15 blogów marketingowych, które warto śledzić w 2017 roku

W Whites stawiamy na ciągły rozwój i doskonalenie umiejętności. Wiedzę czerpiemy głównie z internetu, gdzie codziennie pojawiają się nowe trendy w naszej dziedzinie. Poniżej przedstawiamy listę naszych ulubionych blogów – polskich i zagranicznych. Jeśli chcesz być na bieżąco i szukasz stron, które dostarczają rzetelnej wiedzy z obszaru SEO i content marketingu, to na pewno znajdziesz tam coś dla siebie.

The Moz Blog

Drużyna Moz to ponad 100 znanych w branży specjalistów z różnych dziedzin marketingu internetowego, między innymi Samuel Scott, Peter J. Meyers i Rand Fishkin. Blog wyróżnia się wysokim poziomem fachowości i jasnym komunikowaniem trudnych zagadnień. Moz to nie tylko suche teksty. Autorzy bloga przyciągają ogromnym zakresem wiedzy popartej doświadczeniem, testami i przykładami. Znajdziesz tam także różnego rodzaju podsumowania czy filmy, a w każdy piątek możesz wziąć udział w spotkaniach online w ramach Whiteboard Friday. Poza wiedzą Moz oferuje także dostęp do przydatnych narzędzi SEO.

Search Engine Watch

Search Engine Watch to jeden z liderów w kategorii blogów SEO, wielokrotnie nagradzany między innymi przez Financial Times czy PC Magazine. Blog dostarcza cennych informacji i porad dotyczących pozycjonowania, wyszukiwarek i analizy wyników wyszukiwania. Koniecznie zajrzyj na SEW, jeśli chcesz poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce.

Simo Ahava’s Blog 

Simo Ahava stworzył świetny blog o Google Tag Managerze. Znajdziesz tam praktycznie wszystko o tagach, zmiennych, warstwach danych, triggerach oraz przykłady użytecznych własnych skryptów. Prowadzący jest też prelegentem seminariów organizowanych przez Google, gdzie tłumaczy skomplikowane procesy w prosty i przystępny sposób.

LunaMetrics Blog

LunaMetrics to zespół specjalistów, którzy sami przedstawiają się jako guru marketingu opartego na wyszukiwarkach internetowych. Na co dzień prowadzą szkolenia i współpracują z firmami i organizacjami, takimi jak Pearson i EPA (United States Environmental Protection Agency). Jeśli szukasz informacji na temat narzędzi SEO, AdWords, Google Analytics czy Tag Manager, to nie mogłeś trafić lepiej.

Search Engine Roundtable

Obowiązkowy blog dla wszystkich, którzy chcą być na bieżąco ze światem SEO. SER cechuje błyskawiczna reakcja i najświeższe newsy. To najlepszy blog na początek dnia i poranną prasówkę. Tutaj dowiesz się, co ogólnie dzieje się w środowisku Googlersów, kto powiedział coś interesującego, a kto widzi spadki czy wzrosty.

Official Google Webmaster Central Blog 

Najlepsze informacje to te z pierwszej ręki. Z tego powodu warto śledzić oficjalny blog Google dla webmasterów. Znajdziesz w nim potwierdzone i zawsze aktualne informacje na temat algorytmów Google, pobierania i indeksowania. Na blogu możesz także przeprowadzić test optymalizacji mobilnej swojej strony – dzięki niemu dowiesz się, czy jest ona dobrze dostosowana do wyświetlania na komórkach i tabletach.

Search Engine Land

SEL zawsze jako pierwsi donoszą o najnowszych rozwiązaniach, trendach i nadchodzących zmianach w obrębie marketingu internetowego. Specjalizują się w SEO, SEM i social media. Na ich blogu znajdziesz newsy, analizy ekspertów, wskazówki i poradniki z cyklu How To. Bez względu na to, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w SEO, czy też uważasz się już za eksperta, SEL na pewno jest dla Ciebie.

