[ Jest to fragment artykułu „Content Marketing w SEO” z październikowego wydania magazynu „Online Marketing„]
Jest kilka elementów algorytmu Google, na które jakościowe treści wpływają pozytywnie:
Linki
Mimo wielu zmian w ostatnim czasie to zewnętrzne odnośniki są nadal decydującym elementem warunkującym sukces w pozycjonowaniu. Obecnie kluczowa jest naturalność linków i autorytet linkujących serwisów. Ponadprzeciętna treść daje szanse zainteresowanie branży oraz mediów, a co za tym idzie zdobycie linków z bardzo wartościowych źródeł.
Media Społecznościowe
Wpływ Facebooka, Twittera czy Google Plus na pozycje w wynikach wyszukiwania nie został jednoznacznie określony. Niewątpliwie widoczność i popularność w serwisach społecznościowych to część większej układanki i jest dla wyszukiwarek potwierdzeniem autorytetu i siły marki.
Zaangażowanie użytkownika
Dobre treści mają lepsze wskaźniki – mniejszy współczynnik odrzuceń, dłuższy czas na stronie. To wyraźny sygnał dla wyszukiwarek, że użytkownik znalazł wynik, który odpowiedział na jego zapytanie.
Autorytet
Częstym efektem kampanii Content Marketingowej jest pojawienie się nazwy marki czy domeny w mediach, jednak nie jest ona w formie linku. Istnieje teoria, która mówi, że liczba wzmianek nazwy marki lub adresu URL jest pozytywnym sygnałem dla Google, nawet jeśli nie jest w formie odnośnika do strony.