2020 rok był czasem dynamicznych zmian. Nowa, pandemiczna rzeczywistość zmusiła nas do wprowadzenia innowacyjnych strategii, przewartościowania dotychczasowych działań w życiu prywatnym oraz w biznesie, a także do przeniesienia bieżących projektów, zadań i szkoleń w świat digital.

Poprosiliśmy Head’ów Whites o podsumowanie 2020 roku z perspektywy osób, zajmujących się digital marketingiem, czyli branżą, która w czasach kwarantanny miała zdecydowanie mniejszy niż inne problem z dostosowaniem się do panujących warunków.

Nasi eksperci przedstawią to, jak w kryzysowej sytuacji zmieniła się nasza komunikacja, prowadzenie zespołów, a także to, co uznajemy za największy sukces minionych miesięcy. 

W pierwszej części cyklu nasi czołowi eksperci analizują, jak wyglądały największe sukcesy  2020 roku w Whites.

 

 

MARCIN KUBIK
HEAD OF CLIENT SERVICE

 

Nasze zaangażowanie, elastyczność i empatia biznesowa w tak trudnym okresie została doceniona przez naszych Klientów. W październikowym Badaniu Satysfakcji Klientów Whites” potwierdzili, że jesteśmy sprawdzonym partnerem nawet w rzeczywistości Covid-19. Średnia ocena zespołu account’ów we wspomnianym badaniu wyniosła 8,79 na 10 możliwych punktów, a NPS całej agencji wyniósł 39.

Niezmiernie mnie cieszy tak wysoka ocena Klientów, która koreluje z rozwojem biznesu naszej agencji. Ponad 90% naszych Klientów zmuszonych ograniczyć budżet marketingowy w II kwartale powróciła do końca roku do budżetów sprzed pandemii. Jako jedna z agencji digital marketingu doświadczyliśmy, że to właśnie digital w czasie pandemii jest kołem zamachowym dla wielu przedsiębiorstw. W tak trudnym czasie dla biznesu ponad 60 nowych klientów zdecydowało się wybrać naszą agencję do współpracy. W tym takie marki jak Henkel, Samsung, Grupa Topex, Wienerberger czy Red Bull Mobile.

Ten rok obfitował dla nas w wiele nagród i wyróżnień branżowych. Dla mnie największym było wskazanie Whites jako jednej ze 100 najszybciej rozwijających się agencji na świecie według Adweek Fastest Growing 2020 (5. miejsce w Europie).

 

 

ANIA MOŚCICKA
HEAD OF CONTENT, SOCIAL & KREACJA

 

Sukcesów było co najmniej kilka! Na pewno: 

  • To, że kultura naszej organizacji pozwoliła nam na szybkie zmiany, błyskawiczne odnalezienie się w nowej sytuacji i sprawną pracę mimo okoliczności.
  • Ale także to, że urośliśmy, jeśli chodzi o przychód! A także zyskaliśmy nowych, wspaniałych klientów (w naszym obszarze mamy ich ponad 30% więcej!). Również takich, którzy przyszli do nas w bardzo trudnym dla siebie momencie, wręcz kryzysowym, jeśli chodzi o ich komunikację w mediach społecznościowych.
  •  Udało się nam również trafnie dostosować tworzony content do sytuacji pandemicznej, jak chociażby w przypadku zmiany formatów dla PKO Bank Polski Grajmy Razem, gdzie stworzyliśmy wirtualne studio dla serii wideo #KandydatNaGwiazde i rozmów z laureatami tytułu #MlodziezowiecMiesiaca.
  • A wreszcie to, że to, że nasz zespół pozostał w niezmienionym składzie, a wręcz urósł o 50% w obszarze, którym zarządzam, a mianowicie Content, Social i Kreacja! Ponadto, naszych ludzi nie dotknęły obniżki pensji czy jakiekolwiek redukcje.

 

 

BEATA PIESIO
HEAD OF HR

 

Miniony rok był sprawdzianem przywództwa i wartości. W tym aspekcie za sukces uważam:

  • Odważne decyzje oraz szybkie reakcje na zmieniające się warunki pandemiczne, gospodarcze i społeczne.
  • Przejście w tryb pracy zdalnej jeszcze przed ogłoszeniem lockdownu.
  • Błyskawiczną adaptację całego zespołu do nowych warunków. 
  • Utrzymanie motywacji do realizacji ambitnych celów, a z drugiej strony pozostawienie wynagrodzeń na niezmienionym poziomie.

Sukcesem jest również przyciągnięcie nowych osób  z właściwymi kompetencjami do zespołów Content Studio, SEO, GROWTH czy marketing automation (zrealizowaliśmy zakładany cel sprzed pandemii powiększenia zespołu do 100 osób), co obecnie jest szczególnie trudne przy obserwowanej tendencji wzrostowej do poszukiwania kandydatów z kompetencjami z tych obszarów.

Sukcesem jest wynik sprawdzianu z naszego przywództwa, kultury organizacji, wartości i relacji tj. osiągnięty poziom satysfakcji i zaangażowania naszego zespołu, który został zmierzony 12Q Gallupa i uzyskaną średnią ocenę 4,12 (w skali 5 stopniowej).

 

 

WOJCIECH SPYCHALSKI
HEAD OF GROWTH MARKETING

 

Największy sukces to moim zdaniem przygotowanie się na rok 2021, który będzie, obiektywnie rzecz biorąc, bardzo trudny. Nie znaczy to jednak, że musi być trudny dla nas. 

Zdobyliśmy wiedzę, jak radzić sobie z organizacją pracy w nowym wydaniu, z optymalizacją procesów z pogranicza marketingu, HR i zarządzania, oraz nauczyliśmy się bardziej efektywnego i zadaniowego myślenia o projektach. To wszystko będzie nam potrzebne w 2021 roku. Czuję, że to będzie okres make or break”. Możemy z niego wyjść jako wiodąca, niezależna agencja digitalowa w tej części Europy albo jako bar uliczny serwujący odgrzewane kotlety.

 

 

KRZYSZTOF BENIOWSKI
HEAD OF SEO

 

Myślę, że możemy być zadowoleni z decyzji dotyczących organizacji pracy i zespołu, które podejmowaliśmy w tych warunkach o szybkim przejściu na pracę zdalną, o nieograniczaniu wynagrodzeń, o dalszym zwiększaniu zatrudnienia czy nieprzerwanym inwestowaniu w rozwój (np. cykl szkoleń Akademia Lidera).

W kontekście czysto biznesowym ogromnym sukcesem jest realizacja naszych założeń budżetowych (plan z końca 2019 roku!) pomimo całkowicie nieprzewidywalnych warunków.