ANASTASYA FOMENKO POKIERUJE NOWYM DZIAŁEM W AGENCJI WHITES

· opublikowano: 07/04/2016

12787541_10208542498140917_836806609_o

Agencja Whites otwiera dział International, a jego szefem zostaje Anastasya Fomenko. Wspierać będzie polskie firmy w ekspansji na rynkach zagranicznych poprzez budowanie ich widoczności w internecie, przede wszystkim dzięki marketingowi w wyszukiwarkach.

Firmy, które zaczynają działać na rynkach międzynarodowych, potrzebują wsparcia marketingowego dostosowanego do lokalnych potrzeb i specyfiki regionu. Właśnie to im oferujemy, zapewniając jednocześnie obsługuję na miejscu, w języku polskim, bez zbędnych dla klienta barier. Możemy z Polski prowadzić zintegrowane działania nawet na kilku rynkach. Tak działaliśmy między innymi wspierając Sporticos.com – mówi Anna Ałaszkiewicz, dyrektor zarządzająca Whites.

Anastasya Fomenko rozwijać będzie zespół, złożony ze specjalistów, również native’ów. Ich wiedza i zrozumienie specyfiki rynków zagranicznych zapewnią najefektywniejsze i dobrane indywidualnie do potrzeb klienta rozwiązania. W tej chwili Whites współpracuje już z ekspertami, którzy mają doświadczenie w pracy między innymi na takich rynkach, jak Rosja, Ukraina, Niemcy, Wielka Brytania, Turcja, Czechy czy Rumunia. Zespół obsługiwać będzie również firmy zagraniczne działające w Polsce.

Fomenko z rynkiem internetowym związana jest od 2001 roku. Od 2010 zarządzała firmą Agora Ukraina i pełniła obowiązki szefa sieci reklamowej AdBroker, współpracując w tym czasie z największymi graczami rynku reklamy internetowej w regionie, w tym Yandex i Google. Była również szefem departamentu w Edipresse Ukraine, gdzie rozwijała projekty internetowe, w tym również sprzedażowe. Reprezentuje również firmę AdTaily w zakresie pozyskiwania nowych wydawców na rynkach rosyjskojęzycznych. Anastasya ma ogromną wiedzę i doświadczenie w pracy na poziomie międzynarodowym, a to kluczowe dla rozwoju tego działu – dodaje Ałaszkiewicz.

>> DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O DZIALE INTERNATIONAL
>> CZYTAJ CASE SPORTICOS.COM I ABCZDROVIE.RU

POZYCJONOWANIE NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH – PRZYKŁADY SPORTICOS I ABCzdrovie

· opublikowano: 31/03/2016

Najnowsze dane o eksporcie polskich firm napawają optymizmem. Za granicę wysyłamy coraz więcej, liczba rodzimych przedsiębiorstw pozyskujących klienta spoza rynku lokalnego rośnie. Trend ten mógłby być jeszcze siniejszy gdyby nie częsta bariera, jaką jest nieznajomość nowych rynków i co za tym idzie – trudność w budowaniu na nich widoczności i konkurencyjności swojej marki.

Marketing w wyszukiwarkach to świetny przyczółek do ekspansji. Pozwala już na starcie działań promocyjnych testować wiele hipotez i to bez angażowania wielkich budżetów, a potem konsekwentnie i efektywnie wspiera dotarcie do potencjalnych odbiorców.

W Whites przeprowadziliśmy z sukcesem wiele działań dla polskich firm wchodzących na zagraniczne rynki. Poznajcie dwa case studies z tego obszaru naszych działań.

Serwis: ABCzdorovie.ru
Rynek: Rosja
Działania: SEO

Pozycjonowanie dla tego serwisu rozpoczęliśmy na początku 2013 roku, gdy serwis miał jedynie 5000 wizyt miesięcznie. Działania zaczęliśmy od optymalizacji serwisu, z uwzględnieniem specyfiki rynku rosyjskiego i dominującej tam wyszukiwarki Yandex. Następnie pozyskiwaliśmy linki do serwisu z ponad 300 domen.

