Whites 2016

· opublikowano: 19/01/2017

Poprzedni rok w Whites był dla nas szczególnie ważny. Uruchomiliśmy nowe działy i dzięki udanym rekrutacjom nasz zespół wzbogacił się o 17 specjalistów z dziedziny SEO, Analityki, Social Media i Contentu oraz sprzedaży. Dzięki nowym kompetencjom w naszym zespole, stworzyliśmy unikalną ofertę dla naszych Klientów, która jest w stanie odpowiedzieć na ich wszystkie potrzeby i wzmocnić widoczność danej marki w sieci. Nasza praca i zaangażowanie, przekłada się na świetne wyniki, którymi chcemy się podzielić w tym podsumowaniu. 

Agencja Whites jako Google Partner Premium

W 2016 roku agencja Whites otrzymała tytuł Partnera Google Premium. Wyróżnienie to przyznawane jest najlepszym agencjom, które, jak pisze Google „w ramach szerokiego portfolio prowadzonych kampanii reklamowych Google zapewniają swoim klientom świetne wyniki. Partnerzy Google Premium muszą spełniać wyższe wymagania certyfikacyjne, a jednocześnie otrzymają dodatkowe wsparcie od Google.

To dla nas wyjątkowo ważne wyróżnienie, ponieważ potwierdza wysoką jakość prowadzonych przez nas kampanii, przejrzystość metod działania firmy, świetne wyniki, jakie osiągamy dla naszych Klientów, a także kompetencje całego zespołu Whites.

 

 O Whites w liczbach

  • Jakościowe SEO

Coraz więcej Klientów naszej agencji przekonuje się do strategii SEO, w której centralnymi elementami są merytoryczne artykuły, wideo czy galerie zdjęć. Jakościowe podejście do SEO, które praktykujemy w Whites, przynosi oczekiwane przez naszych Klientów efekty. Przedstawione poniżej liczby to nie jedno odosobnione case study, a wyniki z 30 serwisów, które dzięki Whites odnotowały znaczące wzrosty i zwrot z inwestycji w SEO*:

  • średnio w ciągu roku na stronach naszych Klientów ruch z wyników organicznych wzrósł o 61% (mediana wzrostu to 47%),
  • Klienci obsługiwani przez Whites zanotowali miesięcznie ponad 1,3 miliona wizyt organicznych więcej,
  • 80% naszych Klientów zanotowało więcej ruchu z SEO w porównaniu do roku poprzedniego,
  • żaden z naszych Klientów nie doświadczył filtru Google w czasie naszej obsługi.
  • jesienna aktualizacja algorytmu Google miała pozytywny efekt na widoczność witryn naszych Klientów, co oznacza, że prowadzone przez nas działania są zgodne z wytycznymi Google.
* W wyliczeniach braliśmy pod uwagę dane dotyczące ruchu 30 naszych Klientów, dla których pracowaliśmy przez minimum 3 miesiące i zaczęliśmy współpracę minimum 5 miesięcy przed okresem mierzenia efektów. Porównany został okres miesięczny 13.11-12.12 w roku 2016 vs analogiczny okres roku poprzedniego”

 

  • Reklama efektywnościowa

W roku 2016 skupiliśmy się na działaniach, które miały przynieść naszym Klientom jak największą ilość jakościowych konwersji. We wszystkich prowadzonych przez nas kampaniach łączyliśmy różnorodne metody targetowania, by dotrzeć z komunikatem do grupy odbiorców, która będzie zainteresowana produktami i usługami naszych Klientów.

W naszych działaniach skupiliśmy się nie tylko na kanałach takich jak Google Adwords czy Facebook Ads, ale również prowadziliśmy kampanie m.in. poprzez mailingi, sieci RTB, sieci remarketingów dynamicznych oraz afiliacje. Dzięki tak elastycznemu podejściu i ciągłej analizie prowadzonych działań, byliśmy w stanie osiągnąć rezultaty często przewyższające oczekiwania naszych Klientów.

 

  • Client Service

Na początku roku 2016 do zespołu Whites dołączyła Dominika Przyłęcka i objęła nowo utworzone stanowisko Client Service Directora. Dominika ma blisko dwudziestoletnie doświadczenie w branży reklamowej, szeroką wiedzę marketingową oraz biznesową.

W 2016 roku nasz zespół Client Service obsłużył ponad 120 klientów oraz 176 indywidualnych projektów z zakresu SEO, PPC oraz Content Marketing – m.in. dla Akademii Leona Koźmińskiego, Muzeum Narodowego w Warszawie, DHL, PayU, Invimed czy Norauto.
Prowadziliśmy także działania SEO i PPC na rynkach zagranicznych w tym Wielkiej Brytanii i Niemczech.

 

  • Wyspecjalizowana redakcja

W marcu, do zespołu Whites dołączyła Anna Grunwald (wcześniej związana z serwisami Agory) i objęła stanowisko Content Managera. Zarządza 12 osobowym zespołem redakcyjnym, który dla klientów Whites tworzy specjalistyczne treści. Klienci mogą zlecać redakcji zaprojektowanie i przeprowadzenie działań contentowych generujących ruch na ich własne strony, pisanie tekstów specjalistycznych, jak i blogów firmowych. W ubiegłym roku w wyspecjalizowanej redakcji w agencji Whites powstało ponad 11 000 różnorodnych treści o tematyce: medycznej, finansowej, inwestycyjnej, nieruchomościowej, wnętrzarskiej, lifestylowej, kulinarnej, motoryzacyjnej, hotelarskiej, IT, nowe technologie, ekologicznej (ochrona środowiska) i wielu innych.

 

  • Social Media & Content Marketing

 

W lipcu 2016 roku stworzyliśmy w Whites dział Social Media & Content Marketing, na którego czele stanęła Anna Mościcka. Jego powstanie jest odpowiedzią na potrzeby Klientów i na kluczowy obecnie trend, związany z potrzebą synergii działań w obszarze mediów społecznościowych i content marketingu. Jeden nie istnieje bez drugiego. W przeciągu 5 miesięcy nowy zespół przygotował 16 strategii komunikacji dla naszych klientów oraz prowadził działania w Social Media 6 marek.

