4 kluczowe czynniki, budujące najlepszy Client Service

· opublikowano: 23/06/2016

Dominika Przyłęcka, Client Service Director

W Client Service najważniejsza jest relacja z człowiekiem. Brzmi banalnie? Wcale tak nie jest. Bardzo łatwo bowiem, w dobie budowania relacji w mediach społecznościowych, komunikacji przez maile i telefon, zapomnieć, że po drugiej stronie są ludzie i że to oni są kluczowym czynnikiem decydującym o sukcesie.

W wielu agencjach nadal funkcjonują tzw. działy sprzedaży, my dokonaliśmy ewolucji w strukturze i przekształcilismy go w Dział Obsługi Klienta.  Rynek bowiem się zmienia, a wraz z nim oczekiwania Klientów. Sprzedawca budzi kontrowersyjne skojarzenia odnoszące się do realizacji celów sprzedażowych agencji, czystych negocjacji, agresywnego pozyskiwania Klientów. Pamiętacie akwizytorów ze stopą w naszych drzwiach, próbujących na siłę wcisnąć nam jakiś nowy doskonały produkt, którego nie potrzebujemy? Klienci zaś oczekują dzisiaj zaangażowania, entuzjazmu i partnerstwa.

Graphic 2

Dlatego według mnie dobry Client Service to taki, który ma ludzką twarz. A na to składają się cztery elementy, na które stawiam w pracy zespołu każdego dnia.

4 Circles

EKSPERCKOŚĆ

Większość osób pracujących w Whites to specjaliści w takich obszarach jak SEO, Performance Marketing, Content Marketing i Social Media. Eksperci pracują bezpośrednio z Klientem już od pierwszego spotkania. Dzielą się wiedzą, na bieżąco raportują wyniki, omawiają je z Klientami osobiście, optymalizują i wyciągają wspólnie wnioski. Działają tak, by być faktycznym partnerem w sukcesie Klienta.

Client Service sprawuje opiekę merytoryczną nad Klientem, dba o codzienne relacje, podejmuje inicjatywy wychodząc Klientowi naprzeciw. Wspólnie budujemy naszą eksperckość. Wiedza, terminowość i profesjonalizm uwiarygadniają nasze kompetencje w obszarze, w którym działamy.

Dbamy, by każdy Klient czuł się najważniejszy, gdyż to buduje zaufanie. Każdy pracownik Whites, bez względu na to, czy jest specjalistą z danego obszaru, czy „ekantem” czuje się odpowiedzialny za partnerskie relacje z Klientami agencji i za wysoką wartość merytoryczną naszej pracy. Dbamy, by każdy z naszych Klientów mógł otrzymać zarówno odpowiedzi na specjalistyczne zagadnienia, jak i omówić bieżące kwestie związane z aktualnymi projektami, strategią, rekomendacją działań na przyszłość.

Graphic 1


EMPATIA

Relacja to jednak coś więcej niż sam profesjonalizm. Żeby ją zbudować, trzeba zrozumieć drugą stronę. Empatia to chęć i umiejętność słuchania tak, aby dowiedzieć się, czego naprawdę potrzebuje Klient. Często to, co Klient pisze w briefie nie odzwierciedla realnego problemu, z jakim się boryka. Dzięki otwartości i rozmowie można łatwo wyłapać, nad czym rzeczywiście powinniśmy wspólnie pracować.

Trudno jednak zbudować relację i zrozumienie przez kontakt mailowy czy telefoniczny, dlatego tak ważne jest dla nas spotkanie i poznanie Klienta osobiście. Jesteśmy bowiem przekonani, że do współpracy wybiera się nie firmę, a człowieka. Takiego, któremu można zaufać, powierzyć budżet i być pewnym, że przyczyni się do sukcesu.

Lubimy ludzi, z którymi współpracujemy – nasze relacje często wychodzą poza sam biznes. Dzięki takiemu podejściu wielu Klientów naszej agencji pochodzi z polecenia od firm, z którymi współpracowaliśmy wcześniej. Jest to dla nas prawdziwy powód do dumy!

Article Quote Graphic 23 06 16 Edipresse

ZAUFANIE

Najtrudniej jednak buduje się zaufanie – podstawowy czynnik długofalowej relacji. Zaufania nie da się kupić obietnicą sukcesu ani posiadaniem doskonałych narzędzi. Zaufanie buduje się przez konsekwentną postawę i wiarygodne działanie. Trzymanie się zasady „don’t overpromise and underdeliver” zawsze się sprawdza. Tylko szczere partnerskie działania i gra fair-play uwiarygodnią nas jako partnera w biznesie. Podwykonawców łatwo można zmienić, partnerowi zaś powierza się odpowiedzialność za biznes.

