5 reklam, które warto zobaczyć

Zapraszamy na subiektywny przegląd najlepszych kampanii marketingowych ostatnich tygodni. Wspominamy o polskich produkcjach – reklamie Allegro, kontrowersyjnym viralowym wideo od Reserved oraz zagranicznych reklamach Nike i Leroy Merlin.

Coca Cola – reklama “Historia pewnej miłości”

W 2016 roku Coca Cola stworzyła reklamę zatytułowaną „Break-up”, która pokazuje historię związku młodych ludzi. W spocie widzimy moment poznania się, romantyczne chwile spędzane razem, ale także czas kryzysu. Na każdym z etapów parze towarzyszy butelka Coca Coli, która ma symboliczne znaczenie w ich relacji. Całość jest okraszona romantyczną muzyką (piosenka „Made for you” wykonywana przez Alexandra Cardinale) i pięknymi ujęciami. W tym roku, z okazji walentynek, koncern postanowił wypuścić lokalne edycje tej reklamy. W polskiej wersji możemy zobaczyć popularną blogerkę Julię Kuczyńską, znaną jako Maffashion oraz jej partnera, vlogera Czarka Jóźwika z kanału Abstrachuje. Występ znanej pary sprawił, że reklama zanotowała na YouTubie ponad 1 milion wyświetleń.

Subaru – spoty promujące najnowszy model Impreza

Subaru przyzwyczaiło już do wzruszających spotów reklamowych opatrzonych hasłem „Love – it’s what makes a Subaru a Subaru” (ang. Miłość – to ona tworzy Subaru). Dotychczas mieliśmy okazję zobaczyć na przykład reklamę z niezdarnym chłopcem, który niszczy wszystko, czego dotknie oraz spot przedstawiający młodych ludzi, którzy rozbili auta należące do rodziców. Najnowsze filmy stworzone przez markę również chwytają za serce. 3 spoty promujące model Impreza pokazują ważne chwile w życiu bohaterów. „Rewind” ukazuje chwile po kolizji drogowej i emocjonalną reakcję kierowcy, który martwi się o zdrowie swojej żony. „Moving out” obrazuje wyprowadzkę syna z rodzinnego domu. W oczach rodziców chłopak wciąż pozostaje małym chłopcem. W „More” widzimy narodziny dziecka i moment przywiezienia nowego członka rodziny do domu. W reklamach nie mogło oczywiście zabraknąć psów – motywu charakterystycznego dla Subaru.

Edeka – Eatcarus, czyli kampania „Jedz jak ten, kim chcesz być”

Sieć niemieckich supermarketów Edeka specjalizuje się w kampaniach o głębokim przesłaniu i misji społecznej. Najsłynniejszym spotem tej marki (ponad 55 milionów wyświetleń na Youtube) jest świąteczna reklama, w której osamotniony staruszek decyduje się na sfabrykowanie własnej śmierci, żeby wymusić odwiedziny swoich najbliższych Najnowszy spot firmy, zatytułowany Eatcarus, również ma szansę na stanie się viralem. Reklamę obejrzało już ponad 3,5 miliona widzów. Widzimy w niej chłopca, który żyje w nieco bajkowym świecie ludzi otyłych. Tymczasem on, jak mityczny Ikar, marzy o tym by fruwać jak ptak. Chłopiec realizuje swoje marzenie – mimo oceniających spojrzeń otoczenia, zmienia dietę, chudnie i dzięki temu może unieść się w powietrze. Misją reklamy jest promowanie dobrych nawyków żywieniowych, zwłaszcza wśród dzieci. Hasło „Iss wie der, der du sein willst” (niem. Jedz jak ten, kim chcesz być) nakłania do zdrowego odżywiania i realizacji marzeń. Spot nie przypadł jednak do gustu wszystkim widzom. Oprócz pochwał słychać także głosy, że reklama ośmiesza ludzi z nadwagą i bagatelizuje chorobę, jaką jest otyłość. Oceńcie sami.

Adidas – 15 spotów “Unleash Your Creativity”

Sport jest zwykle utożsamiany z ogromnym wysiłkiem fizycznym i testowaniem swojego ciała do granic możliwości. Efekty są wówczas zależne wyłącznie od ciężkiej pracy. Najnowsza kampaniasportowej marki Adidas oferuje niestandardowe podejście do tego tematu. Hasło przewodnie 15 niedawno nakręconych spotów mówi, że ciężka praca to nie wszystko. Do odczucia prawdziwej różnicy potrzebne jest coś znacznie silniejszego – kreatywność. Do kampanii „Unleash Your Creativity” (ang. Uwolnij swoją kreatywność), Adidas zaprosił silne i inspirujące kobiety, takie jak supermodelka Karlie Kloss czy bokserka Ruqsana Begum. Opowiadają one o tym, jak kreatywność pomaga im realizować pasje i osiągać sukcesy. Dynamiczne klipy sprzedają nie tylko produkt, ale przede wszystkim określony styl życia i motywację do działania. Reklama przyciągnęła na YouTubie ponad 28 milionów widzów!

Old Spice – „Jungle Hero”

Reklamy produktów Old Spice to prawdziwa gratka dla miłośników absurdalnego humoru. W najnowszej reklamie kosmetyków powraca postać Legendary Mana, czyli nieustraszonego odkrywcy i mędrca, który ma przygotowaną sentencję na każdą okazję. Jego słowa z najnowszego spotu „Jungle Hero” mogą zrobić furorę wśród coachów i trenerów mentalnych na całym świecie. Legendary Man uczy nas, że lepiej zostać uderzonym w twarz przez sukces, niż tylko lekko połaskotanym przez porażkę (I’d rather be smacked in the face by success than tickled weirdly by failure). Źródłem jego sukcesów jest oczywiście antyperspirant Old Spice, który pomaga wyzwolić się nie tylko od potu, ale także od barier i ograniczeń stawianych przez dzisiejszy świat. Najnowsze reklama Old Spice zyskała ogromną popularność – obecnie zobaczyło już ją ponad 6 milionów widzów.


Marta Drożdż
Marketing Strategy Manager, Whites