Nasz zespół Social Media & Content Marketing tworzy 4 specjalistów, którzy swoje doświadczenie zdobywali w dużych korporacjach, zagranicznych i polskich startupach oraz agencjach reklamowych. Dzięki tej różnorodności, jesteśmy w stanie dostarczyć najlepsze rozwiązania i kreatywne kampanie angażujące odbiorców naszego Klienta.

 

Plany na 2017

W 2017 roku największy nacisk będziemy kładli na holistyczne działania, myślenie nie narzędziami, a potrzebami odbiorcy. Konieczne będzie łączenie jak najszerszych kompetencji, które może Klientowi zaoferować nasza agencja. Prowadzone przez nas kampanie będą łączyły działania contentowe z efektywnościowymi, a dzięki zespołowi rozbudowanemu o nowe kompetencje, będziemy w stanie dostarczyć naszym Klientom pełną gamę usług, które zagwarantują widoczność ich marek w sieci.

 

Warto inwestować w jakościowe SEO

· opublikowano: 19/01/2017

Czy w dzisiejszych czasach inwestycja w pozycjonowanie w wyszukiwarkach się opłaca?
I jaka jest szansa, że uzyskamy wzrosty ruchu na stronie i sprzedaży w kanale online dzięki inwestycji w SEO?

W Whites jesteśmy przekonani, że pieniądze, które Klient wydaje na SEO przynoszą oczekiwany, a nawet wyższy zwrot z inwestycji. Żeby potwierdzić naszą tezę Maciej Woźniak, założyciel agencji Whites, dzieli się wynikami, które zespół Whites osiągnął w SEO dla naszych Klientów w 2016 roku:

  • średnio w ciągu roku na stronach naszych Klientów ruch z wyników organicznych wzrósł o 61%
    (mediana wzrostu to 47%),
  • klienci obsługiwani przez Whites zanotowali miesięcznie ponad 1,3 miliona wizyt organicznych więcej,
  • 80% naszych Klientów zanotowało więcej ruchu z SEO w porównaniu do roku poprzedniego,
  • żaden z naszych klientów nie doświadczył filtru Google w czasie naszej obsługi.

Co oznaczają te wyniki?

  • przedstawione liczby to wyniki 30 serwisów, które dzięki Whites odnotowały znaczące wzrosty i zwrot z inwestycji w SEO, a nie jedno odosobnione case study,
  • wzrost ruchu organicznego na strony naszych Klientów wielokrotnie przekroczył wzrost liczby zapytań do wyszukiwarki w ciągu roku – poprawiliśmy więc widoczność naszych Klientów, pokonując ich konkurencję,
  • jesienna aktualizacja algorytmu Google miała pozytywny efekt na widoczność witryn naszych Klientów, co oznacza, że prowadzone przez nas działania są zgodne z wytycznymi Google.
  • jakościowe podejście do SEO, które praktykujemy w Whites, przynosi oczekiwane przez Klienta wyniki.

 

*W wyliczeniach braliśmy pod uwagę dane dotyczące ruchu 30 naszych Klientów, dla których pracowaliśmy przez minimum 3 miesiące i zaczęliśmy współpracę minimum 5 miesięcy przed okresem mierzenia efektów. Porównany został okres miesięczny 13.11-12.12 w roku 2016 vs analogiczny okres roku poprzedniego”

6 SEO tipów na święta

· opublikowano: 01/12/2016

Tomasz Wydra

Przełom listopada i grudnia to ostatni dzwonek na świąteczne porządki w Twoim sklepie internetowym. Co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż w tym okresie? Sprawdź nasze porady, dzięki którym Twoje produkty znajdą się pod choinką w wielu polskich domach.

  1. Stwórz stronę przyjazną mobilnie

Polscy internauci stają się coraz bardziej mobilni. Według raportu mShopper 2.0 przygotowanego przez Mobile Institute, już ponad połowa klientów rynku e-commerce robi zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. 43% osób kupujących w internecie używa do tego smartfona, a 29% robi to za pomocą tabletu. W listopadzie 2016 liczba zapytań związanych ze świętami  wysyłana do Google z urządzeń mobilnych jest trzykrotnie wyższa niż we wrześniu i październiku.Liczby te rosną z każdym kolejnym rokiem, co sprawia, że stworzenie mobilnej wersji Twojej strony jest więcej niż wskazane, a wręcz konieczne. Klienci wybierają witryny, które są intuicyjne i łatwe w nawigacji. Jeśli strona nie będzie dopasowana do urządzeń mobilnych, a znalezienie poszukiwanego produktu będzie trwało zbyt długo, klienci prawdopodobnie opuszczą Twój sklep i poszukają tego samego u konkurencji.

  1. Zadbaj o optymalizację SEO pod kątem treści

Jeśli chcesz, żeby klienci poszukujący świątecznych prezentów trafili do Twojego sklepu, zadbaj o optymalizację SEO na stronie. Zacznij od stworzenia świątecznego contentu – na przykład umieść w swoim portalu artykuł o pomysłach na podarunki dla niej i dla niego, tekst o najlepszych prezentach dla mamy czy dla dziecka. Treści tworzone z myślą o prezentach bożonarodzeniowych generują ponad 30 razy większy ruch na stronie niż artykuły pisane w innych porach roku. Zamieść też atrakcyjne zdjęcia swoich produktów i pamiętaj, żeby opisać je, używając fraz takich jak „prezent” czy „święta”. Przeanalizuj opisy produktów i tytuły stron – zastanów się, co jeszcze można poprawić, żeby przyciągnąć klientów. Sprawdź, w panelu strony, czy masz uzupełnione pola meta description. Zadbaj, żeby znalazły się tam kluczowe frazy, a opis zachęcał potencjalnych klientów do kliknięcia. Dodaj też jak najbardziej szczegółowe informacje i dokładnie opisz asortyment. Przykładowo, „czerwony sweter z reniferem dla mężczyzn” będzie znacznie lepszym tytułem niż „sweter męski”. Dzięki temu na Twoją stronę trafią osoby, które szukają konkretnych produktów i są zdecydowane je kupić.