Gro naszych Klientów obsługujemy od kilku lat. To ludzie, którzy nas znają, ufają i tak jak wspominałam wcześniej, rekomendują innym firmom.

Article Quote Graphic 23 06 16 Bonnier

 


KOMPLEKSOWOŚĆ

Bycie partnerem odbywa się na wielu płaszczyznach – biznesowym, projektowym i ludzkim. Oznacza to dbanie o relacje, interesowanie się nie tylko samym projektem, ale też szerzej – branżą Klienta, konkurencją, użytkownikami danej kategorii, trendami z Polski i ze świata, ale i rolą samego Klienta w projekcie i w firmie.

W Whites zawsze myślimy o projekcie w sposób kompleksowy, wychodząc poza sam brief. Nie sugerujemy konkretnej usługi upfront. Bierzemy pod uwagę szerokie spektrum rozwiązań, w efekcie czego uzupełniają się one nawzajem. Realizujemy przemyślane i długofalowe, a nie jednorazowe, działania. Do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie proponując rozwiązania dopasowane do realizacji jego celów. Nasz sukces oparty jest na współpracy.

 

Naturalnie, jak w każdej relacji, zdarzają się  różne sytuacje, także te trudniejsze. Najważniejsze wtedy jednak to umieć nimi zarządzić – zaproponować nowe rozwiązania, zmienić strategię lub wyjaśnić problem.

My po prostu traktujemy Klientów tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani.

Polska za mała dla rodzimych firm – o sukcesach polskich firm na rynkach zagranicznych

· opublikowano: 06/06/2016

Anna Mościcka, Head of Growth w agencji Whites

Ponad miesiąc temu w Whites otworzyliśmy Dział International. Na co dzień pracujemy z polskimi firmami, które promujemy na rynkach zagranicznych tak, by były widoczne w wyszukiwarkach. Zainspirowało mnie to do zapytania twórców tych firm z branży internetowej, deweloperskiej, marketingowej i startupowej, z którymi na co dzień współpracujemy, znamy się i po prostu lubimy, o ich doświadczenia w tym obszarze. To, co dla mnie najciekawsze w tych rozmowach, to podkreślany brak wyboru przy decyzji o ekspansji. Przeczytajcie sami.

Article-Graphic-06-06-16

Najpierw fakty. Te są takie, że polskie firmy eksportują coraz więcej towarów i usług i że według ekspertów trend ten się utrzyma. Według najnowszych doniesień GUS-u eksport rok do roku był w 2015 wyższy o 7,4% (Rp.pl). Choć oczywiście wynik finansowy to główny czynnik sukcesu, to warto zwrócić uwagę na inne przemawiające na korzyść eksporterów. Na przykład na wskaźnik KERNA (Instytut Badań Keralla), który pokazuje, że są oni wyraźnie bardziej optymistyczni – rzadziej niż inne firmy wskazują na pogorszenie swojej sytuacji ekonomicznej, czy też sytuacji gospodarczej w ogóle (eGospodarka).

KORZYŚCI

Do tego oczywiście należy dołożyć mniej wymierne, ale istotne korzyści – takie, jak zwiększenie prestiżu firmy, dywersyfikacja ryzyka, zdobywanie wiedzy i doświadczenia, a także możliwość nieustannej nauki.

O tym ostatnim wspomina Tomasz Muter, współzałożyciel wrocławskiej firmy Droids on Roids, dewelopującej aplikacje mobilne dla klientów z całego świata – Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Norwegii czy Singapuru (InnPoland). Od pierwszego dnia działalności kierujemy nasze usługi na rynek zagraniczny. Wymagało to od nas szybkiego adaptowania się do nowych narzędzi, metodologii i technologii używanych przez start-upy z całego świata. Nauczyliśmy się, że każdy element firmy musi podlegać ciągłej ewolucji. Droids on Roids pracowało nad takimi aplikacjami, jak LiveChat, DocPlanner.com (polski ZnanyLekarz.pl), wśród ich klientów są dzisiaj Walt Disney, Electric Object czy Giphy.

Article-Quote-Graphic-06-06-16-2

Mariusz Gralewski, założyciel i CEO DocPlanner.com, platformy obecnej w 25 krajach, zwraca uwagę również na inną korzyść: Większa skala działalności daje większe możliwości przyciągania największym talentów z rynku do firmy.

