniwem jest linkowanie w treściach – działania te mają wpływ na wzmacnianie pozycji serwisu w wyszukiwarkach i ilości wejść organicznych.
Nasi specjaliści czuwają również nad ogólnym monitoringiem serwisu. Bieżące wsparcie strategiczne serwisu przez dedykowanego specjalistę SEO pozwala na sprawne i skuteczne rozwiązywanie pojawiających się problemów oraz zapewnia stałość i prawidłowość działania serwisu, a co za tym idzie – ciągłość funkcjonowania biznesu Klienta.
Jakie rezultaty przyniosły nasze działania?
Ruch organiczny +125.22% w porównaniu do 2019 roku
W ciągu roku współpracy osiągnęliśmy ponad 125% wzrostu w ruchu organicznym. W kwietniu 2019 roku liczba wizyt organicznych w serwisie cetaphil.pl wynosiła 20 tys., natomiast w marcu 2020 prawie 50 tys. Co więcej, ilość marcowych wizyt organicznych wzrosła prawie o 15% w skali zaledwie miesiąca.
Ruch ogólny
Liczba słów kluczowych w TOP3
Liczba słów kluczowych, na które strona pokazuje się na pozycjach 1-3 (wg Senuto) wyniosła: 1011. Najbardziej dynamiczny wzrost nastąpił w okresie od października 2019 do chwili obecnej.
Liczba słów kluczowych w TOP10
Natomiast liczba słów kluczowych znajdujących się na pozycjach 1-10 w czerwcu wyniosła: 2465.
Nasze działania optymalizacyjne z uwzględnieniem potencjału fraz non-brandowych, pozwoliły serwisowi Cetaphil na budowanie eksperckiego wizerunku w wynikach wyszukiwania Google. Użytkownicy którzy szukają interesujących ich treści z zakresu pielęgnacji skóry oraz dolegliwości z nią związanych, trafiają na stronę Cetaphil, co również pogłębia ich świadomość marki.
Co przesądziło o sukcesie?
- holistyczne podejście do potrzeb serwisu oraz celów biznesowych Klienta,
- połączenie i wykorzystanie synergii w działaniach SEO i content – nieustanny balans między SEO i contentem w serwisie,
- nasza wiedza i doświadczenie w tworzeniu contentu eksperckiego,
- wsparcie strategiczne Klienta ze strony specjalistów SEO – bieżąca komunikacja, monitoring i transparentność we współpracy,
- elastyczne podejście oraz wsłuchanie się w potrzeby grupy docelowej – sposób komunikacji nastawiony na rozwiązanie konkretnego problemu odbiorcy za pomocą produktu.
Sukces realizowanych działań jest oparty przede wszystkim na holistycznym spojrzeniu na biznes Klienta oraz wyzwania jakie stawia przed nami silnie zdywersyfikowana branża produktów dermokosmetycznych. Ogromnym atutem, ale również czynnikiem, który przyczynił się do sukcesu naszej współpracy jest otwartość oraz zaufanie Klienta do naszej wiedzy i doświadczenia. Transparentny proces komunikacji, pozwolił z kolei na optymalizację oraz tworzenie treści zgodnie z dobrymi praktykami SEO, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej wartości merytorycznej. Rozpoczynając projekt zdawaliśmy sobie sprawę, że stoimy przed sporym wyzwaniem, natomiast płynna współpraca oraz partnerskie podejście po obu stronach umożliwiła nam osiągnięcie świetnych wyników oraz wykorzystanie potencjału, który dostrzegliśmy już na samym początku.
– Sonia Oczadły, Account Manager Agencja Whites