6 tipów seo na święta

  1. Popraw techniczne SEO

Pamiętaj, że w okresie przedświątecznym liczba zapytań w stylu „prezent dla…” wzrasta 30-krotnie. Popraw swoje SEO tak, żebyś to właśnie ty mógł się cieszyć zwiększonym ruchem na stronie. Zaawansowana optymalizacja strony pod kątem SEO wymaga wiedzy technicznej. Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie poprawić struktury kodu lub ocenić poprawności linków na stronie, skorzystaj z pomocy specjalisty. Możesz też wypróbować programy i wtyczki do przeglądarek, które pomagają zdiagnozować problemy z optymalizacją strony i podpowiadają, co można udoskonalić.

6 tipów SEO na świętaListę darmowych programów do optymalizacji SEO znajdziesz na przykład TUTAJ.

  1. Zadbaj o lokalne SEO w wynikach Google

Część klientów kupuje tylko w sklepach stacjonarnych, ale zanim do Ciebie przyjdą sprawdzą w internecie, czy Twój sklep jest najtańszy i przyjazny klientowi. W Google Moja Firma klienci widzą lokalizację, godziny otwarcia sklepu, popularne godziny odwiedzin, szacowane natężenie ruchu i opinie innych użytkowników. Zadbaj o staranne prowadzenie swojego profilu. Zadbane wizytówki Google Moja Firma mają szanse pojawiać się wyżej w wynikach Google niż profile innych firm. Dodaj zdjęcia swojego sklepu z zewnątrz i wewnątrz – dzięki temu klienci łatwiej odnajdą Twój punkt. Poproś zadowolonych klientów, żeby umieścili pozytywne komentarze na temat sklepu. Jeśli pojawią się negatywne opinie również udziel na nie odpowiedzi. Być może uda się rozwiązać problem i poprawić wizerunek Twojej marki.

  1. Bądź online Livechat – pomoc na żywo na www i Facebook

Masz na swojej stronie zakładkę „kontakt”, przez którą prowadzisz komunikację z klientami? W okresie przedświątecznym to nie wystarczy. Osoby szukające prezentów działają często pod presją czasu, zależy im na jak najszybszej odpowiedzi. Przed zakupem chcą się jeszcze upewnić, dopytać o szczegółowe dane produktu lub opcje przesyłki. Tradycyjna komunikacja mailowa tylko wydłuża ten proces. Aż 70% klientów zmienia zdanie dotyczące zakupów pod wpływem impulsu – nie pozwól im się za długo zastanawiać, odpisuj jak najszybciej. Pomyśl o aplikacji Livechat, dzięki której będziesz mógł odpowiadać na wszystkie zapytania na bieżąco. Jednocześnie czuwaj na swoim fanpage’u na Facebooku – tam też mogą spływać pytania. Szybka odpowiedź sprzedawcy znaczenie zwiększa szanse na dokonanie transakcji.

whites-blog-xmass-img3

  1. Terminowość dostawy

Kupujący prezenty w internecie chcą mieć pewność, że wybrane przez nich produkty dotrą do obdarowywanych jeszcze przed nadejściem pierwszej gwiazdki. Nic nie rozzłości klientów w okresie świątecznym bardziej niż Wigilia bez prezentów. W tym wypadku nawet jeden dzień spóźnienia ma kolosalne znaczenie. Pokazuje to ubiegłoroczny przypadek firmy Koszulkowo, która nie dała rady dostarczyć na czas wszystkich paczek zamawianych przez klientów jeszcze na początku grudnia. Jeśli nie chcesz dopuścić do podobnej lawiny negatywnych komentarzy, dobrze zaplanuj dystrybucję i upewnij się, że dysponujesz odpowiednimi siłami przerobowymi. Zawsze wysyłaj produkty w terminie – jeden zadowolony klient przyciągnie kolejnych dziesięciu.

Wesołych Świąt!
Tomek Wydra

Tomasz Wydra prowadzi bloga wydra.waw.pl/blog-seo, gdzie w przystępny sposób dzieli się swoją wiedzą, przemyśleniami, a także ciekawymi case studies. Jest także freelancerem, wykonując rozmaite działania mające na celu polepszenie sytuacji strony w wynikach wyszukiwania Google. Od stycznia 2017 związany będzie z agencją Whites.

Tomasz z branżą SEO związany jest od 2009 roku. Jego duże zaangażowanie na forum Google dla Webmasterów spowodowało otrzymanie w 2014 roku tytułu Najlepszy Współtwórca.

 

CZY WARTO PROWADZIĆ FANPAGE NA FACEBOOKU?

· opublikowano: 17/11/2016

Miesięcznie z Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników, w samej Polsce jest to 14 milionów. Przeciętny Polak przeznacza 1 godzinę i 17 minut dziennie na przeglądanie mediów społecznościowych. W tym czasie umieszcza na swoim wallu śmieszne zdjęcia i filmiki, ale również szuka informacji i rekomendacji na temat interesujących go produktów. Wie o tym już ponad 60 milionów firm, które zdecydowały się na prowadzenie fanpage’a swojej marki.

Dzisiaj własny fanpage to dla wielu firm jedyne miejsce komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami (tak jest np. w przypadku niektórych restauracji), albo jedno z narzędzi takiej komunikacji i jej przedłużenie. Dzięki stronie na Facebooku, mogą promować swoje produkty i usługi, kreować wizerunek marki i budować zaufanie do brandu.  Jeśli nie jesteś właścicielem firmy takiej jak Apple, która świadomie rezygnuje z oficjalnych działań w ramach Facebooka, stworzenie fanpage’a jest dla Ciebie niezbędne.

Na podstawie case’u naszego klienta, centrów medycznych Falck, mamy kilka rekomendacji, na co zwrócić uwagę prowadząc fanpage.

CZY WARTO PROWADZIĆ FANPAGE NA FACEBOOKU?

Masz kilka fanpage’y ? Połącz je!