KIERUNKI

Wspomniany DocPlanner działa między innymi w Czechach, Słowacji, Niemczech, Rumunii, Rosji, Szwecji, na Ukrainie, ale także poza Europą – w Argentynie, Brazylii czy Indiach (TechCrunch).

Nie tylko on nie ogranicza się do Europy. Wiele z polskich firm celuje w najciekawszy, ale pewnie i najtrudniejszy, bo wysoko konkurencyjny rynek w Stanach Zjednoczonych. Sotrender, firma dostarczająca narzędzi do analizy i optymalizacji obecności marek w sieciach społecznościowych, po uzyskaniu funduszu od kolejnego inwestora, zapowiedziała podbój rynku amerykańskiego, choć już wcześniej zaczęła działać na rynkach zagranicznych (Blog Sotrender).

Jak mówi dr Jan Zając, założyciel i CEO firmy – Ekspansja na rynki zagraniczne była w naszym przypadku naturalnym krokiem, ponieważ działamy w niszy, rynek lokalny łatwo nasycić, a potrzeba na podobne narzędzia jest globalna.

Article-Quote-Graphic-06-06-16-5

Również Prowly pozyskało dofinansowanie, które przeznaczą na ekspansję zagraniczną i wejście na największe rynki PR świata, czyli Wielką Brytanię i właśnie Stany Zjednoczone (Spider’s Web). Prowly to platforma, która w początkowej fazie była narzędziem dla PRowców, umożliwiającym zarządzanie bazami kontaktów, wysyłką informacji prasowych i biurami prasowymi firmy, dziś to zestaw narzędzi pozwalających zbudować społeczność wokół marek i firm. Jak podkreśla Joanna Drabent, na ekspansję w USA kładziemy największy nacisk, bo to dla nas najbardziej naturalny i perspektywiczny ekosystem.

 

SEKTORY

Wśród sektorów najbardziej proeksportowych eksperci wymieniają właśnie sektor związany z IT i usługami internetowymi. Wiąże się to ze stosunkowo łatwiejszym przeniesieniem biznesu na inne rynki. Założyciel Sotrendera wskazuje, że na korzyść ekspansji przemawiają niskie bariery lokalizacyjne – działamy w internecie i nie jest nam niezbędne posiadanie przedstawicielstw na każdym rynku, na którym działamy.

Ale potencjału do ekspansji nie należy odbierać innym branżom – wysoko oceniane są szanse przemysłu spożywczego, odzieżowego czy kosmetycznego na rynkach zagranicznych.

Przykładem polskiej firmy z branży kosmetycznej, która przebojem weszła na rynek międzynarodowy, jest Phenicoptere, producent innowacyjnej rękawicy do demakijażu Glov Hydro Demaquillage. Monika Żochowska, założycielka firmy i jej prezes podkreśla, że decyzja o ekspansji globalnej zapadła zanim produkt został stworzony. Wiedziałyśmy, że robimy produkt, który odpowiada na potrzeby kobiet na całym świecie. Bez znaczenia w jakiej kulturze i w jakim kraju funkcjonuje kobieta – każda go potrzebuje.

Article-Quote-Graphic-06-06-16-3

Produkty firmy w ciągu roku od jej powstania weszły do dwudziestu krajów na świecie, między innymi Belgii i Francji. Dziś mają też klientów oraz zainteresowanych dystrybutorów na rynku Middle – East (Fpiec) i rozwijają się dalej.

BRAK WYBORU

Jak podaje Google (Google Consumer Barometr 2014/2015) wiele osób robiących zakupy online, kupuje również poza swoim rodzimym krajem. To sprawia, że każdy podmiot gospodarczy działa dziś w globalnym otoczeniu konkurencyjnym.

consumer-barometer-graph

Podkreślają to w swoich wypowiedziach wszyscy właściciele firm, zapytani o doświadczenia międzynarodowe.

Gralewski – Ograniczanie się tylko do Polski nie miałoby sensu. Nasze rozwiązanie wygląda tak samo na każdym rynku, a w większości nie mieliśmy konkurentów. Wejście wydawało się relatywnie proste i dramatycznie rozszerzyliśmy sobie rynek.

Drabent natomiast dodaje: Nasz biznes nie ma sensu, jeśli nie jest globalny i to jest finalny etap weryfikacji jego potencjału.

RYZYKA I BARIERY

Ryzyka wejścia na zagraniczne rynki są oczywiste – ryzyko inwestycyjne, niedostosowanie produktu do rynku, nieznajomość lokalnej specyfiki, a co za tym idzie źle adresowany marketing i złe wykorzystanie dostępnych narzędzi promocyjnych.

