Kontakt Whites: +48 22 114 00 04

  • Dlaczego my
  • Blog
    • Aktualności
    • White Papers
    • Case Studies
  • Kompetencje
    • Data Driven SEO
    • Analityka Internetowa
    • Content Marketing
    • Social Media Marketing
    • Growth Marketing
    • STRATEGIA MARKETINGOWA
    • Optymalizacja Konwersji
    • Marketing automation
  • Ludzie
    • O nas
    • Nasi przyjaciele
    • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • |
  • EN

contact us

Skip to content

Jak budujemy w Whites kulturę wdzięczności?

Jak budujemy w Whites kulturę wdzięczności?

08 listopada 2018

Poleć tekst:

FB T IN E-mail

Pochwały i podziękowania rzadko występują jako stały element kultury organizacyjnej.

Większości z nas dużo łatwiej jest skupiać się na aspektach do poprawy - dobrze wykonane zadania często traktujemy jako oczekiwany standard, więc nie widzimy powodu do robienia z tego powodu hałasu. Chcieliśmy w Whites wyrobić nawyk uważności na małe sukcesy i umiejętność doceniania innych. Z pomocą przyszło nam Bonusly.

Na czym polega Bonusly?

Bonusly to aplikacja, która umożliwia obdarowywanie się wirtualnymi punktami.

Pracownicy mogą doceniać się nawzajem za wykonaną pracę, zwracać uwagę na nowe pomysły czy świetnie zrealizowane projekty i, co najważniejsze, okazywać sobie wdzięczność. Wszystkie bonusy pojawiają się publicznie na Slacku, naszym komunikatorze firmowym, dzięki czemu wiemy kto został pochwalony i za co, a my mamy możliwość dołączenia się do pochwał.

Początki

Bonusly wdrożyliśmy dzięki rekomendacji Marty Drożdż pod koniec czerwca 2017 roku. Każdy z członków zespołu otrzymywał co miesiąc pulę 100 “Whites punktów”, którymi mógł obdarować innych - dziękując im przy okazji za pomoc, miły gest lub doceniając konkretne osiągnięcia. Trzy osoby z największą liczbą zebranych punktów otrzymywały nagrody od firmy: bony zakupowe, bilety do kina czy restauracji.

Inicjatywa spotkała się z zainteresowaniem i była kolejną okazją do integracji.

Niestety, po kilku miesiącach taka formuła zaczęła się wyczerpywać. Wiele osób straciło zapał widząc, że ich punkty nie przekładają się na nagrody, jeśli obdarowywany nie był w czołówce miesięcznego rankingu. Zaangażowanie w korzystaniu z aplikacji spadło ze 100% osób w sierpniu 2017, do zaledwie 63% w grudniu 2017. Rozważaliśmy rezygnację z aplikacji. Ostatecznie postanowiliśmy dać Bonusly drugą szansę, ale musieliśmy trochę zmienić zasady gry.

Nowe zasady

Od nowego roku zmieniliśmy zasady. Każdy co miesiąc dostaje do przekazania innym 200 punktów, które przekładają się na 20 zł. Za każdą pochwałą i punktami Whites idą więc niewielkie pieniądze - w ten sposób wszyscy są wygranymi. Otrzymane punkty nie przepadają na koniec miesiąca, lecz są odkładane na naszym koncie. Gdy uzbieramy odpowiednią liczbę punktów, możemy wymienić je na kupony w sklepach internetowych (Zalando, Douglas, Steam, MediaMarkt) , wypłacić (PayPal) lub przeznaczyć na cele charytatywne. Istnieje także możliwość doładowania konta dodatkowymi punktami, aby mieć więcej do przekazania innym członkom zespołu.

Bonusly w Whites - kultura wdzięczności

Efekty

Nowe zasady potrzebowały czasu, by się przyjąć. Wystarczyło jednak kilka historii przy kuchennym stole o nowej sukience (#zalandoteam) czy grze ze Steama, które zostały nabyte za punkty Bonusly. Uwolniły one efekt kuli śnieżnej. Dziś wyrobiliśmy nawyk i obdarowywanie się punktami jest powszechne.

Co ważne - w skali miesiąca wszyscy członkowie zespołu są zauważeni i dostają punkty - nikt nie jest pominięty.

310

bonusów w ciągu ostatnich 30 dni

100%

osób otrzymujących bonusy

91% 

osób dających punkty Bonusly

Bonusly Whites najpopularniejsze słowa
Najpopularniejsze hasła na Bonusly w ostatnim miesiącu

Polecane artykuły

Google Voice Search – jak wykorzystać wyszukiwanie głosowe i dlaczego warto zacząć to robić już teraz?

Nowa platforma contentowa dla Tefal – “Dom w porządku”

Agencja Whites ze statusem Partner Google Premium

Polecane case studies

268% wzrostu ruchu na stronach sprzedażowych. Case Study Divante

Jak pozyskać leady na rynku nieruchomości?

Jak wyciągnęliśmy ludzi z Social Media do muzeum?

Najnowsze artykuły

Otwarty Poranek Wiedzy, czyli jak dzielimy się ekspercką wiedzą z klientami
whites jak analizowac wyniki instagram Jak analizować wyniki Instagram Stories, by wiedzieć, czego potrzebuje Twój klient? 
Podsumowanie roku 2020 w Whites oczami Headów (cz.4)
Podsumowanie roku 2020 w Whites oczami Headów (cz.3)

Whites Sp. z o.o.
ul. Grochowska 306/308,
03-840 Warszawa
NIP: 113-282-73-23

kontakt@agencjawhites.pl
tel.: +48 22 114 00 04

facebook instagram
  • Dlaczego my
  • O nas
  • Nasi przyjaciele
  • Dołącz do nas
  • Kontakt
  • Polityka prywatności

Projekt „Innowacyjny system zarządzania optymalizacją stron internetowych wykorzystujący machine learning, pozwalający wydawać rekomendacje oparte na danych liczbowych z określonym prawdopodobieństwem sukcesu” współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Ścieżka dla Mazowsza.