Efekt to 20-krotny wzrost ruchu w serwisie w ciągu 2 lat:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.33.02-2

Rys 1. Wzrost ruchu w serwisie ABCzdorovie.ru

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.32.16

Rys 2. Źródła ruchu w serwisie ABCzdorovie.ru

Serwis: Sporticos.com
Rynek: Global
Działania: Link baiting

Sporticos.com to serwis dostępny w 8 językach, oferujący infografiki dla meczów piłkarskich z całego świata. Whites wspiera jego rozwój zapewniając marketing w wyszukiwarkach od września 2015 roku. Największym wyzwaniem tej współpracy jest zdobywanie naturalnych linków z powiązanych tematycznie serwisów. Jednym z wielu działań podejmowanych w tym zakresie był content marketing i specjalnie przygotowana, dedykowana infografika o zarobkach piłkarzy:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.45.35-2

Rys 3. Fragment infografiki Sporticos.com

Grafika była przetłumaczona na 7 języków. Dzięki podjęciu działań seedingowych, polegających na dotarciu do wpływowych osób, dziennikarzy i blogerów, zdobyliśmy uwagę wielu mediów. Temat podjął węgierski Nemzetisport.hu, a za nim kolejne serwisy sportowe z tego kraju, m.in. Rangado.hu.

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.54.04

Rys 4. Artykuł z linkiem do Sporticos.com z Nemzetisport.hu

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.55.19-2

Rys 5. Artykuł z linkiem do Sporticos.com z Rangado.hu

Efekt to ponad 500 tys. użytkowników w lutym 2016 i ponad 10-krotny wzrost ruchu organicznego w okresie sierpień 2015 – luty 2016:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 11.13.05-2

Rys 6. Wzrost ruchu organicznego w Sporticos.com w okresie sierpień-listopad 2015

Artykuł ukazał się pierwotnie w Raport Interaktywnie.com: Marketing w wyszukiwarkach. Jego autorem jest Maciej Woźniak, Partner w Agencji Whites.

AGENCJA WHITES PO RAZ KOLEJNY WZMACNIA ZESPÓŁ

· opublikowano: 22/03/2016

Anna_Grunwald

Do agencji Whites dołączyła Anna Grunwald, która wspierać będzie pracę wyspecjalizowanego zespołu redakcyjnego.

Redakcja działa w Lublinie, pod kierownictwem Bożeny Rzepeckiej, od lipca ubiegłego roku. Rozwój zespołu jest odpowiedzią na stały wzrost zapotrzebowania klientów agencji na usługi z zakresu content marketingu, w tym budowę dedykowanych platform contentowych, zasilanych jakościowymi treściami związanymi z marką.

Dobry content jest największym wsparciem dla długofalowej strategii pozyskiwania ruchu i dla SEO. Nasza formuła Content Graphu daje kompleksowe rozwiązanie w tym obszarze – piszemy teksty tak, żeby były skuteczne w generowaniu odwiedzin na stronie, ale pilnujemy także, żeby były merytoryczne, ciekawe i wyczerpująco omawiały dany temat. Dbanie o to, by powstające materiały były wartościowe dla odbiorcy to właśnie zadanie Anny – tłumaczy Maciej Woźniak, założyciel agencji Whites.

Anna Grunwald ma trzynastoletnie doświadczenie w pracy redakcyjnej. Początkowo związana była z magazynem Ładny Dom (Agora SA), a następnie została redaktor prowadzącą serwisów ladnydom.pl i e-ogrody.pl. Zarządzała treściami, pozycjonowaniem serwisów, ich rozwojem i poszerzaniem zasięgu. Od 2013 roku związana była z działem sprzedaży reklam Agory.

Do tej pory w wyspecjalizowanej redakcji w agencji Whites powstało ponad 7 000 tekstów dla klientów min. z branży motoryzacyjnej, spożywczej, finansowej czy lifestyle’owej. Klienci mogą zlecać redakcji zaprojektowanie i przeprowadzenie działań contentowych generujących ruch na ich własne strony, pisanie tekstów specjalistycznych, jak i blogów firmowych.

Klienci doceniają nasze indywidualne podejście do ich potrzeb. Rozwój agencji jest tego efektem. Rośniemy i inwestujemy w najwyższy poziom kompetencji naszych obecnych pracowników i nowo zatrudnianych osób – mówi Anna Ałaszkiewicz, dyrektor zarządzająca Whites.

Sprawdź: Content marketing w agencji Whites.

AGENCJA WHITES Z NOWYM CLIENT SERVICE DIRECTOREM

· opublikowano: 07/03/2016

Dominika_Przylecka
Do agencji Whites dołączyła Dominika Przyłęcka. Jako Client Service Director rozwijać będzie zespół odpowiedzialny za kontakt z klientami. Jest to nowa funkcja w strukturach firmy.

Klienci są dla nas najważniejsi, dlatego powierzamy ten obszar Dominice, która ma szerokie doświadczenie w pracy agencyjnej, wiedzę marketingową i biznesową. Potrafi je łączyć z działaniami strategicznymi, nastawionymi na realizację celów. To daje nam pewność, że nasi klienci są w dobrych rękach – mówi Anna Ałaszkiewicz, Managing Partner w Whites.