Jan Zając podkreśla – cały czas testujemy różne modele ekspansji. Musimy liczyć się z ograniczonymi zasobami, a rozszerzenie działalności na kolejne rynki wiąże się z dużymi inwestycjami, nie tylko marketingowymi, ale także w sam produkt, by jeszcze lepiej odpowiadał na potrzeby użytkowników.

Również Muter zwraca uwagę na potrzebę ciągłego dostosowywania strategii do potrzeb – Aby zaistnieć na rynku zagranicznym testujemy wszystkie możliwe techniki marketingowe jakie udaje nam się wyszukać. Eksperymentujemy z nowymi kanałami, technologiami, metodami i oceniamy ich skuteczność na własnej skórze.

Gralewski podkreśla, jak ważne jest rozszerzanie perspektywy poza Polskę. Jesteśmy Polakami i zaczęliśmy w Polsce, w efekcie zwykle priorytetowo traktowaliśmy nasz kraj, co spowalniało rozwój międzynarodowy. Sytuacja zaczęła się zmieniać gdy zaczęliśmy zatrudniać obcokrajowców. Dobrym ruchem był też wyjazd jednego ze wspólników do Włoch, dzięki czemu “środek ciężkości” musiał się naturalnie rozproszyć.

Article-Quote-Graphic-06-06-16-4

Przy temacie ekspansji nie sposób nie poruszyć kwestii barier językowych i działania na odległość. Klienci, którzy się z nami kontaktują zwykle przełamali pewien poziom obaw przed zatrudnieniem firmy z innego kontynentu. Interesuje ich firma, która sprosta ich wymogom. Dla części klientów język angielski nie jest językiem ojczystym. Zdajemy sobie jednak sprawę, że ‘kanciasty’ akcent zawsze wzbudzi mniej sympatii dlatego dla celów szkoleniowych zatrudniliśmy osobę, której językiem ojczystym jest angielski.– podkreśla Muter. Klarowna komunikacja na każdym etapie współpracy jest kluczowa – od pierwszego kontaktu poprzez rozwój projektu i jego utrzymanie. Klient ma czuć, że odległość fizyczna nie wpływa na łatwość komunikacji. Jesteśmy również wyjątkowo szczerzy i zawsze mówimy wprost.

WYZWANIA

Na koniec warto posłuchać, jakie wyzwania widzą przed sobą polskie firmy.

Gralewski: Aktualnie mamy 250 osób w różnych częściach świata. Bardzo łatwo jest skomplikować procesy i spowolnić całą organizację. Największym wyzwaniem jest wybranie tych najważniejszych zadań i takie ułożenie organizacji, żeby te zadania dla wszystkich były jasne, a ludzie mieli wysoki poziom zaangażowania do ich realizacji.

Zając: Do największych wyzwań możemy zaliczyć ograniczenia formalne, związane z rozliczeniami, sposobami płatności, a także poszukiwania lokalnych partnerów w dystrybucji (ważna jest także przemyślana decyzja czy i kiedy pozyskać takiego partnera. Jeśli chodzi o dalsze kroki, cały czas pracujemy nad samym produktem i ofertą, by były konkurencyjne globalnie oraz wdrażamy nowe strategie komunikacji i pozycjonowania marki na rynkach zagranicznych.

Muter: Kluczowymi elementami działalności na rynku zagranicznym są dostarczanie doskonałej jakości i klarowna komunikacja na każdym etapie współpracy.

Anastasya Fomenko, Head of International Projects w agencji Whites podkreśla w tym miejscu, że niezwykle istotne dla firm planujących wejście na rynek zagraniczny jest dokładne przeanalizowanie zarówno potencjału, jak i lokalnych wymogów na rynku, na którym chcą działać: Firmy często nie zdają sobie sprawy z lokalnych ograniczeń, czy to formalnych, czy narzędziowych, czy po prostu wynikających ze specyfiki otoczenia rynkowego. Etap planowania jest więc równie istotny co etap działania.

Sprawdź także:

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Orange o współpracy z nami

· opublikowano: 29/04/2016

Dla Fundacji Orange przeprowadziliśmy projekt zwiększenia widoczności ich witryny w wyszukiwarce Google. W czasie jego trwania przeprowadziliśmy min. trzy audyty SEO i na bieżąco dostarczaliśmy rekomendacje i kolejne propozycje dotyczące poprawy efektywności strony.

