POZYCJONOWANIE NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH – PRZYKŁADY SPORTICOS I ABCzdrovie

· opublikowano: 31/03/2016

Najnowsze dane o eksporcie polskich firm napawają optymizmem. Za granicę wysyłamy coraz więcej, liczba rodzimych przedsiębiorstw pozyskujących klienta spoza rynku lokalnego rośnie. Trend ten mógłby być jeszcze siniejszy gdyby nie częsta bariera, jaką jest nieznajomość nowych rynków i co za tym idzie – trudność w budowaniu na nich widoczności i konkurencyjności swojej marki.

Marketing w wyszukiwarkach to świetny przyczółek do ekspansji. Pozwala już na starcie działań promocyjnych testować wiele hipotez i to bez angażowania wielkich budżetów, a potem konsekwentnie i efektywnie wspiera dotarcie do potencjalnych odbiorców.

W Whites przeprowadziliśmy z sukcesem wiele działań dla polskich firm wchodzących na zagraniczne rynki. Poznajcie dwa case studies z tego obszaru naszych działań.

Serwis: ABCzdorovie.ru
Rynek: Rosja
Działania: SEO

Pozycjonowanie dla tego serwisu rozpoczęliśmy na początku 2013 roku, gdy serwis miał jedynie 5000 wizyt miesięcznie. Działania zaczęliśmy od optymalizacji serwisu, z uwzględnieniem specyfiki rynku rosyjskiego i dominującej tam wyszukiwarki Yandex. Następnie pozyskiwaliśmy linki do serwisu z ponad 300 domen.

Efekt to 20-krotny wzrost ruchu w serwisie w ciągu 2 lat:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.33.02-2

Rys 1. Wzrost ruchu w serwisie ABCzdorovie.ru

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.32.16

Rys 2. Źródła ruchu w serwisie ABCzdorovie.ru

Serwis: Sporticos.com
Rynek: Global
Działania: Link baiting

Sporticos.com to serwis dostępny w 8 językach, oferujący infografiki dla meczów piłkarskich z całego świata. Whites wspiera jego rozwój zapewniając marketing w wyszukiwarkach od września 2015 roku. Największym wyzwaniem tej współpracy jest zdobywanie naturalnych linków z powiązanych tematycznie serwisów. Jednym z wielu działań podejmowanych w tym zakresie był content marketing i specjalnie przygotowana, dedykowana infografika o zarobkach piłkarzy:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.45.35-2

Rys 3. Fragment infografiki Sporticos.com

Grafika była przetłumaczona na 7 języków. Dzięki podjęciu działań seedingowych, polegających na dotarciu do wpływowych osób, dziennikarzy i blogerów, zdobyliśmy uwagę wielu mediów. Temat podjął węgierski Nemzetisport.hu, a za nim kolejne serwisy sportowe z tego kraju, m.in. Rangado.hu.

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.54.04

Rys 4. Artykuł z linkiem do Sporticos.com z Nemzetisport.hu

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.55.19-2

Rys 5. Artykuł z linkiem do Sporticos.com z Rangado.hu

Efekt to ponad 500 tys. użytkowników w lutym 2016 i ponad 10-krotny wzrost ruchu organicznego w okresie sierpień 2015 – luty 2016:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 11.13.05-2

Rys 6. Wzrost ruchu organicznego w Sporticos.com w okresie sierpień-listopad 2015

Artykuł ukazał się pierwotnie w Raport Interaktywnie.com: Marketing w wyszukiwarkach. Jego autorem jest Maciej Woźniak, Partner w Agencji Whites.

WRÓĆ DO LISTY