Prowly Magazine

Prowly Magazine to blog o międzynarodowym zasięgu stworzony przez polskich specjalistów z branży marketingu i komunikacji. Blog koncentruje się na tematach związanych z PR, content marketingiem, social media, social networkingiem, blogowaniem, video, podcastami, startupami i dziennikarstwem branżowym. Strona dostarcza informacje i gotowe rozwiązania dla osób zajmujących się zawodowo tymi obszarami. Zajrzyj na Prowly Magazine zwłaszcza jeśli jesteś marketerem, prowadzisz małą firmę, założyłeś startup, działasz w branży PR lub po prostu interesują Cię podobne tematy.

Kissmetrics

Kissmetrics to blog, z którego dowiesz się dużo o tym, jak zoptymalizować marketing internetowy. Jak mówią sami twórcy bloga, jest to miejsce, które pokaże Ci, jak stać się lepszym marketerem. Z Kissmetrics poznasz nowe strategie i techniki rozwoju swojej marki. Na przykładach zobaczysz, co działa, a co nie działa w internecie. Dane i raporty przestaną Cię przerażać, nauczysz się podejmować świadome decyzje biznesowe i poprawisz komunikację z klientami.

HubSpot

HubSpot to firma marketingowa oferująca rozwiązania w zakresie inbound marketingu. Ich blog to właściwie dwa odrębne blogi, ponieważ znajdziesz tam teksty w wyraźnie oddzielonych kategoriach: marketing i sprzedaż. Doświadczeni profesjonaliści dzielą się tam historiami i poradami przydatnymi dla marketerów na każdym poziomie zaawansowania.

Neil Patel

Blog, który stworzył specjalista od online marketingu, Neil Patel, z pewnością należy do nietuzinkowych. Już na pierwszy rzut oka widać, że autor ma duże poczucie humoru i kreatywne pomysły. Niech Cię jednak nie zwiodą żarty Neila i jego lekkie podejście do omawianych tematów. Teksty, podcasty i webinary udostępniane na jego blogu to kopalnia merytorycznej wiedzy na temat działań marketingowych w sieci.

Brand24 Blog

Brand24 to przede wszystkim firma oferująca narzędzie do monitoringu działań w internecie i mediach społecznościowych. Na ich blogu przeczytasz o tym, jak wykorzystać wyniki tego monitoringu w swojej firmie, ale dowiesz się też znacznie więcej. Znajdziesz tu case studies, raporty i poradniki z obszaru marketingu online i social media. Nie brakuje także ciekawostek: przekonasz się między innymi, jak monitoring internetu obniżył ceny batonów w Australii i dlaczego warto było wybrać się na Sylwestra z Andrzejem Dudą.

Think with Google

Think with Google to źródło analiz, danych branżowych, trendów, badań konsumenckich i kreatywnych inspiracji. Umieszczane tam materiały to gratka dla każdego marketera planującego kampanię w internecie. Zdobędziesz tam także dostęp do usług i narzędzi przydatnych w pracy nad nowymi projektami.

Sprawny Marketing

Sprawny Marketing to specjaliści w dziedzinach analityki, content marketingu, copywritingu, social media, rynku e-commerce, SEO i nie tylko. Zakres ich wiedzy jest naprawdę ogromny. Jeśli chcesz się od nich uczyć, śledź ich bloga i koniecznie zapisz się na przynajmniej jedno z organizowanych przez nich szkoleń. Konferencje prowadzone przez doświadczonych prelegentów odbywają się regularnie w największych polskich miastach.

Searchmetrics SEO Blog

Znakiem charakterystycznym Searchmetrics są rzetelne badania i analizy publikowane na ich blogu. Autorzy wyciągają wnioski ze swoich olbrzymich baz danych o stronach i korelacji ich działań on- i offsite z pozycją w rankingu. Nigdzie nie znajdziesz bardziej wyczerpujących analiz i obszernych infografik.