Kontakt Whites: +48 22 114 00 04

  • Dlaczego my
  • Blog
    • Aktualności
    • White Papers
    • Case Studies
  • Kompetencje
    • Data Driven SEO
    • Analityka Internetowa
    • Content Marketing
    • Social Media Marketing
    • Growth Marketing
    • STRATEGIA MARKETINGOWA
    • Optymalizacja Konwersji
    • Marketing automation
  • Ludzie
    • O nas
    • Nasi przyjaciele
    • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • |
  • EN

contact us

Skip to content

Czy warto jeszcze robić konkursy na Facebooku

Czy warto jeszcze robić konkursy na Facebooku

07 października 2016

Poleć tekst:

FB T IN E-mail

Konkursy na Facebooku nie cieszą się niestety dobrą sławą. Przede wszystkim dlatego, że często przyciągają przypadkowych konkursowiczów, co w żaden sposób nie przekłada się na realizację celów marki, przede wszystkim tych długofalowych. Ale tak naprawdę dobrze zorganizowana aktywacja na fanpage’u wciąż może przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie rozpoznawalności marki, pozytywny wpływ na jej wizerunek i dotarcie do potencjalnych klientów.

blog-img-1-06102016

Jak zorganizować dobry konkurs na Facebooku?

    • Atrakcyjne nagrody przyciągają nowych użytkowników, podnoszą ich zaangażowanie i zachęcają do zaangażowania się. Pamiętaj jednak, że zarówno konkurs, jak i nagrody, powinny być bezpośrednio związane z Twoimi produktami czy usługami, dopasowane do Twojej grupy docelowej – tylko w ten sposób możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, a nie tak zwanych „konkursowiczów”.
    • Organizując własny konkurs skup się więc na aktywizujących treściach i ciekawych grafikach, które zachęcą nowych użytkowników i zatrzymają ich na dłużej.
    • Wesprzyj posty informujące o konkursie budżetem promocyjnym, bo bez niego ciężej będzie osiągnąć zadowalające zasięgi.
    • Możesz też wykorzystać narzędzia, które uatrakcyjnią akcję, takie jak Post Sticker (poststicker.com). Narzędzia tego typu mają nowoczesną formę, wykorzystują rozbudowaną grafikę i video. Mogą też przybrać formę interaktywnej gry lub quizu.

Przykładem tego, że konkurs może zrealizować konkretne cele, jest ten, który zorganizowaliśmy dla naszego klienta -Norauto.

„Zapakowani na Wakacje” – na czym polegał nasz konkurs?

Konkurs „Zapakowani na Wakacje” ruszył na fanpage’u naszego klienta 20 lipca 2016. Poprosiliśmy użytkowników serwisu, żeby umieszczali na profilu Norauto swoje prywatne zdjęcia z podróży. Zgłoszenia konkursowe oznaczone specjalnym tagiem #zwiedzamznorauto miały dotyczyć „zapakowania” na wyjazd w dowolnej interpretacji. Dla trzech najbardziej kreatywnych osób przygotowaliśmy vouchery na usługi w Twoim Centrum Norauto i inne nagrody rzeczowe. Przez 20 dni jego trwania otrzymaliśmy ponad 50 zgłoszeń. Post konkursowy dotarł do ponad 90 tys. użytkowników z grupy docelowej i wywołał niemal 700 reakcji (polubień, komentarzy, udostępnień).

Korzyści z przeprowadzenia konkursu na Facebooku – przykład Norauto:

blog-img-5-076102016

    • zwiększyliśmy zasięg fan page’a w grupie docelowej (o ponad 2000%),
    • zwielokrotniliśmy średnią liczbę reakcji na post podnieśliśmy średnią liczbę komentarzy ośmiokrotnie,
    • dwukrotnie zwiększyliśmy średnią liczbę udostępnień,
    • liczba polubień strony wzrosła w tym czasie o ponad 923%.

Jednocześnie udało nam się osiągnąć dużo niższe CPC (koszt kliknięcia w reklamę promującą konkurs) niż zakładaliśmy.

Co jeszcze zyskaliśmy długofalowo?

Dzięki przeprowadzonemu konkursowi wszystkie statystyki strony znacząco wzrosły. Co istotne, udało nam się też wyłonić najbardziej zaangażowaną grupę odbiorców – mężczyzn w wieku od 25 do 34 lat. Określenie grupy docelowej ma szczególne znaczenie w perspektywie długofalowej. W przyszłości pozwoli to dobrać i ukierunkować komunikację pod oczekiwania potencjalnych klientów firmy, a tym samym zwiększyć sprzedaż.

Polecane artykuły

Whites zainwestuje ponad 7 milionów zł w rozwiązanie do budowy precyzyjnych i skutecznych rekomendacji SEO

5 kroków do optymalizacji Twojego kanału YouTube

Centrum Nauki Kopernik Klient Whites Referencje

Centrum Nauki Kopernik o współpracy z Whites

Polecane case studies

70% wzrost współczynnika konwersji w ciągu miesiąca dzięki Data-Driven SEO – case study serwisu piłkarskiego Sporticos

Gramy razem z PKO Bankiem Polskim! – case study

Jak wyciągnęliśmy ludzi z Social Media do muzeum?

Najnowsze artykuły

Podsumowanie roku 2020 w Whites oczami Headów (cz.1)
Jak skutecznie reklamować się na Pintereście – podpowiadamy, co trzeba zrobić, krok po kroku
Whites wśród 100 najszybciej rozwijających się agencji na świecie (Adweek Fastest Growing 2020)
Nowa spółka grupy digitalowej Whites na rynku Marketing Automation – agencja Vecton

Whites Sp. z o.o.
ul. Grochowska 306/308,
03-840 Warszawa
NIP: 113-282-73-23

kontakt@agencjawhites.pl
tel.: +48 22 114 00 04

facebook instagram
  • Dlaczego my
  • O nas
  • Nasi przyjaciele
  • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
Zapisz