5 reklam, które warto zobaczyć

· opublikowano: 21/04/2017

Zapraszamy na subiektywny przegląd najlepszych kampanii marketingowych ostatnich tygodni. Wspominamy o polskich produkcjach – reklamie Allegro, kontrowersyjnym viralowym wideo od Reserved oraz zagranicznych reklamach Nike i Leroy Merlin.

  1. „Polish boy wanted” – Reserved

W swojej najnowszej kampanii marka odzieżowa Reserved sięgnęła po schemat doskonale znany z facebookowych stron w stylu Spotted: dziewczyna spotyka atrakcyjnego chłopaka, a kiedy ten znika z zasięgu jej wzroku, o pomoc w jego odnalezieniu prosi internautów. Tym razem w poszukiwania Wojtka z Warszawy zaangażowały się tysiące osób. Film z prośbą o namierzenie chłopaka szybko stał się viralem – obejrzało go ponad 2 miliony osób. Udostępniano go na popularnych fanpage’ach, pisano o nim w wiodących portalach oraz mówiono w telewizji. Można więc stwierdzić, że kampania osiągnęła zamierzony efekt. Działania Reserved wbrew zamierzeniom autorów kampanii wywołały odwrotny efekt do zamierzonego. Film „Polish boy wanted” nie był oznaczony jako reklama. Udostępniający byli przekonani, że dzielą się autentycznym materiałem nagranym przez prywatną osobę. Po ujawnieniu prawdy o akcji wiele osób poczuło się oszukanych, wykorzystanych do celów marketingowych bez swojej wiedzy oraz pozwolenia. Wywołana fala hejtu zmusiła markę do działania mającego na celu poprawę wizerunku – Reserved ogłosiło, iż część zysków z najnowszej kolekcji zostanie przekazana na wybrany cel społeczny. Dodatkowo kilka dni temu marka oficjalnie przeprosiła internautów za kampanię i wprowadzenie ich w błąd.

  1. „Bal”- Allegro

Allegro zachwyca opartymi na idei storytellingu reklamami z serii „Czego szukasz?”. W grudniu ubiegłego roku, marka podbiła serca internautów na całym świecie, wzruszającym spotem „English for beginners”  Najnowszy reklama zatytułowana „Bal” przedstawia historię dziewczynki, która przygotowuje się do balu karnawałowego. Jej mama poświęca całe noce na szycie kolejnych strojów, które nie przypadają kilkulatce do gustu. Frustracja narasta z każdym kolejnym strojem. Ostatecznie dziewczynka decyduje się wystąpić w prostej, czerwonej sukience – przebiera się za swoją mamę. Moment, w którym kobieta odkrywa, że to ona jest wzorem dla swojej córki wywołuję łezkę w oku wielu widzów.
Mimo tej wzruszającej narracji,  nie brakuje jednak głosów negatywnych – dotyczą one głównie promowania stereotypowych wzorów kobiecości. Twórcom reklamy zarzuca się, że przedstawili kobietę jako typową „matkę-Polkę” poświęcającą się dla rodziny, a jednocześnie ciągle niedocenianą przez wyjątkowo kapryśne dziecko. Spot, który wywołuje tak skrajne emocje obejrzało już ponad 2 miliony użytkowników. 

  1. „Z czego są zrobione dziewczynki?” – Nike

Nike w swoich kampaniach konsekwentnie działa na rzecz promowania kobiecej siły, jej roli w sporcie i społeczeństwie. W swojej najnowszej reklamie sięga do kultury rosyjskiej i przywołuje znaną piosenkę opowiadają o składnikach, z których zrobione są dziewczynki: z kwiatków, pierścionków, plotek, marmolady oraz innych pięknych i słodkich przedmiotów. Marka Nike wykorzystuje ten utwór, aby zredefiniować tradycyjne pojęcie kobiecości. Bohaterką filmu jest dziewczynka, która występuje przed dużą publicznością. W trakcie występu sama postanawia zmienić słowa znanej rosyjskiej piosenki. W jej wersji zamiast kwiatków i marmolady pojawiają się żelazo, walka, poświęcenie, odwaga, zaciśnięte pięści, a nawet siniaki.

  1. Kampania społeczna „Not special needs (just human needs)”

Kampania społeczna „Not special needs” przełamuje stereotypy na temat osób z zespołem Downa. Mówi się, że dotknięci tą chorobą wymagają szczególnego traktowania i troski. Bohaterowie najnowszego spotu pokazują absurdalność takiego myślenia. Czym są bowiem specjalne potrzeby? Aktorzy wymieniają między innymi jedzenie na śniadanie jajek dinozaura, noszenie gigantycznej zbroi, bycie masowanym przez kota i budzonym przez gwiazdę. W rzeczywistości potrzeby osób z syndromem Downa nie są specjalne – tak samo jak wszyscy ludzie potrzebują oni edukacji, pracy, możliwości, przyjaciół i miłości. Kampania ma na celu uświadomienie, że osoby z dodatkowym chromosomem mają taką samą wrażliwość i uczucia jak reszta społeczeństwa.