Dominika Przyłęcka ma blisko dwudziestoletnie doświadczenie w branży reklamowej. Pracowała w największych marketingowych agencjach sieciowych, takich jak JWT, Havas, Leo Burnett, Young & Rubicam. Zarządzała kampaniami łączącymi ATL, BTL i digital dla wiodących marek międzynarodowych i polskich, takich jak Kraft, Nestle, Danone, L’Oreal, Colgate, Unilever, Disney, Statoil, ING, Canal+, Maspex, Agros Nova.

Przez ostatnie dwa lata była Kierownikiem Działu Komunikacji i Ewaluacji Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Odpowiadała między innymi za strategię komunikacji, promocję
i branding. Była również New Business Directorem w pierwszej polskiej agencji crowdsourcingowej Million You.

Lata pracy z klientami pokazały mi, że kluczowe jest wsłuchiwanie się w ich potrzeby. Tylko dzięki temu jako agencja jesteśmy w stanie proponować najlepsze rozwiązania dla biznesu
i osiągać zamierzone rezultaty. Otwartość i profesjonalizm – to podstawa budowania partnerskiej relacji i na to będę stawiać w swoich działaniach – mówi Przyłęcka.

Agencja Whites zajmuje się budowaniem widoczności marek w internecie, również na rynkach zagranicznych, poprzez działania White Hat SEO, content marketing, kampanie PPC. Wśród klientów firmy znajdują się m.in. Orange, Bayer, Bosch, Norauto, Benefit System, Bankier.pl, AmeriGas, PayU, ABCzdrowie.pl, ABCzdorovie.ru, Mustache, Sporticos.com, WP.pl.

ANNA MOŚCICKA – MIODEK ZAJMIE SIĘ GROWTH HACKINGIEM W AGENCJI WHITES

· opublikowano: 01/03/2016

Moscicka Miodek 2

Anna Mościcka – Miodek z początkiem marca dołączyła do agencji Whites, gdzie pełnić będzie rolę Growth Hackera. Jest to nowe stanowisko w ramach struktur.

Wzrost każego biznesu zależy od skutecznego docierania do nowych klientów. W branży w której działa Whites tradycyjny marketing i jego narzędzia często nie są wystarczające. Moją rolą więc będzie szukanie tego, co działa faktycznie i co najlepiej rozwija nasz biznes – wyjaśnia Mościcka – Miodek.

Anna Ałaszkiewicz, Managing Partner w Whites podkreśla, że to nie koniec poszerzania zespołu.

Ludzie niezmiennie są największą wartością naszej firmy. W związku z tym, że rozwijamy się bardzo dynamicznie, będziemy dalej inwestować w najlepszych specjalistów na rynku – mówi Ałaszkiewicz.

Mościcka-Miodek przeszła do Whites z Polkomtela, gdzie kierowała zespołem mediów społecznościowych i projektów specjalnych. Wcześniej, przez cztery lata, związana była z Gazeta.pl (Agora SA), gdzie pełniła fukncję kierownika marketingu, a także zajmowała się mediami społecznościowymi i komunikacją. Przez kilka lat pracowała w firmie konsultingowej Deloitte. Jest współzałożycielem School of New Media i prowadzącą szkolenia z zakresu digital marketingu i social media.

Agencja Whites zajmuje się działalnością white hat SEO, content marketingiem, działaniami typu PPC, również na rynkach zagranicznych. Wśród klientów firmy znajdują się m.in. Orange, Bayer, Bosch, Norauto, Benefit System, Bankier.pl, AmeriGas, PayU, ABCzdrowie.pl, ABCzdorovie.ru Mustache, Sporticos.com, WP.pl.

50 klocków SEO!

· opublikowano: 12/01/2016

50 Klocków SEO

Budowanie pozycji strony w wyszukiwarce można porównać do układania kloców, jest to jednak układanka, która bardziej przypomina tetris niż tradycyjne klocki. Podobnie jak w tej grze zręcznościowej tylko reagowanie na nowości pozwala na szybkie dostosowanie każdego elementu układanki tak, żeby osiągnąć sukces.

Wyróżniliśmy 50 klocków, które budują pozycję strony w wyszukiwarce. Wskazujemy też czynniki, które w najbliższym czasie mogą zyskać na znaczeniu.

