Jak pozyskać specjalistów z branży IT: case study

· opublikowano: 31/01/2017

Kampania promocyjna konferencji Code4Life skierowanej do programistów, którą realizowaliśmy dla naszego klienta Roche, to jedno z największych wyzwań, z jakimi przyszło nam się zmierzyć. Rynek IT rządzi się swoimi prawami: uchodzi za bardzo wymagający i niepodatny na komunikaty marketingowe. Mimo to, udało nam się zachęcić do rejestracji i udziału w konferencji ponad pół tysiąca specjalistów z branży IT.

Kampanię dla Roche organizowaliśmy od 23. sierpnia do 28. września 2016. Naszym celem było dotarcie do programistów z doświadczeniem 2-10 lat w branży i zainteresowanie ich przekazem i zachęcenie do zapisu na październikową konferencję Code4Life.

Specyficzny rynek IT: jak zachęcić programistów do udziału w wydarzeniu?

Rynek IT słynie z tego, że ciężko do niego dotrzeć z ofertą. Specjaliści z branży mają opinię wybrednych, trudno ich zainteresować komunikatami czy zaprosić na wydarzenia. Potwierdza to Aleksandra Pszczoła, właścicielka firmy Bee Talents zajmującej się rekrutowaniem informatyków:

Specjaliści IT są w pewnym sensie wymagający, ponieważ oczekują konkretów. Ze względu na dużą liczbę ofert pracy czy zaproszeń na wydarzenia branżowe, jest to grupa bardzo selektywna. Dlatego też, wyróżniają się tylko te oferty, które przekazują kluczowe informacje, takie jak chociażby opis technologii, szczegółowe przedstawienie projektu, czy też interesujący program wydarzenia, w przypadku konferencji czy targów. Z mojej perspektywy, taka postawa jest zaletą, ponieważ unikamy komunikowania zbędnych informacji, a skupiamy się na tym co ma największe znaczenie dla odbiorcy.

Z tego powodu nasza kampania promocyjna konferencji Code4Life, którą organizowaliśmy dla Roche, musiała opierać się na niestandardowych rozwiązaniach. Podeszliśmy do tematu elastycznie i w każdym tygodniu modyfikowaliśmy strategię, tak aby pozyskać jak największą liczbę użytkowników strony code4life.pl i uczestników organizowanego wydarzenia. Nasz cel zakładał osiągnięcie 6000 użytkowników i 500 zarejestrowanych uczestników – zadanie było trudne, ale udało nam się zrealizować wyznaczone cele z wyższym niż początkowo zakładanym efektem.

Jak osiągnęliśmy sukces?

Podczas naszej kampanii stworzyliśmy reklamy, które miały zainteresować najtrudniejszy rynek, jakim jest IT. Prowadziliśmy działania PPC (Google Search + Remarketing, Google Display Network + Remarketing, Facebook Ads). Dodatkowo pozyskaliśmy zewnętrznego partnera – magazyn skierowany do rynku IT. W kampanii wykorzystaliśmy jego profil społecznościowy i mailing do specjalistów. Na bieżąco analizowaliśmy wszystkie działania prowadzące do konwersji, reagowaliśmy przenosząc budżety i zmieniając niedziałające źródła. Założyliśmy także, że odbiorcy szybko przyzwyczajają się do komunikatów, dlatego w czasie kampanii zmienialiśmy hasła na banerach i treści w mailingach. Najwięcej rejestracji uczestników pochodziło z:

  • odwiedzin z wyszukiwarki Google i kampanii GDN (Google AdWords, Remarketing, 29%),
  • kampanii na Facebooku (22%)
  • bezpośrednich wspomaganych działaniami płatnymi (13%)
  • działań prowadzonych z zewnętrznym partnerem (12%)

Dzięki kampanii zdobyliśmy 11 267 użytkowników (z zakładanych 6000) i 515 rejestracji (z zakładanych 500). W osiągnięciu celu nie przeszkodził nam nawet okres wakacyjny, który jest trudny w pozyskiwaniu targetu (ze względu na wyjazdy wakacyjne), zwłaszcza tak specyficznego jak specjaliści z branży IT.

Współpraca z Whites – co mówi o nas klient?

Bardzo mile wspominam współpracę z Whites podczas realizacji kampanii promocyjnej konferencji Code4Life 2016. Rzetelność i znajomość narzędzi zaowocowały przekroczeniem oczekiwań względem efektów zaplanowanych działań. Podobało mi się zaangażowanie w projekt, elastyczne dostosowanie do potrzeb klienta i w pełni profesjonalne podejście ze strony Whites.

Aleksandra Pagórska, HR Coordinator, Roche Global IT Solutions

WRÓĆ DO LISTY