  1. „Life’s Adventure” – Leroy Merlin

Twórcy najnowszej reklamy Leroy Merlin, zamiast reklamowania bezpośrednio swoich produktów, postanowili zwrócić uwagę klientów przedstawiając im bajkową, ale życiową historię. Reklama została zrealizowana z rozmachem pełnometrażowego filmu – znajdziemy w niej historię pełną zwrotów akcji, piękne kadry i profesjonalne efekty specjalne. Spot przedstawia metaforę życia jako ciągłej podróży, ze wszystkimi wzlotami i upadkami. Centralną rolę odgrywa dom – to wokół niego koncentruje się cała akcja.

Case study: jak pozyskać wartościowe leady na rynku nieruchomości?

· opublikowano: 23/03/2017

Kampania przeprowadzona dla inwestycji Seaside Park nie należała do łatwych. W krótkim okresie musieliśmy znaleźć najlepsze kanały i metody kierowania kampanii online do trudno osiągalnej grupy docelowej, jaką są inwestorzy, zainteresowani rynkiem nieruchomości. Nasze działania zakończyły się dużym sukcesem i w związku z tym Klient zdecydował się na ich kontynuację. Zobaczcie w jaki sposób udało nam się pozyskać leady zainteresowane inwestycją w nieruchomości.

Główne wyzwania w kampanii

Seaside Park to prestiżowa inwestycja realizowana w Kołobrzegu. Nasz Klient oferuje apartamenty z widokiem na morze, które można wykorzystać jako prywatną kwaterę wypoczynkową lub nieruchomość na wynajem (również z opcją gwarantowanego najmu). Kampania, którą stworzyliśmy była skierowana na pozyskanie inwestorów zainteresowanych zakupem tych nowoczesnych mieszkań. Musieliśmy się więc zmierzyć z bardzo trudnym targetem – potencjalni klienci powinni dysponować budżetem o minimalnej wysokości blisko 250 tysięcy złotych (w przypadku apartamentów o najmniejszym metrażu). Osób zainteresowanych tak wysokimi inwestycjami nie ma wiele. Dodatkowo branża mieszkaniowa i deweloperska charakteryzuje się dużą konkurencyjnością, co jeszcze bardziej utrudnia dotarcie do grupy docelowej.

Jak działaliśmy?

Nasze doświadczenie pozwoliło nam od samego początku dobrze zidentyfikować grupę docelową, dzięki czemu kampania już na starcie zaczęła przynosić pozytywne efekty. Na podstawie pogłębionej analizy na bieżąco reagowaliśmy i wprowadzaliśmy konieczne zmiany. Nasz zespół odpowiedzialny był za przygotowanie reklam od etapu kreacji, poprzez tworzenie komunikatów, aż do ich dystrybucji. Kampania prowadzona była na Facebooku, w Google AdWords i GDN. Uruchomiliśmy także dodatkowe źródła, jak na przykład mailing, który okazał się w tym przypadku świetnym wsparciem w pozyskiwaniu nowych klientów.

Wyniki naszej kampanii dla Seaside

Prowadzone przez nas działania doprowadziły do ustabilizowania się pozytywnego trendu jakości ruchu i wzrostu współczynnika konwersji o 12%. Do tej pory nasz zespół pozyskał 1186 leadów, które stanowią ponad 80% wszystkich wypełnianych formularzy w trakcie trwania kampanii. Rewelacyjną skuteczność udało się jednocześnie połączyć z obniżeniem kosztu konwersji o 16%. Dodatkowym efektem prowadzonej kampanii było skierowanie znacznego wolumenu zainteresowanych użytkowników na infolinię klienta, co dodatkowo świadczy o rosnącym zainteresowaniu inwestycją Seaside Park po przeprowadzeniu kampanii online.

Współpraca z Whites – co mówi o nas klient?

Łukasz Waszek, Dyrektor: Agencja Whites jest naszym godnym zaufania ekspertem od kampanii AdWords. Whites wykazał się pełnym profesjonalizmem, rzetelnością oraz terminowością. Do klientów podchodzą w sposób bardzo elastyczny. Wszystkie te czynniki przełożyły się w szybkim czasie na zdobycie nie tylko naszego zaufania, ale również nowych klientów. 