Powody, dla których posiadasz kilka fanpage’y na Facebooku mogą być różne. Być może próbujesz w ten sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców, działasz w różnych lokalizacjach, próbujesz promować oddzielnie nowe usługi lub po prostu nie potrafisz zmienić nazwy starego fanpage’a. W każdym z tych przypadków jednoczesne zarządzanie kilkoma stronami jest bardzo pracochłonne, co niekoniecznie przekłada się na wymierne korzyści. Jeśli posiadasz przynajmniej dwie strony z bazą fanów, której nie chcesz utracić, pomyśl o połączeniu ich w jeden, wspólny fanpage. Właśnie ten zabieg zastosowaliśmy w przypadku naszego klienta Falck. We wrześniu zdecydowaliśmy o połączeniu profili Falck Centra Medyczne i Falck Medycyna. Pozwoliło nam to zgromadzić wszystkich fanów i klientów na jednej stronie, ułatwić im dostęp do treści i informacji oraz uspójnić komunikację.
Jak to zrobić, dowiesz się tu => link.

Choć to nie najważniejsze, buduj swoją bazę fanów

Fani na Facebooku to Twoi potencjalni klienci, ambasadorzy marki, recenzenci usług, osoby polecające Cię dalej. Zadbaj więc o to, żeby Twoja baza fanów była stabilna. Jak tego dokonać? Przede wszystkim zadbaj o wartościowe treści. Postaw na merytoryczny, atrakcyjny content dopasowany do Twojej grupy docelowej. W przypadku Falck, największym zainteresowaniem użytkowników cieszyły się posty wizerunkowe, takie jak „Wybiegaj zdrowie” i „Wzmocnij się przed jesienią”. Choć jesteśmy przekonani, że celem samym w sobie nie powinno być budowanie bazy fanów, to jednak daje ona wiarygodność Twojemu brandowi. Ważne jednak, jeśli decydujesz się na jej przyrost, żeby robić to za pomocą contentu skierowanego do Twojej rzeczywistej grupy odbiorców, osób, które będą zainteresowane Twoimi produktami i usługami.

Zasięgi postów to Twój priorytet

Na pewno zależy Ci na tym, żeby fani pozytywnie reagowali na Twoje posty. Liczba like’ów to jednak nie wszystko – ważniejsze są zasięgi, czyli liczba użytkowników, do których dociera Twój wpis. Zwiększenie zasięgów, czyli jak najszersza komunikacja, było jednym z naszych głównych celów podczas kampanii dla Falck. Dzięki naszym działaniom, opartym głównie na publikacji postów wspartych promocją, zasięgi całego profilu znacząco wzrosły. Od pierwszego października utrzymują się na miesięcznym poziomie 100 tysięcy użytkowników, sięgały nawet 180 tysięcy. Największy dzienny zasięg profilu wyniósł do tej pory 30 tysięcy osób.

Średnie statystyki dotyczące branży Zdrowie wg Sotrendera => link.

CZY WARTO PROWADZIĆ FANPAGE NA FACEBOOKU?

Naucz się umiejętnie targetować posty

Umiejętne targetowanie postów pozwoli Ci na dotarcie do tych osób, na których najbardziej Ci zależy. Grupy, do których chcesz skierować swój post promocyjny możesz określić za pomocą lokalizacji (do nawet 1 kilometra), danych demograficznych (wiek, płeć, wykształcenie) i zainteresowań (na podstawie stron śledzonych na Facebooku). W przypadku Falck, każda z naszych kampanii była oparta na innym targetowaniu, co pomogło nam w wyłonieniu ostatecznej grupy docelowej.

Wybierz dobry czas na publikację posta

Czas publikacji posta jest niezwykle ważny, dlatego staraj się dodawać swoje materiały w dniach i godzinach dopasowanych do potrzeb Twojej grupy docelowej. Publikowanie treści w czasie, kiedy większość odbiorców nie siedzi przed komputerem, nie przynosi oczekiwanych efektów. Doskonale widać to na przykładzie posta „Czarny bez na zdrowie”, który opublikowaliśmy na stronie Falck Medycyna w drugiej połowie sierpnia. Treść pojawiła się na fanpage’u na krótko przed jednym z ostatnich, najcieplejszych weekendów wakacji. Mało osób spędzało wówczas czas na przeglądaniu Facebooka, co mogło mieć przełożenie na stosunkowo wysoki CPC (wyższy od pozostałych postów).

Real time marketing – klucz do sukcesu

Prowadząc fanpage staraj się dopasowywać swoje treści do bieżących potrzeb użytkowników. Dzięki temu łatwiej będzie Ci nawiązać dialog z Twoimi fanami i zwiększyć ich zaangażowanie. W czasie naszej współpracy z Falck staraliśmy się umieszczać jak najbardziej aktualne tematy. Przykładowo, publikację postu „Słońce tak, ale z umiarem” zaplanowaliśmy na jeden z najbardziej słonecznych dni lata. W październiku na fanpage’u pojawiły się natomiast porady dotyczące dbania o skórę jesienią i przepisy na dania z dyni. Pozwoliło to nam na zbudowanie relacji z użytkownikami, którzy pozytywnie reagowali na zamieszczone treści i chętnie dodawali komentarze.

fanpage na facebooku

Dzięki fanpage’owi zbudujesz relacje z potencjalnymi konsumentami i, co najważniejsze, zdobędziesz ich zaufanie. Dlaczego to takie ważne? Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Edelman Trust Barometer (źródło) zaufanie jest kluczowym czynnikiem budującym wizerunek firmy. Niemal 60% konsumentów z chęcią poleci zaufaną firmę swoim znajomym i rodzinie. 41% zamieści pozytywną opinię online. Z drugiej strony, w przypadku utraty zaufania, co czwarty klient jest skłonny do opublikowania negatywnego komentarza na temat marki.

Badania pokazują, że wiarygodność internetu jako źródła informacji ciągle wzrasta i wyprzedza tradycyjne media już o 5 punktów procentowych.

Inne powody, dla których warto prowadzić swój fanpage to między innymi:

  • większa rozpoznawalność marki,
  • wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy,
  • zwiększenie zaangażowania klientów,
  • wzrost sprzedaży,
  • niższy koszt reklamy niż w mediach tradycyjnych.

