2020 rok był czasem dynamicznych zmian. Nowa, pandemiczna rzeczywistość zmusiła nas do wprowadzenia innowacyjnych strategii, przewartościowania dotychczasowych działań w życiu prywatnym oraz w biznesie, ale także przeniesienia bieżących projektów, zadań i szkoleń w świat digital.

Poprosiliśmy Head’ów Whites o podsumowanie 2020 roku z perspektywy osób, zajmujących się digital marketingiem, czyli branżą, która w czasach kwarantanny miała zdecydowanie mniejszy problem z dostosowaniem się do panujących warunków.

Nasi eksperci przedstawią to, jak w kryzysowej sytuacji zmieniła się nasza komunikacja, prowadzenie zespołów, a także to, co uznajemy za największy sukces minionych miesięcy. 

W drugiej części cyklu nasi czołowi eksperci analizują to, jak wyglądały największe wyzwania  2020 roku w Whites.

 

 

MARCIN KUBIK
HEAD OF CLIENT SERVICE

 

Rzeczywistość pandemiczna związana z Covid-19 poddała obszar customer care ekstremalnej próbie, z jaką nie spotkałem się w całym swoim ponad 20-letnim doświadczeniu zawodowym. Z dnia na dzień zarówno my, jak i Klienci zostaliśmy zmuszeni przez pandemię do przeniesienia naszej pracy do domu. Utraciliśmy możliwość spotykania się twarzą w twarz, co poddało weryfikacji efektywność naszej komunikacji, narzędzi, procesów i wpływających na skuteczność prowadzonych działań. Całość tej sytuacji potęguje negatywny wpływ lockdown’u na gospodarkę, który przełożył się w II kwartale na ograniczenie budżetów marketingowych wśród 40% naszych klientów. W tak trudnych, dynamicznie zmieniających się warunkach musieliśmy wykazać się ogromną elastycznością, empatią biznesową i efektywnością przy zmieniających się zachowaniach konsumentów. 

 

 

ANIA MOŚCICKA
HEAD OF CONTENT, SOCIAL & KREACJA

 

Odnalezienie się nas wszystkich w zmianie – zarówno tej w wymiarze trybu pracy, jak i w kontekście stawianych sobie celów i odpowiadania na potrzeby i wyzwania, które tak bardzo zmieniały się w ciągu całego roku. To dotyczyło zarówno wymiaru zespołowego, jak i biznesowego. O zespół musieliśmy zadbać, budując jego poczucie bezpieczeństwa, a to nierozerwalnie łączyło się z dbałością o biznes. O to, żeby był stabilny, żebyśmy nie zmniejszyli wolumenu Klientów, a raczej, żebyśmy wciąż pozyskiwali nowych, bo to nie tylko kwestia budżetów i realizacji celów przychodowych, ale także ogromnej satysfakcji z pracy, budowania siły w zespole, poczucia sprawczości i sukcesu. A ten motywuje i wzmacnia jak nic innego.

 

 

BEATA PIESIO
HEAD OF HR

 

Z perspektywy biznesowej największym wyzwaniem było przemodelowanie współpracy z klientami, tak, aby w tym trudnym okresie wiedzieli i doświadczyli, że jesteśmy partnerem, na którego mogą liczyć w każdej sytuacji.

Z perspektywy HR-owej do największych wyzwań należało:

  •       Zadbanie o dobrostan pracowników, utrzymanie motywacji i zaangażowania w pracy online.
  •       Zadbanie o utrzymanie i rozwój naszej kultury organizacji.
  •       Rekrutacja osób z właściwymi kompetencjami.
  •       Przygotowanie i wdrożenie onboardingu online, który nie tylko pozwoli nowym osobom sprawnie wejść w nową rolę, ale umożliwi budowanie relacji z zespołem i  poczucie naszej kultury organizacyjnej i naszych wartości.

 

 

WOJCIECH SPYCHALSKI
HEAD OF GROWTH MARKETING

 

Moim zdaniem tym największym wyzwaniem było utrzymanie jednej wartości, która po angielsku brzmi „integrity”, ale po polsku nie ma odpowiednika, który oddawałby pełnię wyrażenia. Chodzi o to, że w pandemicznej rzeczywistości łatwo wybrać drogę na skróty, wyciągać szybkie wnioski, upraszczać. A mam wrażenie, że Whites trzyma kierunek niezależnie od wysokości fal na oceanie.

 

 

KRZYSZTOF BENIOWSKI
HEAD OF SEO

 

Trudno być oryginalnym w przypadku tego pytania. Mierzymy się z efektami pandemii tak jak wszyscy. Choć w naszym przypadku efekty te niekoniecznie są wyłącznie negatywne. Branża digital jest w pewnym sensie beneficjentem sytuacji, jeśli można użyć takiego określenia i staramy się ją traktować w kategoriach szans. Dlatego też nie ustajemy w myśleniu o wzroście biznesu. Nieprzerwanie inwestujemy w rozwój, zwiększamy zatrudnienie, poszerzamy portfolio produktowe i zakres współpracy z naszymi klientami.

Myślę, że największym wyzwaniem jest zapewnienie komfortu psychicznego i poczucia bezpieczeństwa naszym pracownikom w tych niepewnych czasach. To zawsze było naszym priorytetem. Jednak przy obecnych warunkach i ograniczonych kontaktach międzyludzkich jest to naprawdę trudne zadanie.

Bardzo się cieszę, że naszych pracowników nie dotknęły na żadnym etapie ograniczenia w wymiarze pracy czy wynagrodzeń. Jednocześnie zapewniliśmy im profesjonalną opiekę psychologiczną, w komfortowych warunkach i na bezpiecznych (anonimowych) zasadach. Udało nam się również wypracować takie procesy onboardingowe, aby nasi nowi pracownicy od pierwszych chwil, mimo pracy zdalnej, czuli się ważną częścią zespołu.

Ogromnym wyzwaniem organizacyjnym, które jeszcze nie dokonało się w pełni, jest wdrożenie nowego systemu do zarządzania projektami w agencji. To bardzo trudna zmiana, która dotyka niemal każdego pracownika i większości procesów związanych z realizacją projektów. Tymczasem my dokonujemy tej transformacji w warunkach zdalnych, co dodatkowo utrudnia na przykład działania onboardingowe.