Kontakt Whites: +48 22 114 00 04

  • Dlaczego my
  • Blog
    • Aktualności
    • White Papers
    • Case Studies
  • Kompetencje
    • Data Driven SEO
    • Analityka Internetowa
    • Content Marketing
    • Social Media Marketing
    • Growth Marketing
    • STRATEGIA MARKETINGOWA
    • Optymalizacja Konwersji
    • Marketing automation
  • Ludzie
    • O nas
    • Nasi przyjaciele
    • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • |
  • EN

contact us

Skip to content

5 skutecznych technik SEO dla małych i średnich firm

5 skutecznych technik SEO dla małych i średnich firm

Artykuł
02 marca 2018

Poleć tekst:

FB T IN E-mail

Wyszukiwarka Google cały czas pozostaje kluczowym narzędziem pozyskiwania klientów, szczególnie dla przedsiębiorstw o niewielkich rozmiarach i zasięgu działania.

Wielu właścicieli firm reklamuje się w wynikach wyszukiwania poprzez kampanię AdWords. Większość pragnie też pojawić się w wynikach naturalnych na najważniejsze dla ich branży zapytania. Niestety, wysoka konkurencja często sprawia, że koszty pozyskania klienta są coraz wyższe, a wypozycjonowanie strony jest droższe i trwa dłużej. Google coraz większą przewagę daje mocnym, rozpoznawalnym markom, które posiadają domenę internetową z historią i autorytetem.

Czasem, zamiast bić się z największymi, trzeba poszukać sprytnych sposobów, które pozwolą pozyskać klientów dzięki wyszukiwarce.

Przedstawiam kilka technik, które nie wymagają wielkich inwestycji, a mogą się świetnie sprawdzić w przypadku małych i średnich firm.

Google Moja Firma

To wizytówka internetowa firmy. Bezpłatna usługa oferowana przez giganta z Mountain View pozwala umieścić najważniejsze informacje: zdjęcia, adres strony, lokalizację biura, dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Daje także szansę zamieszczenia przez klientów opinii o produktach czy usługach. Należy uzupełnić wizytówkę w sposób kompletny i profesjonalny. Wybrać właściwą kategorię i lokalizację. W polu nazwy warto uwzględnić ogólną nazwę, np. „Agencja SEO – Whites” czy „Hydraulik Jan Nowak”. Zwiększy to szanse na pojawienie się wizytówki na stronie wyników na hasła „Agencja SEO” czy „Hydraulik Warszawa”.

Wykorzystanie mocnej domeny

Czasem słowo kluczowe, które nas interesuje, jest po prostu zbyt konkurencyjne. Na pierwszej stronie pojawiają się tylko znane marki i strony branżowych portali. Próba znalezienia się w tym gronie oznacza wiele miesięcy pracy i spore koszty. Zamiast tego możesz wykorzystać silną domenę, np. branżowego serwisu internetowego, i umieścić na nim reklamę. Może to być artykuł poradnikowy, w którym wystąpisz jako ekspert, tekst sponsorowany lub też udział w zestawieniu czy rankingu firm lokalnych (np. sale zabaw dla dzieci w Kielcach). Taką treść możemy wykorzystać nie tylko do dalszego pozycjonowania, ale także w innych kanałach marketingowych np. w kanałach społecznościowych czy newsletterze.

Ciąg dalszy artykułu znajdziecie na 18 stronie magazynu Firmer, do pobrania tu http://www.firmer.pl/

Polecane artykuły

5 znanych klientów agencji Whites

Czynniki SEO w branży modowej w Nowej Zelandii – Analiza Big Data we współpracy z Pure SEO

Maciej Woźniak i Anna Ałaszkiewicz odpowiadają na pytania dotyczące SEO w B2B

Czy content B2B powinien być tworzony dla Klientów czy dla Google’a?

Polecane case studies

Case study Medicover Polska – Odpowiadamy pacjentom w 30 minut!

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w e-commerce? – 15 sposobów, o których nie możesz zapomnieć

Najnowsze artykuły

Podsumowanie roku 2020 w Whites oczami Headów (cz.2)
Podsumowanie roku 2020 w Whites oczami Headów (cz.1)
Jak skutecznie reklamować się na Pintereście – podpowiadamy, co trzeba zrobić, krok po kroku
Whites wśród 100 najszybciej rozwijających się agencji na świecie (Adweek Fastest Growing 2020)

Whites Sp. z o.o.
ul. Grochowska 306/308,
03-840 Warszawa
NIP: 113-282-73-23

kontakt@agencjawhites.pl
tel.: +48 22 114 00 04

facebook instagram
  • Dlaczego my
  • O nas
  • Nasi przyjaciele
  • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
Zapisz