 

Magda Ładuniuk

 

Visual Content przyszłością marketingu

· opublikowano: 07/11/2016

W natłoku informacji, który otacza nas każdego dnia, niemożliwe jest uważne analizowanie wszystkich treści, jakie do nas docierają. Era internetu wymusza na nas nowy model komunikacji – szybkiej, hasłowej, opartej na krótkich i bezpośrednich komunikatach. Tekst zostaje stopniowo wypierany przez obrazy, które skuteczniej docierają do odbiorców. To dlatego coraz większego znaczenia nabiera Visual Content.

Visual Content to wszystko to, co może się znaleźć na naszej stronie oprócz tekstu: zdjęcia, video, infografiki, memy, komiksy. Rosnąca popularność kanałów takich jak Instagram, Pinterest czy Vine jasno pokazuje, że obraz to przyszłość komunikacji w internecie.

Visual content

5 powodów, dzięki którym Visual Content dociera do nas najszybciej

Według badań przeprowadzonych przez Microsoft, pierwsze sekundy spędzone na stronie mają kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu nowych użytkowników. Ponad połowa z nich wyłącza zakładkę po maksymalnie 15 sekundach (link do badań). Jak w tak krótkim czasie przyciągnąć uwagę użytkownika i sprawić, żeby nie opuścił naszej strony? Najlepiej zastosować Visual Content. Oto powody, dzięki którym obraz działa szybciej niż sam tekst:

  1. Natłok informacji sprawia, że obraz to najlepszy sposób na przyciągnięcie odbiorcy

Ilość danych, którymi jesteśmy bombardowani każdego dnia jest 5 razy większa niż jeszcze 30 lat temu. Codziennie docierają do nas informacje, które odpowiadają zawartości 174 gazet (źródło). Użytkownicy nie mają już czasu na uważne czytanie i selekcjonowanie treści. Ich uwagę przyciągają przede wszystkim grafiki, które są w stanie udzielić szybkiej odpowiedzi na nurtujące pytania. Badania wskazują, że kolorowe grafiki zwiększają chęć do zapoznania się z wpisem o nawet 80% (źródło).

  1. Mózg szybciej przetwarza obrazy niż tekst

Zrozumienie przekazu wizualnego w postaci zdjęcia lub grafiki zajmuje 1/10 sekundy, na przeczytanie 200-250 słów przeciętny człowiek potrzebuje aż 60 sekund (źródło).

whites-blog-img-2-04112016

  1. Symbole są bardziej czytelne

Obraz wykorzystuje symbole, które przekazują znaczenie w sposób bezpośredni, jednoznaczny i bardziej czytelny niż tekst.  Przykładem takiego użycia są znaki drogowe – ich zrozumienie jest niemal intuicyjne.

  1. Obrazy ułatwiają zrozumienie

Jak pokazują badania Educational Technology Research and Development Journal (źródło) zastosowanie obrazów zwiększa stopień zrozumienia treści przez odbiorcę o 20%. Co więcej, grafika sprawia, że łatwiej zapamiętujemy przeczytane treści – po trzech dniach jesteśmy w stanie przypomnieć sobie nawet 55% informacji więcej (źródło).

  1. Obraz wywołuje emocje

Treść wizualna niesie ze sobą większy ładunek emocjonalny, skuteczniej niż słowo skłania użytkowników do reakcji. Badania dowodzą, że zastosowanie obrazu może podnieść współczynnik klikalności o blisko połowę (źródło).

Doktor Google, czyli jak Visual Content zwiększa zaangażowanie użytkowników

Obrazy pomagają przyciągnąć użytkowników, ale równie ważne jest ich zatrzymanie i zaangażowanie. W tym również pomaga nam Visual Content. Jak pokazują statystyki, treści wizualne są udostępniane w social media 40 razy częściej niż jakiekolwiek inne treści (źródło). Szczególną popularnością cieszą się infografiki. Postanowiliśmy wykorzystać ten fakt w praktyce. Stworzyliśmy infografikę Doktor Google, której celem było wypromowanie naszej agencji. Nasza infografika zobrazowała, jakich informacji o zdrowiu szukają Polacy w popularnej wyszukiwarce. Wykorzystaliśmy dane nieszablonowo łączące się z działalnością naszej firmy, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Doktor Google wywołał efekt wirusowy – napisano o nas w ponad 20 portalach, w tym Gazeta.pl, WP.pl, Onet.pl, naTemat.pl i NowyMarketing.pl. Dzięki Doktorowi Google pozyskaliśmy cenne linki pozycjonujące i uzyskaliśmy pierwsze miejsce w Google na hasło „agencja SEO”, co było naszym celem.

Jak nie zepsuć Visual Contentu na swojej stronie?

Kilka przypadkowych zdjęć umieszczonych na stronie to nie jest jeszcze Visual Content. Treści wizualne słabej jakości, niespójne z wizerunkiem marki i nieangażujące użytkowników nie pomagają w żaden sposób w realizacji naszych celów. Najczęściej popełniane błędy to między innymi:

  • brak przemyślanej strategii,
  • niedopasowanie treści do konkretnego kanału,
  • tworzenie nieczytelnych, przeładowanych treścią grafik,
  • niespójność materiałów publikowanych przez markę, brak cech charakterystycznych,
  • nieumieszczenie na grafice nazwy firmy, logo, adresu strony.

Unikanie tych błędów to już pierwszy krok do sukcesu.

Magda Ładuniuk
Content Marketing Specialist

Czy warto jeszcze robić konkursy na Facebooku

· opublikowano: 07/10/2016

Konkursy na Facebooku nie cieszą się niestety dobrą sławą. Przede wszystkim dlatego, że często przyciągają przypadkowych konkursowiczów, co w żaden sposób nie przekłada się na realizację celów marki, przede wszystkim tych długofalowych. Ale tak naprawdę dobrze zorganizowana aktywacja na fanpage’u wciąż może przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie rozpoznawalności marki, pozytywny wpływ na jej wizerunek i dotarcie do potencjalnych klientów.

blog-img-1-06102016

Jak zorganizować dobry konkurs na Facebooku?

