Wyszukiwarka Google cały czas pozostaje kluczowym narzędziem pozyskiwania klientów, szczególnie dla przedsiębiorstw o niewielkich rozmiarach i zasięgu działania.
Wielu właścicieli firm reklamuje się w wynikach wyszukiwania poprzez kampanię AdWords. Większość pragnie też pojawić się w wynikach naturalnych na najważniejsze dla ich branży zapytania. Niestety, wysoka konkurencja często sprawia, że koszty pozyskania klienta są coraz wyższe, a wypozycjonowanie strony jest droższe i trwa dłużej. Google coraz większą przewagę daje mocnym, rozpoznawalnym markom, które posiadają domenę internetową z historią i autorytetem.
Czasem, zamiast bić się z największymi, trzeba poszukać sprytnych sposobów, które pozwolą pozyskać klientów dzięki wyszukiwarce.
Przedstawiam kilka technik, które nie wymagają wielkich inwestycji, a mogą się świetnie sprawdzić w przypadku małych i średnich firm.
Google Moja Firma
To wizytówka internetowa firmy. Bezpłatna usługa oferowana przez giganta z Mountain View pozwala umieścić najważniejsze informacje: zdjęcia, adres strony, lokalizację biura, dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Daje także szansę zamieszczenia przez klientów opinii o produktach czy usługach. Należy uzupełnić wizytówkę w sposób kompletny i profesjonalny. Wybrać właściwą kategorię i lokalizację. W polu nazwy warto uwzględnić ogólną nazwę, np. „Agencja SEO – Whites” czy „Hydraulik Jan Nowak”. Zwiększy to szanse na pojawienie się wizytówki na stronie wyników na hasła „Agencja SEO” czy „Hydraulik Warszawa”.
Wykorzystanie mocnej domeny
Czasem słowo kluczowe, które nas interesuje, jest po prostu zbyt konkurencyjne. Na pierwszej stronie pojawiają się tylko znane marki i strony branżowych portali. Próba znalezienia się w tym gronie oznacza wiele miesięcy pracy i spore koszty. Zamiast tego możesz wykorzystać silną domenę, np. branżowego serwisu internetowego, i umieścić na nim reklamę. Może to być artykuł poradnikowy, w którym wystąpisz jako ekspert, tekst sponsorowany lub też udział w zestawieniu czy rankingu firm lokalnych (np. sale zabaw dla dzieci w Kielcach). Taką treść możemy wykorzystać nie tylko do dalszego pozycjonowania, ale także w innych kanałach marketingowych np. w kanałach społecznościowych czy newsletterze.