Powrót
Marketing

6 SEO tipów na święta – sprawdź jak się wyróżnić

WHITES

 

Przełom listopada i grudnia to ostatni dzwonek na świąteczne porządki w Twoim sklepie internetowym. Co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w tym okresie? Sprawdź nasze porady, dzięki którym Twoje produkty znajdą się pod choinką w wielu polskich domach.

  1. Stwórz stronę przyjazną mobilnie

Polscy internauci stają się coraz bardziej mobilni. Według raportu mShopper 2.0 przygotowanego przez Mobile Institute, już ponad połowa klientów rynku e-commerce robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. 43% osób kupujących w internecie używa do tego smartfona, a 29% robi to za pomocą tabletu. W listopadzie 2016 liczba zapytań związanych ze świętami  wysyłana do Google z urządzeń mobilnych jest trzykrotnie wyższa niż we wrześniu i październiku.Liczby te rosną z każdym kolejnym rokiem, co sprawia, że stworzenie mobilnej wersji Twojej strony jest więcej niż wskazane, a wręcz konieczne. Klienci wybierają witryny, które są intuicyjne i łatwe w nawigacji. Jeśli strona nie będzie dopasowana do urządzeń mobilnych, a znalezienie poszukiwanego produktu będzie trwało zbyt długo, klienci prawdopodobnie opuszczą Twój sklep i poszukają tego samego u konkurencji.

  1. Zadbaj o optymalizację SEO pod kątem treści

Jeśli chcesz, żeby klienci poszukujący świątecznych prezentów trafili do Twojego sklepu, zadbaj o optymalizację SEO na stronie. Zacznij od stworzenia świątecznego contentu – na przykład umieść w swoim portalu artykuł o pomysłach na podarunki dla niej i dla niego, tekst o najlepszych prezentach dla mamy czy dla dziecka. Treści tworzone z myślą o prezentach bożonarodzeniowych generują ponad 30 razy większy ruch na stronie niż artykuły pisane w innych porach roku. Zamieść też atrakcyjne zdjęcia swoich produktów i pamiętaj, żeby opisać je, używając fraz takich jak „prezent” czy „święta”. Przeanalizuj opisy produktów i tytuły stron – zastanów się, co jeszcze można poprawić, żeby przyciągnąć klientów. Sprawdź, w panelu strony, czy masz uzupełnione pola meta description. Zadbaj, żeby znalazły się tam kluczowe frazy, a opis zachęcał potencjalnych klientów do kliknięcia. Dodaj też jak najbardziej szczegółowe informacje i dokładnie opisz asortyment. Przykładowo, „czerwony sweter z reniferem dla mężczyzn” będzie znacznie lepszym tytułem niż „sweter męski”. Dzięki temu na Twoją stronę trafią osoby, które szukają konkretnych produktów i są zdecydowane je kupić.

Whites-Blog-Xmass-IMG1

  1. Popraw techniczne SEO

Pamiętaj, że w okresie przedświątecznym liczba zapytań w stylu „prezent dla…” wzrasta 30-krotnie. Popraw swoje SEO tak, żebyś to właśnie ty mógł się cieszyć zwiększonym ruchem na stronie. Zaawansowana optymalizacja strony pod kątem SEO wymaga wiedzy technicznej. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie poprawić struktury kodu lub ocenić poprawności linków na stronie, skorzystaj z pomocy specjalisty. Możesz też wypróbować programy i wtyczki do przeglądarek, które pomagają zdiagnozować problemy z optymalizacją strony i podpowiadają, co można udoskonalić.

Whites-Blog-Xmass-IMG2Listę darmowych programów do optymalizacji SEO znajdziesz na przykład TUTAJ.

  1. Zadbaj o lokalne SEO w wynikach Google

Część klientów kupuje tylko w sklepach stacjonarnych, ale zanim do Ciebie przyjdą sprawdzą w internecie, czy Twój sklep jest najtańszy i przyjazny klientowi. W Google Moja Firma klienci widzą lokalizację, godziny otwarcia sklepu, popularne godziny odwiedzin, szacowane natężenie ruchu i opinie innych użytkowników. Zadbaj o staranne prowadzenie swojego profilu. Zadbane wizytówki Google Moja Firma mają szanse pojawiać się wyżej w wynikach Google niż profile innych firm. Dodaj zdjęcia swojego sklepu z zewnątrz i wewnątrz – dzięki temu klienci łatwiej odnajdą Twój punkt. Poproś zadowolonych klientów, żeby umieścili pozytywne komentarze na temat sklepu. Jeśli pojawią się negatywne opinie również udziel na nie odpowiedzi. Być może uda się rozwiązać problem i poprawić wizerunek Twojej marki.

  1. Bądź online Livechat – pomoc na żywo na www i Facebook

Masz na swojej stronie zakładkę „kontakt”, przez którą prowadzisz komunikację z klientami? W okresie przedświątecznym to nie wystarczy. Osoby szukające prezentów działają często pod presją czasu, zależy im na jak najszybszej odpowiedzi. Przed zakupem chcą się jeszcze upewnić, dopytać o szczegółowe dane produktu lub opcje przesyłki. Tradycyjna komunikacja mailowa tylko wydłuża ten proces. Aż 70% klientów zmienia zdanie dotyczące zakupów pod wpływem impulsu – nie pozwól im się za długo zastanawiać, odpisuj jak najszybciej. Pomyśl o aplikacji Livechat, dzięki której będziesz mógł odpowiadać na wszystkie zapytania na bieżąco. Jednocześnie czuwaj na swoim fanpage’u na Facebooku – tam też mogą spływać pytania. Szybka odpowiedź sprzedawcy znaczenie zwiększa szanse na dokonanie transakcji.

Whites-Blog-Xmass-IMG3

  1. Terminowość dostawy

Kupujący prezenty w internecie chcą mieć pewność, że wybrane przez nich produkty dotrą do obdarowywanych jeszcze przed nadejściem pierwszej gwiazdki. Nic nie rozzłości klientów w okresie świątecznym bardziej niż Wigilia bez prezentów. W tym wypadku nawet jeden dzień spóźnienia ma kolosalne znaczenie. Pokazuje to ubiegłoroczny przypadek firmy Koszulkowo, która nie dała rady dostarczyć na czas wszystkich paczek zamawianych przez klientów jeszcze na początku grudnia. Jeśli nie chcesz dopuścić do podobnej lawiny negatywnych komentarzy, dobrze zaplanuj dystrybucję i upewnij się, że dysponujesz odpowiednimi siłami przerobowymi. Zawsze wysyłaj produkty w terminie – jeden zadowolony klient przyciągnie kolejnych dziesięciu.

Wesołych Świąt!

WHITES

form-newsletter-bg

Dołącz do Digital Insiders Network! Zapisz się na powiadomienia o wydarzeniach w Whites