    • Atrakcyjne nagrody przyciągają nowych użytkowników, podnoszą ich zaangażowanie i zachęcają do zaangażowania się. Pamiętaj jednak, że zarówno konkurs, jak i nagrody, powinny być bezpośrednio związane z Twoimi produktami czy usługami, dopasowane do Twojej grupy docelowej – tylko w ten sposób możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, a nie tak zwanych „konkursowiczów”.
    • Organizując własny konkurs skup się więc na aktywizujących treściach i ciekawych grafikach, które zachęcą nowych użytkowników i zatrzymają ich na dłużej.
    • Wesprzyj posty informujące o konkursie budżetem promocyjnym, bo bez niego ciężej będzie osiągnąć zadowalające zasięgi.
    • Możesz też wykorzystać narzędzia, które uatrakcyjnią akcję, takie jak Post Sticker (poststicker.com). Narzędzia tego typu mają nowoczesną formę, wykorzystują rozbudowaną grafikę i video. Mogą też przybrać formę interaktywnej gry lub quizu.

Przykładem tego, że konkurs może zrealizować konkretne cele, jest ten, który zorganizowaliśmy dla naszego klienta -Norauto.

„Zapakowani na Wakacje” – na czym polegał nasz konkurs?

Konkurs „Zapakowani na Wakacje” ruszył na fanpage’u naszego klienta 20 lipca 2016. Poprosiliśmy użytkowników serwisu, żeby umieszczali na profilu Norauto swoje prywatne zdjęcia z podróży. Zgłoszenia konkursowe oznaczone specjalnym tagiem #zwiedzamznorauto miały dotyczyć „zapakowania” na wyjazd w dowolnej interpretacji. Dla trzech najbardziej kreatywnych osób przygotowaliśmy vouchery na usługi w Twoim Centrum Norauto i inne nagrody rzeczowe. Przez 20 dni jego trwania otrzymaliśmy ponad 50 zgłoszeń. Post konkursowy dotarł do ponad 90 tys. użytkowników z grupy docelowej i wywołał niemal 700 reakcji (polubień, komentarzy, udostępnień).

Korzyści z przeprowadzenia konkursu na Facebooku – przykład Norauto:

blog-img-5-076102016

    • zwiększyliśmy zasięg fan page’a w grupie docelowej (o ponad 2000%),
    • zwielokrotniliśmy średnią liczbę reakcji na post podnieśliśmy średnią liczbę komentarzy ośmiokrotnie,
    • dwukrotnie zwiększyliśmy średnią liczbę udostępnień,
    • liczba polubień strony wzrosła w tym czasie o ponad 923%.

Jednocześnie udało nam się osiągnąć dużo niższe CPC (koszt kliknięcia w reklamę promującą konkurs) niż zakładaliśmy.

Co jeszcze zyskaliśmy długofalowo?

Dzięki przeprowadzonemu konkursowi wszystkie statystyki strony znacząco wzrosły. Co istotne, udało nam się też wyłonić najbardziej zaangażowaną grupę odbiorców – mężczyzn w wieku od 25 do 34 lat. Określenie grupy docelowej ma szczególne znaczenie w perspektywie długofalowej. W przyszłości pozwoli to dobrać i ukierunkować komunikację pod oczekiwania potencjalnych klientów firmy, a tym samym zwiększyć sprzedaż.

Jak efektywnie promować się w wyszukiwarkach?

· opublikowano: 23/09/2016

Maciej Woźniak, Managing Partner Whites

Od wielu lat wiadomo, że wyszukiwarki internetowe to świetne źródło nowych klientów, a dla wielu nowych biznesów szansa na zaistnienie w danej branży i efektywną promocję. Pojawienie się w czołówce wyników na najważniejsze dla branży hasła, np. „wózki widłowe” czy „mechanik Warszawa” sprawiało, że telefon firmowy nie przestawał dzwonić, a lista zleceń wydłużała się każdego dnia. Niestety, konkurencja szybko zorientowała się, jak świetny jest to sposób na rozwój biznesu i także zaczęła inwestować w internet i promocję w wyszukiwarkach (zarówno w pozycjonowanie, jak i płatne kampanie).

photo-1469297677538-c7312a64dbe8

Większa liczba reklamodawców sprawiła, że koszt kliknięcia reklamowego zaczął rosnąć. Więcej też trzeba zainwestować w SEO, a na wyniki trzeba czekać zwykle dłużej niż jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj, jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w tym temacie, często reklamujemy się nieefektywnie – koszt poniesiony na reklamę jest większy niż wartość generowana przez pozyskiwanych klientów – nasz zwrot z inwestycji (ROI) jest ujemny.

Jak efektywnie promować się w wyszukiwarkach:

1) Zrozum, co Ci się opłaca – zanim zaczniemy wydawać pieniądze, musimy dobrze zrozumieć, co rzeczywiście jest opłacalne – kiedy wydana na reklamę złotówka daje nam np. 1,5 zł zwrotu. Dość łatwo jest policzyć nakłady marketingowe – budżet reklamowy, obsługę agencji, koszt działu marketingu. Dużo trudniejsze bywa określenie korzyści, a najlepszym do tego wskaźnikiem jest LTV (Life Time Value) – czyli wartość pozyskanego klienta.

Przykładowo – czasem na pozyskanie nowego klienta w zakładzie fryzjerskim wydajemy 100 zł, a średnia wartość wizyty to 60 zł. Mogłoby się więc wydawać, że reklama jest nieopłacalna. Wiedząc jednak, że średnio klient odwiedza salon fryzjerski 3 razy to wartość pozyskanego nowego klienta wynosi 180 zł, a nasza reklama jest dobrą inwestycją.