Oto co Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CSR firmy Orange, powiedział o współpracy z nami:

cytat_orange (1)

Dziękujemy!
Jeśli i Ty chcesz dołączyć do grona zadowolonych Klientów Whites, skontaktuj się z nami i sprawdź, jak możemy Ci pomóc.

> KONTAKT

Mariusz Gralewski o współpracy z nami

· opublikowano: 19/04/2016

Bardzo lubimy, kiedy nasi Klienci są zadowoleni z efektów naszej współpracy, bo to zawsze nasz priorytet!

Przeczytajcie, co Mariusz Gralewski, CEO DocPlanner.com mówi na temat naszego wsparcia marketingowego przy wprowadzaniu serwisu ZnanyLekarz na zagraniczne rynki:

Mariusz Gralewski
Mariusz Gralewski
CEO DocPlanner.com

Maciej Woźniak and Whites supported us in defining strategy for entering new markets at DocPlanner. It included both onsite and offsite search engine optimization. They developed effective strategies and helped executing on them.

I’ve worked with them for a couple of months and found Whites to be one of the most resourceful SEO agency. They were able to help both as SEO specialists and entrepreneurs that know how to manage organisation to effectively execute on agreed strategy. Results surpassed expectations!

quote

A więcej o naszych usługach w tym obszarze znajdziecie w zakładce International.

Whites w awangardzie

· opublikowano: 18/04/2016

Anna Ałaszkiewicz, Partner Zarządzająca
Maciej Woźniak, Partner

Nigdy nie byliśmy zwykłą agencją SEO. Od samego początku wiedzieliśmy, że zarówno w obszarze kompetencji, jak i stylu pracy, ustawiamy się w rynkowej awangardzie. Po pierwsze jako jedni z pierwszych robiliśmy SEO inaczej, a mianowicie metodą White Hat SEO, odpowiadając na rynkową potrzebę transparentnych działań w tym obszarze. Po drugie tak dobieraliśmy zespół, żeby był nie tylko kompetentny, ale również różnorodny i otwarty na naukę nowych rzeczy. Obie te decyzje ukształtowały to, jacy jesteśmy dzisiaj.

_MG_7068

Dzisiaj bowiem oprócz WHS dostarczamy usługi na najwyższym poziomie także w obszarze Content i Performance Marketingu. Dalej słuchamy rynku i podążamy za Klientem tak, by jak najskuteczniej pomagać mu w rozwoju biznesu. Zdajemy sobie sprawę, że marketing to nieustanna zmiana, dlatego wciąż szukamy nowych możliwości i staramy się wyprzedzać o krok to, co dzieje się na rynku. Wciąż uruchamiamy nowe usługi i produkty, takie jak np. dział International, realizujący działania marketingowe dla polskich klientów na rynkach zagranicznych, czy platformę SEO contentową, w której 10 redaktorów w nowo otwartym oddziale w Lublinie tworzy wyspecjalizowane treści.

Rośniemy bardzo dynamicznie. W ciągu ostatniego półtora roku zwiększyliśmy zespół ponad trzykrotnie – do 35 osób.
I wciąż szukamy nowych członków zespołu:
> Doradcy Klienta Strategicznego
> Analityka SEO
> Młodszego Specjalisty ds. Strategii Content Marketingowej
> Specjalisty ds. Strategii Content Marketingowej

Nie moglibyśmy bowiem tak szybko reagować na zmiany i pozostawać w rynkowej awangardzie, gdyby nie ludzie, z którymi pracujemy. Rekrutując staramy się nie popadać w schemat i dzięki temu nasz zespół pozostaje różnorodny, a my niejednokrotnie odkrywamy nieoszlifowane diamenty spoza branży marketingu internetowego.

_MG_7041

Ważna jest dla nas gotowość naszych ludzi na zmiany i do nieustannej nauki. Stawiamy na demokratyczne relacje – słuchamy się wzajemnie, ufamy i przekazujemy odpowiedzialność. Chcemy, aby każdy miał poczucie, że ma wpływ na to, co robi i że współtworzy tę firmę. Między innymi dlatego w zeszłym roku wprowadziliśmy program pracowniczy – każdy z nas może stać się udziałowcem Whites.

Dbamy o dobrą atmosferę w pracy i przestrzeń, w której przebywamy. W naszym biurze na Saskiej Kępie mamy zawsze dobrą kawę i świeże owoce, a także sporą kuchnię, w której czasami coś razem gotujemy. Ostatnio uruchomiliśmy biblioteczkę, z której można wypożyczać inspirujące książki. Przynajmniej raz w miesiącu organizujemy integracyjne spotkania.

