Dlaczego warto mieć swój content w internecie?

· opublikowano: 20/01/2017

Internet odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym. Według badania 2016 Connected Consumer Goods Report, aż 69% konsumentów przyznaje, że informacje o produkcie czerpie właśnie z sieci. Większość marketerów jest tego świadoma, ale nie potrafi wykorzystać potencjału komunikacji drzemiącego w internecie.  Często zaczynają oni zbyt późno walczyć o zainteresowanie potencjalnego klienta, bombardując go reklamami i niewielkimi zniżkami. 

Tymczasem pozyskiwanie klientów warto rozpocząć dużo wcześniej, bo już na etapie poszukiwania informacji i oceny alternatyw wyboru. To właśnie wtedy z wyszukiwarki korzysta największy procent konsumentów. Przed podjęciem decyzji szukają informacji, porad, opinii. Wchodzą na blogi, portale poradnikowe, newsowe, lifestyle’owe. Zadają pytania, miliardy pytań – według najnowszych danych Internet Live Stats, wyszukiwarka Google przetwarza ponad 40 tysięcy zapytań na sekundę, co daje około 3.5 mld. pytań dziennie. Ty możesz na nie odpowiedzieć – wystarczy, że stworzysz własny Content Hub.

Co to jest Content Hub, czyli Platforma Contentowa?

Zacznijmy od początku. Content, czyli treść, to podstawa skutecznego marketingu. Publikowanie unikalnych, wartościowych dla odbiorcy treści ma dużo większą siłę przebicia niż reklama. Badania przeprowadzone przez Lead Factory wykazały, że w przypadku 66% ankietowanych firm, działania content marketingowe wpłynęły bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży. Świadoma firma powinna inspirować, a nie bezpośrednio sprzedawać. Narzędzie, które pomoże Ci w realizacji tego celu to Platforma Contentowa. Może to być blog firmowy, strona internetowa, serwis tematyczny.  Content udostępniany na  platformie  pracuje na markę i jej sukces w perspektywie długofalowej.

Serwis internetowy marki General Electrics, amerykańskiej firmy przemysłowej, jest uznawany za jeden z najlepszych na świecie. W www.GEreports.com znajdziesz najnowsze doniesienia ze świata technologii i nauki. GE Reports przyciąga każdego roku około 600 tysięcy unikalnych użytkowników, strona notuje ponad 1.5 milionów odsłon. Przeciętny użytkownik zostaje na stronie przez około 90 sekund, co daje wynik znacznie powyżej amerykańskiej średniej (źródło: prdaily.com) Marketerzy General Electrics przyznają, że każdy dolar zainwestowany w działania content marketingowe ich firmy zwraca się z 30-procentowym zyskiem. Klucz do sukcesu? Jak zdradza Tomas Kellner, redaktor naczelny GE Reports, unikalne treści są wynikiem bezpośredniej współpracy z naukowcami i laboratoriami. Kellner czuwa, aby content na stronie był świeży, ale przede wszystkim unikalny.

Świetnie przygotowaną Platformę Contentową ma też polski oddział sieci sklepów Lidl. Serwis www.KuchniaLidla.pl nie jest zwykłą stroną z przepisami, jakich są w internecie tysiące. Lidl przygotował serię krótkich filmów i zaangażował do współpracy znane twarze: w pierwszej kampanii Pascala Brodnickiego i Karola Okrasę, w drugiej Okrasę i Dorotę Wellman. Gościnnie w Kuchni Lidla wystąpili między innymi Krzysztof Ibisz, Borys Szyc, Anna Mucha i Maciej Żurawski. PR Manager Lidl Polska, Anna Biskup, tłumaczy to w ten sposób: „Chcemy pokazać, że gotowanie to nie tylko pasja do samego gotowania – to także fantastyczny sposób na spędzenie czasu z innymi, na rozmowę z bliskimi czy po prostu świetną zabawę w otoczeniu rodziny i przyjaciół. Dlatego właśnie Dorota i Karol będą nie tylko wspólnie gotować, ale i zapraszać do tego wielu różnych gości”.

Format skutecznie połączył misję kulinarną z rozrywką. Nie bez znaczenia jest też fakt, że platforma jest niezwykle innowacyjna, ma nowoczesny layout i interfejs.  Użytkownicy ją po prostu uwielbiają. Jak podają wirtualnemedia.pl, tylko w grudniu 2015 stronę odwiedziło ponad milion użytkowników.

Korzyści jakie może przynieść Twojej firmie Platforma Contentowa:

  • pomaga w wykreowaniu pozytywnego wizerunku firmy jako eksperta,
  • buduje zaangażowanie użytkowników,
  • powoduje wzrost świadomości marki,
  • zwiększa zasięg i ruch na stronie.

Zastanawiasz się pewnie, gdzie jest haczyk. Jest jeden – minusem prowadzenia Platform Contentowych jest czasochłonność. Projekt wymaga zbudowania spójnej strategii i regularnego publikowania wysokiej jakości treści. Nie każdy może to zrobić. W firmach często brakuje  zasobów, wyspecjalizowanych redaktorów, czy po prostu czasu. Z pomocą przychodzą firmy zewnętrzne takie jak Agencja Whites które mają doświadczenie w tworzeniu unikalnych platform contentowych. Specjaliści pomogą Ci stworzyć strategię budowy treści pod kątem SEO (wyszukiwań użytkowników), wskażą ideę storytellingu oddającą wizję Twojej marki i opracują plan dystrybucji treści w oparciu o linkowanie wewnętrzne, ruch z social media i AdWords. Jeśli chcesz aby zwiększyła się Twoja grupa odbiorców, ruch na stronie oraz wzrosła sprzedaż, skontaktuj się z nami!

WRÓĆ DO LISTY