2) Doceń każdą wizytę w serwisie – pozyskiwanie zainteresowanych użytkowników, których możemy konwertować w klientów jest coraz droższe. Dlatego warto zadbać, by maksymalizować liczbę konwersji w ramach ruchu, który mamy.

whites-article-graphic-v2-21092016
Możemy to zrobić na kilka sposobów:

  • Popraw czas ładowania strony – użytkownicy, szczególnie Ci korzystający z mobilnego internetu, stają się coraz mniej cierpliwi i rezygnują z oczekiwania, gdy strona ładuje się zbyt długo. Pamiętaj, opłata za kliknięcie w reklamę jest pobierana niezależnie od tego, czy użytkownik doczeka do załadowania strony.
  • Zwiększ użyteczności strony – „nigdy nie zrobisz pierwszego wrażenia drugi raz” – a Twoja strona internetowa to często pierwszy kontakt potencjalnych klientów z twoją firmą i to na jej podstawie wyrabiają sobie zdanie o profesjonalizmie i jakości produktów i usług, które oferujesz.
  • Popraw współczynnik konwersji – testując i analizując różne rozwiązania i komunikaty na stronie, możesz wielokrotnie zwiększyć odsetek odwiedzających, którzy zostają klientami.
  • Zbuduj relację z klientem – nie każdy odwiedzający  Twoją stronę jest już na etapie zakupu – zbudowanie relacji i wieloetapowej komunikacji sprawi, że wielu z nich zapamięta Cię w trakcie podejmowania ostatecznych decyzji zakupowych. Możesz to zrobić np. poprzez zbieranie bazy do newslettera, powiadomienia z poziomu przeglądarki, remarketing czy marketing automation.

3) Docieraj do klientów przed konkurencją – Twój klient ma cykl życia, a od momentu potrzeby do samej transakcji mijają tygodnie, czasem miesiące, czy nawet lata. Zapytanie „mechanik Bielany” poprzedzi wiele innych np. „problemy z alternatorem objawy”, „alternator matiz wymiana szczotek” , „regeneracja alternatora matiz cena”. Na tego typu zapytania konkurencja jest znacznie niższa w porównaniu do bardziej ogólnych, typowo transakcyjnych zapytań. To stwarza szanse – koszty pozyskania ruchu mogą być nawet 10-krotnie mniejsze. Oczywiście współczynnik konwersji przy frazach informacyjnych będzie niższy, ale dzięki zbudowanej relacji i niskim kosztom dotarcia zwrot z inwestycji może się okazać dużo bardziej atrakcyjny.

Internet nadal jest medium o ogromnym potencjale biznesowym – warto już dziś inwestować w widoczność w sieci i budować sobie pozycję na przyszłość– pamiętajmy, że taniej i łatwiej już nie będzie.

DLACZEGO STRATEGIA CONTENT MARKETINGOWA NIE MA SENSU BEZ SOCIAL MEDIA

· opublikowano: 19/09/2016

Anna Mościcka, Head of Growth

Dziś hasło „content is king” jest znane każdemu marketerowi. Od 1996 roku, kiedy Bill Gates podczas swojej przemowy użył tego zwrotu, zdążyli się go nauczyć wszyscy. Media przestały być wyłącznym wydawcą. Według szacunkowych danych, każdego dnia w internecie pojawia się ponad 92 tysiące nowych artykułów (MOZ), a co godzinę publikuje się 83 000 wpisów blogowych (BlogBrandz). 72% marketerów przyznaje, że produkuje coraz więcej contentu z roku na rok (Content Marketing Institute). Kluczowe jest więc, żeby treści, które produkujemy, rzeczywiście dotarły do naszej grupy docelowej, zaangażowały ją i zrealizowały cele marki.

>> Pod tekstem Prezentacja z Czwartków Social Media w Warszawie, 15.09. <<

1. SOCIAL MEDIA ZAPEWNIĄ DYSTRYBUCJĘ TWOJEMU CONTENTOWI

Do wspomnianej złotej zasady “content is king” trzeba więc dodać “but distribution is queen”, a media społecznościowe potraktować w tym kontekście bardzo poważnie. 87% marketerów przyznaje, że stosuje social media do dystrybucji contentu (Content Marketing Institute). Obok wyszukiwarek, stały się one najważniejszym źródłem ruchu dla każdego rodzaju contentu, tworzonego przez wydawców, blogerów, a wreszcie firmy. W 2014 roku po raz pierwszy 8 największych sieci społecznościowych dostarczało łącznie 31,24% ruchu (sam Facebook 25% ). W tym samym czasie wyszukiwarki dostarczały 29% trafficu (Social Media Traffic Report). Oczywiście dla wielu stron Google pozostaje pierwszym źródłem ruchu, ale dane te pokazują ważny trend i rosnącą siłę social media jako generatora ruchu, bo jeszcze na początku 2012 roku dostarczały go zaledwie 10%.

whites-img-1-15092016

2. STRATEGIA CONTENT MARKETINGOWA I SOCIAL MEDIOWA REALIZUJĄ TE SAME CELE

Przed content marketingiem i komunikacją w mediach społecznościowych stawiamy podobne cele. Są to najczęściej:

  • budowa wizerunku i wiarygodności marki,
  • wzmocnienie świadomości marki,
  • generowanie zaangażowania w historię marki, dialogu i interakcji,
  • budowanie zasięgów i docieranie do grupy docelowej z własnym komunikatem,
  • wsparcie procesu sprzedażowego i pozyskiwanie leadów.

Tworzenie i realizacja strategii contentowej i social mediowej oddzielnie, to nie wykorzystywanie potencjału, jaki daje łączenie obu kanałów.

whites-img-4-15092016

3. SOCIAL MEDIA DOSTARCZĄ STATYSTYK I MIAR SKUTECZNOŚCI CONTENTU

Content marketerzy przyznają, że trudnością jest dla nich pomiar efektywności tych działań, których celem jest budowa wiarygodności, wizerunku, czy angażowanie odbiorców w historię marki. Sam ruch na stronę i inne statystyki z tym ruchem związane, nie wystarczą. Statystyki social media mogą być tu doskonałym miernikiem. Pokażą, do jak szerokiego grona docieramy, kim są ludzie, do których trafia nasza komunikacja, jak udaje nam się angażowanie odbiorców, jak reagują oni na nasze historie, czy przekazują je dalej. Pozwoli nam to również zdecydować, czy nasza strategia zmierza w dobrym kierunku, czy nie trzeba jej modyfikować.

whites-img-3-pl-15092016

4. SOCIAL MEDIA DOSTARCZAJĄ WIEDZY O NASZYM UŻYTKOWNIKU

Planując content, musimy wiedzieć, do kogo mówimy i co mogłoby te osoby zainteresować. Powszechną metodą w content marketingu jest tworzenie tzw. Person. Analiza profili social mediowych może być dla tego ćwiczenia wsparciem lub alternatywą. Podobnie podejrzenie Statystyk Grup Docelowych w panelu reklamowym Facebooka i sprawdzenie, co jeszcze wiemy o naszych użytkownikach i jak można to przełożyć na działania contentowe.