Wiemy, że żeby pozostać najlepszą agencją zajmującą się widocznością marek na rynku, dostarczać najlepszą jakość dla naszych Klientów, prowadzić projekty międzynarodowe, tworzyć i rozwijać nowe zespoły i pozyskiwać nowe kompetencje, ale też zachować atmosferę naszej firmy – miejsca w którym nam wszystkim jest dobrze, musimy znaleźć odpowiednich ludzi.

Jeśli podoba Ci się nasza koncepcja – dołącz do nas!

A tak pracujemy na co dzień:

_MG_7027

_MG_7015

_MG_6989

_MG_6985

_MG_7010

 

AKTUALNE REKRUTACJE 

ANASTASYA FOMENKO POKIERUJE NOWYM DZIAŁEM W AGENCJI WHITES

· opublikowano: 07/04/2016

12787541_10208542498140917_836806609_o

Agencja Whites otwiera dział International, a jego szefem zostaje Anastasya Fomenko. Wspierać będzie polskie firmy w ekspansji na rynkach zagranicznych poprzez budowanie ich widoczności w internecie, przede wszystkim dzięki marketingowi w wyszukiwarkach.

Firmy, które zaczynają działać na rynkach międzynarodowych, potrzebują wsparcia marketingowego dostosowanego do lokalnych potrzeb i specyfiki regionu. Właśnie to im oferujemy, zapewniając jednocześnie obsługuję na miejscu, w języku polskim, bez zbędnych dla klienta barier. Możemy z Polski prowadzić zintegrowane działania nawet na kilku rynkach. Tak działaliśmy między innymi wspierając Sporticos.com – mówi Anna Ałaszkiewicz, dyrektor zarządzająca Whites.

Anastasya Fomenko rozwijać będzie zespół, złożony ze specjalistów, również native’ów. Ich wiedza i zrozumienie specyfiki rynków zagranicznych zapewnią najefektywniejsze i dobrane indywidualnie do potrzeb klienta rozwiązania. W tej chwili Whites współpracuje już z ekspertami, którzy mają doświadczenie w pracy między innymi na takich rynkach, jak Rosja, Ukraina, Niemcy, Wielka Brytania, Turcja, Czechy czy Rumunia. Zespół obsługiwać będzie również firmy zagraniczne działające w Polsce.

Fomenko z rynkiem internetowym związana jest od 2001 roku. Od 2010 zarządzała firmą Agora Ukraina i pełniła obowiązki szefa sieci reklamowej AdBroker, współpracując w tym czasie z największymi graczami rynku reklamy internetowej w regionie, w tym Yandex i Google. Była również szefem departamentu w Edipresse Ukraine, gdzie rozwijała projekty internetowe, w tym również sprzedażowe. Reprezentuje również firmę AdTaily w zakresie pozyskiwania nowych wydawców na rynkach rosyjskojęzycznych. Anastasya ma ogromną wiedzę i doświadczenie w pracy na poziomie międzynarodowym, a to kluczowe dla rozwoju tego działu – dodaje Ałaszkiewicz.

>> DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O DZIALE INTERNATIONAL
>> CZYTAJ CASE SPORTICOS.COM I ABCZDROVIE.RU

POZYCJONOWANIE NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH – PRZYKŁADY SPORTICOS I ABCzdrovie

· opublikowano: 31/03/2016

Najnowsze dane o eksporcie polskich firm napawają optymizmem. Za granicę wysyłamy coraz więcej, liczba rodzimych przedsiębiorstw pozyskujących klienta spoza rynku lokalnego rośnie. Trend ten mógłby być jeszcze siniejszy gdyby nie częsta bariera, jaką jest nieznajomość nowych rynków i co za tym idzie – trudność w budowaniu na nich widoczności i konkurencyjności swojej marki.

Marketing w wyszukiwarkach to świetny przyczółek do ekspansji. Pozwala już na starcie działań promocyjnych testować wiele hipotez i to bez angażowania wielkich budżetów, a potem konsekwentnie i efektywnie wspiera dotarcie do potencjalnych odbiorców.

W Whites przeprowadziliśmy z sukcesem wiele działań dla polskich firm wchodzących na zagraniczne rynki. Poznajcie dwa case studies z tego obszaru naszych działań.

Serwis: ABCzdorovie.ru
Rynek: Rosja
Działania: SEO

Pozycjonowanie dla tego serwisu rozpoczęliśmy na początku 2013 roku, gdy serwis miał jedynie 5000 wizyt miesięcznie. Działania zaczęliśmy od optymalizacji serwisu, z uwzględnieniem specyfiki rynku rosyjskiego i dominującej tam wyszukiwarki Yandex. Następnie pozyskiwaliśmy linki do serwisu z ponad 300 domen.