POBIERZ: 50 KLOCKÓW SEO  
(plik PDF, 5.6MB)

Macki Agory oplatają polski Internet

· opublikowano: 09/09/2015

 

Nie każdy jest Markiem Zuckerbergiem, by jeszcze na studiach stworzyć globalny biznes. Ścieżka zazwyczaj wiedzie przez wiele stopni kariery, a dynamika jej pokonania zależy w dużym stopniu od tego, jak bardzo jesteśmy chłonni wiedzy i jak łatwy jest do niej dostęp. Między innymi dlatego wielu liderów polskiej branży internetowej stawiało pierwsze kroki w największych polskich korporacjach, mających dostęp do know-how i kapitał, by go wdrażać i rozwijać. Część “wychował” Onet, część WP, inni pamiętają nieistniejące już domeny.

Dla nas w Whites perspektywa jest podobna.

Duża część naszego składu zaczęła kariery w Agorze. Dla niektórych było to 5, dla innych 10 lat temu. Poznaliśmy wiele osób, które zdobywały pierwsze poważne doświadczenia właśnie tam. Reklama internetowa? Wydawcy serwisów? Specjaliści od SEO, designerzy, developerzy? Nie było dziedziny, w której razem nie maczaliśmy palców.

Dzisiaj gdzie nie spojrzymy, widzimy znajomych, z którymi uczyliśmy się podstaw na Czerskiej. Zakładamy agencje, prowadzimy kampanie, budujemy startupy i kierujemy zespołami. Podejmujemy kluczowe decyzje, będąc dyrektorami, prezesami, CEO czy COO. Bez względu na to, skąd pochodzi najwięcej gwiazd naszego Internetu, dzisiaj byli pracownicy portalu Gazeta.pl mają duży wpływ na jego kształt.

Zainspirowani tą obserwacją postanowiliśmy stworzyć infografikę, na której pokażemy naszą małą, agorową “ośmiornicę”. Zebraliśmy w jednym miejscu tych, którzy zaczynali swoją karierę w branży internetowej w latach 2005-2013 na Czerskiej, a którzy dzisiaj kontynuują swoje kariery w innych miejscach, tak jak my dalej rozwijamy się w Whites.

Zdajemy sobie sprawę, że mimo naszych starań lista nie jest kompletna. Mimo wielkich chęci nie poznaliśmy wszystkich i nie każdego karierę po odejściu z Gazeta.pl śledziliśmy. Jeśli zauważycie braki, dajcie nam koniecznie znać, a być może uda nam się w ten sposób wspólnie stworzyć kompletną mapę wpływów macek z Agory. Za każde uzupełnienie będziemy wdzięczni!

 

Spodobała Ci się nasza infografika? Chcesz ją skomentować albo uzupełnić? Zapraszamy na naszego Facebooka albo do bezpośredniego kontaktu:





5 znanych klientów Agencji Whites!

· opublikowano: 06/08/2015

walutomat_logo amerigas_logo logo_proama_rgb mustache_logo payu_logo

 

Wśród wielu klientów, którzy dołączyli w ostatnim czasie do naszego portfolio, znalazło się między innymi pięć znanych marek: Proama, AmeriGas, Walutomat, PayU i Mustache.

Dołączają oni do długiej listy topowych marek, dla których do tej pory pracowaliśmy, a na której znajdują się m.in. ING TFI, Bankier.pl, Benefit Systems, Orange Polska, Bayer czy Bosch.

Systematyczny rozwój naszej agencji sprawił, że na początku lipca 2015 roku nastąpiło otwarcie biura Whites w Lublinie (więcej informacji: KLIK) i uruchomienie samodzielnej redakcji, dedykowanej kampaniom content marketingowym.

Będzie to szczególnie przydatne przy działaniach dla marki AmeriGas, współlidera w handlu gazem skroplonym w Polsce, dla której prowadzić będziemy całość aktywności online, obejmujących SEO, content i performance marketing.

Dzięki kompleksowej obsłudze SEO pomożemy marce Proama w utrzymaniu pozycji najszybciej rozwijającej się firmy ubezpieczeniowej w Polsce (według Dziennika Ubezpieczeniowego) i sprzedaniu kolejnego miliona ubezpieczeń.

Podobne efekty są celem naszych działań SEO dla platformy wymiany walut Walutomat, na której dzienna wartość transakcji sięga 51 milionów złotych, a ponad 163 tysiące użytkowników wymieniło w ciągu 6 lat aż 10 miliardów złotych.

Dla PayU, lidera na rynku systemów płatności online, będziemy realizować zadania z zakresu SEO, kampanie performance marketingowe skierowane do klientów biznesowych i indywidualnych oraz działania z zakresu analityki i optymalizacji.