Przykładem marki, która świetnie dobrała content i kanały komunikacji do grupy docelowej jest Allegro. Nie tylko stworzyła taki rodzaj treści (wideo), który przyciąga i angażuje grupę, do której chciała dotrzeć (młody odbiorca), ale z całą komunikacją skupiła się na kanałach społecznościowych. Dzięki temu umieli wygrać uwagę użytkownika, a o sukcesie kampanii świadczą statystyki, właśnie social mediowe (Blog Brand24).

whites-img-5-16092016

 

5. PODĄŻAMY Z NASZYM CONTENTEM ZA UWAGĄ UŻYTKOWNIKA

O ile jeszcze kilka lat temu zaczynaliśmy dzień z internetem od wejścia na portal informacyjny (najczęściej ten, na którym mieliśmy swoją pocztę mailową), o tyle dziś wielu z nas zaczyna dzień od Facebooka. Użytkownicy internetu, zapytani, gdzie najczęściej szukaja newsów, treści biznesowych lub lajfstajlowych, odpowiadali, że czytają (!) feed Facebooka i klikają w interesujące artykuły lub wideo – tak robi 79% badanych i to aż o 57% razy częściej niż dwa lata temu. Dla porównania – tylko 55% wchodzi bezpośrednio na strony, a 37% bezpośrednio na blogi (HubSpot).

whites-img-2-15092016

SOCIAL MEDIA BEZ CONTENTU RÓWNIEŻ NIE MAJĄ SENSU

Nie tylko contentowi ciężko funkcjonować bez wsparcia social media. Mediom społecznościowym również – żywią się one contentem. Nie ma w tej chwili żadnego serwisu społecznościowego, który nie opierałby się na treściach. Serwisy te albo go dystrybuują z zewnętrznych źródeł, albo są miejscem, gdzie publikuje się oryginalny, dedykowany content – tak, jak na przykład na Snapchacie. Oryginalny content, wyłącznie do publikacji w tym kanale, tworzą nawet wydawcy w ramach funkcji Discover. Pozwala im to dotrzeć do nowej grupy docelowej i zaangażować ją w historię marki.

Prezentacja z Czwartków Social Media w Warszawie (15.09.)

7 powodów dla których content marketing nie ma sensu bez social media from Whites

 

AGENCJA WHITES Z ZESPOŁEM SOCIAL MEDIA

· opublikowano: 08/08/2016

Agencja Whites rozszerza zakres swoich kompetencji o działania w mediach społecznościowych. Zostaną one przyłączone do zespołu, który do tej pory zajmował się strategią content marketingową. Nowopowstałym Zespołem pokieruje Anna Mościcka.

Whites-content_social-2

 

Działania content marketingowe od początku istnienia agencji są istotnym obszarem jej działalności. Whites specjalizuje się w tworzeniu jakościowych treść, dzięki którym rośnie zainteresowanie użytkowników serwisem Klienta, a także budowaniem platform contentowych, takich jak blogi czy serwisy tematyczne, stanowiących element działań wizerunkowych i sprzedażowych. Kreuje strategie content marketingowe, realizuje działania w oparciu o niestandardowe formaty, visual marketing i współpracę z influencerami. Nowy zespół kładł będzie nacisk na łączenie obszaru content i social w jednej strategii.

Nie wyobrażam sobie prowadzenia działań content marketingowych bez działań wspierających w social media. Taki model jest najskuteczniejszy. Dzisiaj content nie może funkcjonować bez socialu, który jest naturalnym kanałem dystrybucji treści, źródłem wiedzy o użytkowniku i informacji zwrotnej – mówi Anna Mościcka.

obszarze social media Whites zajmie się dystrybucją contentu poprzez kanały socialowe, przy wsparciu reklamowym w tych serwisach, a także planowaniem działań angażujących społeczności, zarządzaniem profilami i sytuacjami kryzysowymi.

W naturalny sposób domykamy kompleksowość naszej oferty, jesteśmy agencją która dba o widoczność Klienta w internecie na wszystkich płaszczyznach – dodaje Anna Ałaszkiewicz, Dyrektor Zarządzająca Whites.

Dział wzmocnił swoje szeregi. Dołączyła do niego Zofia Jungst, która wcześniej związana była z agencją DDB, gdzie zajmowała się strategiami marketingowymi, a także z Polkomtelem, gdzie pracowała w zespole mediów społecznościowych.

Zespołem pokieruje Anna Mościcka, która dołączyła do agencji Whites w marcu 2016 roku jako Head of Growth. Anna Mościcka ma szerokie doświadczenie w obszarze social media – była kierownikiem zespołów social mediowych w Polkomtelu, Cyfrowym Polsacie i Gazeta.pl (Agora SA). Jest współzałożycielem School of New Media. Prowadzi szkolenia z zakresu digital marketingu i social media.

Content marketing w agencji Whites:
>> Nasze kompetencje
>> Startegia Content Marketingowa
>> Social Media Marketing
>> Platforma contentowa i wyspecjalizowana Redakcja

Agencja Whites ze statusem Partner Google Premium

· opublikowano: 05/07/2016

Z dumą ogłaszamy, że przyznany nam został status Partnera Google Premium.

To nowy status, stworzony żeby wyróżnić najlepsze jakościowo agencje, które, jak pisze Google „w ramach szerokiego portfolio prowadzonych kampanii reklamowych Google zapewniają swoim klientom świetne wyniki. Partnerzy Google Premium muszą spełniać wyższe wymagania certyfikacyjne, a jednocześnie otrzymają dodatkowe wsparcie od Google.”

Whites-FB-GPP-05-07-16

To dla nas ważne wyróżnienie ze strony Google, bo potwierdza wysoką jakość prowadzonych przez nas kampanii, przejrzystość metod działania firmy, świetne wyniki, jakie osiągamy dla naszych klientów, a także kompetencje naszych pracowników.

Program Google Partners od trzech lat ułatwia firmom wyszukanie agencji i ekspertów działających w branży internetowej.

Więcej informacji na blogu Google.