Efekt to 20-krotny wzrost ruchu w serwisie w ciągu 2 lat:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.33.02-2

Rys 1. Wzrost ruchu w serwisie ABCzdorovie.ru

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.32.16

Rys 2. Źródła ruchu w serwisie ABCzdorovie.ru

Serwis: Sporticos.com
Rynek: Global
Działania: Link baiting

Sporticos.com to serwis dostępny w 8 językach, oferujący infografiki dla meczów piłkarskich z całego świata. Whites wspiera jego rozwój zapewniając marketing w wyszukiwarkach od września 2015 roku. Największym wyzwaniem tej współpracy jest zdobywanie naturalnych linków z powiązanych tematycznie serwisów. Jednym z wielu działań podejmowanych w tym zakresie był content marketing i specjalnie przygotowana, dedykowana infografika o zarobkach piłkarzy:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.45.35-2

Rys 3. Fragment infografiki Sporticos.com

Grafika była przetłumaczona na 7 języków. Dzięki podjęciu działań seedingowych, polegających na dotarciu do wpływowych osób, dziennikarzy i blogerów, zdobyliśmy uwagę wielu mediów. Temat podjął węgierski Nemzetisport.hu, a za nim kolejne serwisy sportowe z tego kraju, m.in. Rangado.hu.

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.54.04

Rys 4. Artykuł z linkiem do Sporticos.com z Nemzetisport.hu

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 10.55.19-2

Rys 5. Artykuł z linkiem do Sporticos.com z Rangado.hu

Efekt to ponad 500 tys. użytkowników w lutym 2016 i ponad 10-krotny wzrost ruchu organicznego w okresie sierpień 2015 – luty 2016:

Zrzut ekranu 2016-02-15 o 11.13.05-2

Rys 6. Wzrost ruchu organicznego w Sporticos.com w okresie sierpień-listopad 2015

Artykuł ukazał się pierwotnie w Raport Interaktywnie.com: Marketing w wyszukiwarkach. Jego autorem jest Maciej Woźniak, Partner w Agencji Whites.

AGENCJA WHITES PO RAZ KOLEJNY WZMACNIA ZESPÓŁ

· opublikowano: 22/03/2016

Anna_Grunwald

Do agencji Whites dołączyła Anna Grunwald, która wspierać będzie pracę wyspecjalizowanego zespołu redakcyjnego.

Redakcja działa w Lublinie, pod kierownictwem Bożeny Rzepeckiej, od lipca ubiegłego roku. Rozwój zespołu jest odpowiedzią na stały wzrost zapotrzebowania klientów agencji na usługi z zakresu content marketingu, w tym budowę dedykowanych platform contentowych, zasilanych jakościowymi treściami związanymi z marką.

Dobry content jest największym wsparciem dla długofalowej strategii pozyskiwania ruchu i dla SEO. Nasza formuła Content Graphu daje kompleksowe rozwiązanie w tym obszarze – piszemy teksty tak, żeby były skuteczne w generowaniu odwiedzin na stronie, ale pilnujemy także, żeby były merytoryczne, ciekawe i wyczerpująco omawiały dany temat. Dbanie o to, by powstające materiały były wartościowe dla odbiorcy to właśnie zadanie Anny – tłumaczy Maciej Woźniak, założyciel agencji Whites.

Anna Grunwald ma trzynastoletnie doświadczenie w pracy redakcyjnej. Początkowo związana była z magazynem Ładny Dom (Agora SA), a następnie została redaktor prowadzącą serwisów ladnydom.pl i e-ogrody.pl. Zarządzała treściami, pozycjonowaniem serwisów, ich rozwojem i poszerzaniem zasięgu. Od 2013 roku związana była z działem sprzedaży reklam Agory.

Do tej pory w wyspecjalizowanej redakcji w agencji Whites powstało ponad 7 000 tekstów dla klientów min. z branży motoryzacyjnej, spożywczej, finansowej czy lifestyle’owej. Klienci mogą zlecać redakcji zaprojektowanie i przeprowadzenie działań contentowych generujących ruch na ich własne strony, pisanie tekstów specjalistycznych, jak i blogów firmowych.

Klienci doceniają nasze indywidualne podejście do ich potrzeb. Rozwój agencji jest tego efektem. Rośniemy i inwestujemy w najwyższy poziom kompetencji naszych obecnych pracowników i nowo zatrudnianych osób – mówi Anna Ałaszkiewicz, dyrektor zarządzająca Whites.