Mustache.pl to platforma e-commerce skierowana do projektantów mody, założona przez autorów inicjatywy Yard Sale. Naszym zadaniem jest sprawić, by dzięki white hat SEO oryginalny design i moda stały się jeszcze bardziej zauważalne w wynikach wyszukiwania Google.

Pozyskanie nowych klientów to efekt starannie dopasowanej oferty. Indywidualne podejście do każdego projektu jest jednym z elementów strategii działania Whites. Wysoka jakość obsługi od samego początku jest traktowana przez nas na równi z transparentnością działań i efektywnością kampanii.

Rozszerzanie portfolio Whites przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów, które zwiększyły się o ponad 140% (Q2 2014 w porównaniu do Q2 2015).

 

Otworzyliśmy oddział w Lublinie!

· opublikowano: 08/07/2015

Whites w Lublinie

Od początku lipca w Lublinie działa nasz oddział, który jest w całości dedykowany kampaniom content marketingowym. Realizacją zajmuje się 10 osobowa redakcja, którą kieruje Bożena Rzepecka.

Stworzenie własnej redakcji jest bezpośrednią odpowiedzią na wyraźny wzrost zapotrzebowania klientów agencji na dedykowane usługi z zakresu content marketingu. Stworzenie wyspecjalizowanej redakcji w ramach własnych struktur ma zapewnić możliwość tworzenia treści najwyższej jakości.

Indywidualne podejście do klienta jest jednym z elementów naszej strategii działania. Wysoka jakość obsługi od samego początku jest traktowana na równi z transparentnością działań i efektywnością kampanii.

Klienci doceniają nasze podejście. Rozwój agencji za którym idzie wzrost zatrudnienia jest tego efektem. Inwestycje finansowane są z bieżącej działalności firmy. Już teraz zespół Whites liczy ponad 30 osób. Lubelski oddział będzie dla nas dużym wzmocnieniem – mówi Anna Ałaszkiewicz, dyrektor zarządzająca Whites.

Nowe biuro jest kolejnym etapem naszego rozwoju. Mamy nadzieję, że inwestycje w nową redakcję i zespół content marketingu wzmocni pozycję Whites na rynku i zagwarantuje jeszcze lepszą realizację kampanii.

 

fot. Bartek Barczyk, bartekbarczyk.com

Nowi właściciele oraz program pracowniczy w agencji Whites

· opublikowano: 18/05/2015

Anna Ałaszkiewicz i Łukasz Żytko

Od kwietnia do obecnych właścicieli Whites – założyciela, Macieja Woźniaka i spółki NextWeb Media, dołączyły dwie nowe osoby: Anna Ałaszkiewicz i Łukasz Żytko. Nowi współwłaściciele wykupili udziały w spółce po preferencyjnej cenie.

Anna Ałaszkiewicz to Dyrektor Zarządzająca agencji. Z Whites związana jest od lipca zeszłego roku, wcześniej była szefową marketingu w Gazeta.pl oraz członkiem zarządu spółki Trader (Agora S.A.)

Łukasz Żytko był jednym z pierwszych pracowników Whites, specjalizuje się w White Hat SEO, a obecnie zajmuje w agencji stanowisko szefa działu SEO i analiz.

Ludzie są największą wartością naszej firmy. Dołączenie kolejnych partnerów  do spółki to naturalny etap. Wynika on z naszej wizji prowadzenia biznesu. Wierzymy w partnerskie i uczciwe podejście, zarówno do klientów jak i pracowników firmy” – mówi Prezes Whites, Maciej Woźniak.

Dodatkowo agencja Whites wprowadza program pracowniczy – możliwość uzyskania opcji na udziały w spółce przez jej najbardziej wartościowych pracowników.

„Przeznaczyliśmy pulę udziałów dla obecnych i przyszłych pracowników Whites. Chcemy przyciągać i zatrzymywać najlepszych specjalistów. Pozwoli nam to oferować najwyższą jakość usług dla naszych klientów” – wyjaśnia Jakub Zieliński, Wiceprezes Whites.

Agencja Whites jest jednym z liderów wśród firm specjalizujących się w tzw. White Hat SEO. Wspierając swoich klientów w budowaniu widoczności w internecie, wykorzystuje także content marketing i działania typu PPC. Wśród klientów agencji znajdują się m.in. Orange, Bayer, Bosch, Norauto, Benefit System, Brief, Bankier.pl, AmeriGas, PayU, ABCzdrowie.pl.