Sprawdź: Content marketing w agencji Whites.

AGENCJA WHITES Z NOWYM CLIENT SERVICE DIRECTOREM

· opublikowano: 07/03/2016

Dominika_Przylecka
Do agencji Whites dołączyła Dominika Przyłęcka. Jako Client Service Director rozwijać będzie zespół odpowiedzialny za kontakt z klientami. Jest to nowa funkcja w strukturach firmy.

Klienci są dla nas najważniejsi, dlatego powierzamy ten obszar Dominice, która ma szerokie doświadczenie w pracy agencyjnej, wiedzę marketingową i biznesową. Potrafi je łączyć z działaniami strategicznymi, nastawionymi na realizację celów. To daje nam pewność, że nasi klienci są w dobrych rękach – mówi Anna Ałaszkiewicz, Managing Partner w Whites.

Dominika Przyłęcka ma blisko dwudziestoletnie doświadczenie w branży reklamowej. Pracowała w największych marketingowych agencjach sieciowych, takich jak JWT, Havas, Leo Burnett, Young & Rubicam. Zarządzała kampaniami łączącymi ATL, BTL i digital dla wiodących marek międzynarodowych i polskich, takich jak Kraft, Nestle, Danone, L’Oreal, Colgate, Unilever, Disney, Statoil, ING, Canal+, Maspex, Agros Nova.

Przez ostatnie dwa lata była Kierownikiem Działu Komunikacji i Ewaluacji Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Odpowiadała między innymi za strategię komunikacji, promocję
i branding. Była również New Business Directorem w pierwszej polskiej agencji crowdsourcingowej Million You.

Lata pracy z klientami pokazały mi, że kluczowe jest wsłuchiwanie się w ich potrzeby. Tylko dzięki temu jako agencja jesteśmy w stanie proponować najlepsze rozwiązania dla biznesu
i osiągać zamierzone rezultaty. Otwartość i profesjonalizm – to podstawa budowania partnerskiej relacji i na to będę stawiać w swoich działaniach – mówi Przyłęcka.

Agencja Whites zajmuje się budowaniem widoczności marek w internecie, również na rynkach zagranicznych, poprzez działania White Hat SEO, content marketing, kampanie PPC. Wśród klientów firmy znajdują się m.in. Orange, Bayer, Bosch, Norauto, Benefit System, Bankier.pl, AmeriGas, PayU, ABCzdrowie.pl, ABCzdorovie.ru, Mustache, Sporticos.com, WP.pl.

ANNA MOŚCICKA – MIODEK ZAJMIE SIĘ GROWTH HACKINGIEM W AGENCJI WHITES

· opublikowano: 01/03/2016

Moscicka Miodek 2

Anna Mościcka – Miodek z początkiem marca dołączyła do agencji Whites, gdzie pełnić będzie rolę Growth Hackera. Jest to nowe stanowisko w ramach struktur.

Wzrost każego biznesu zależy od skutecznego docierania do nowych klientów. W branży w której działa Whites tradycyjny marketing i jego narzędzia często nie są wystarczające. Moją rolą więc będzie szukanie tego, co działa faktycznie i co najlepiej rozwija nasz biznes – wyjaśnia Mościcka – Miodek.

Anna Ałaszkiewicz, Managing Partner w Whites podkreśla, że to nie koniec poszerzania zespołu.

Ludzie niezmiennie są największą wartością naszej firmy. W związku z tym, że rozwijamy się bardzo dynamicznie, będziemy dalej inwestować w najlepszych specjalistów na rynku – mówi Ałaszkiewicz.

Mościcka-Miodek przeszła do Whites z Polkomtela, gdzie kierowała zespołem mediów społecznościowych i projektów specjalnych. Wcześniej, przez cztery lata, związana była z Gazeta.pl (Agora SA), gdzie pełniła fukncję kierownika marketingu, a także zajmowała się mediami społecznościowymi i komunikacją. Przez kilka lat pracowała w firmie konsultingowej Deloitte. Jest współzałożycielem School of New Media i prowadzącą szkolenia z zakresu digital marketingu i social media.

Agencja Whites zajmuje się działalnością white hat SEO, content marketingiem, działaniami typu PPC, również na rynkach zagranicznych. Wśród klientów firmy znajdują się m.in. Orange, Bayer, Bosch, Norauto, Benefit System, Bankier.pl, AmeriGas, PayU, ABCzdrowie.pl, ABCzdorovie.ru Mustache, Sporticos.com, WP.pl.