Kobiety Internetu – subiektywny przegląd Whites

· opublikowano: 08/03/2017

Raz do roku możemy głośniej niż zwykle powiedzieć fajnym kobietom, że są naprawdę fajne. Że cenimy ich kompetencje, wiedzę i osiągnięcia. I że uwielbiamy dzielić się z nimi siłą i energią. Poznajcie kilka z nich – te, które inspirują nas na co dzień i z którymi spotkań i rozmów nie możemy się doczekać.

Magda Bigaj
Owner, HELPING HEADS

Magda założyła firmę, by pracować z tymi klientami, z którymi chce, a nie z tymi, z którymi musi.
Jej nieprzeciętne kompetencje i umiejętności budowania własnego brandu mogą inspirować każdą osobę marzącą o założeniu firmy. Cecha rozpoznawcza Magdy? Szczerość i najbardziej cięty język w branży („I speak fluent sarcasm”, if you know what I mean ;))  

Katarzyna Cieślik
Digital sales director, Burda International Poland

Zbudowanie dobrego zespołu sprzedaży nie jest łatwym zadaniem, z czym Kasia zawsze radziła sobie doskonale. Wcześniej w Agorze, obecnie na stanowisku Digital Sales Directora w Burdzie. W obu firmach z powodzeniem rozwija sprzedaż reklam dedykowanych kobietom. Jej cechą wyróżniającą jest skuteczność w działaniach i za to najbardziej ją podziwiamy. 

Joanna Drabent
CEO & co-founder, Prowly

Asia jest założycielką Prowly, które wprowadziła nie tylko na rynek polski, ale i zagraniczny. To wielki sukces, ale dla niej to za mało. Jest również partnerem Bluebirds – marki odzieżowej, która oferuje m.in. modułową sukienkę. Podziwiamy ją za niezwykłą energię, zaangażowanie i pasję, którą zaraża ludzi dookoła siebie.  A oprócz własnego biznesu ma czas na ludzi, pasje i rodzinę. 

Ilona Grzywińśka
Head of Communications Central and Eastern Europe, Uber

Jeśli ktoś wie, co to znaczy zarządzanie komunikacją niełatwego brandu, to jest to z pewnością Ilona. Na stanowisku Head of Communication w Uberze niejednokrotnie musiała zażegnać kryzys komunikacyjny i zawsze robiła to w najlepszym stylu. Ma ogromną wiedzę z obszaru nowoczesnego PRu, równowagę i wielką klasę. 

Anna Gumkowska
Head of Content Marketing, Gazeta.pl

Ania to jeden z najlepszych ekspertów w dziedzinie content marketingu i mówimy to z pełną świadomością. Rozwinęła ten segment w Agorze, łącząc potrzeby wydawcy i reklamodawcy. U Ani podziw budzi konsekwencja z jaką realizuje postawione sobie cele zawodowe, ale również prywatne m.in. obrona doktoratu. 

Katarzyna Jaklewicz
Programme Director of European VR Congress at Gazeta Wyborcza

Kasia jest entuzjastką technologii VR i zaraża swoją pasją ludzi dookoła siebie. Jak? Zorganizowała pierwszą dużą konferencję o VR w Polsce i to dzięki niej wiele osób miało okazję zapoznać się z tym tematem bliżej. Poza pracą kocha podróże, które łączy z drugą wielką pasją – kite surfingiem. 

Aleksnadra Jarośkiewicz
Head of E-commerce; Gino Rossi

Ola wygrywa nasze serca nie tylko swoimi kompetencjami i założonym przez siebie startupem. Również tym, że kiedy przyszedł czas na jego sprzedaż ze stratą dla założycieli, potrafiła opowiedzieć otwarcie o swoich błędach i o tym, ile nauczyło ją prowadzenie własnego biznesu. Dzielenie się sukcesami jest sprawą prostą, o doświadczeniu porażki zdecydowanie trudniej mówić. Ola obecnie zarządza zespołem e-commerce w Gino Rossi i zapewne jeszcze nie raz usłyszymy o jej pomysłach.

Marta Klimowicz
Head of Marketing, Monterail

Marta jest prawdziwą skarbnicą wiedzy w dziedzinie online marketingu. Doświadczeniami chętnie dzieli się na swoim blogu, w trakcie wykładów ze studentami, czy podczas konferencji, na których występuje w roli mentora. Marta nie boi się angażować w trudne i nieoczywiste projekty. Z powodzeniem wprowadziła i rozwinęła na rynku polskim, zagraniczne startupy m.in. Vinted czy Zomato, żeby później zająć się rozwojem marketingu na rynku IT.

Edyta Kowal
Content Manager, Prowly.com

Edyta na stanowisku content managera w Prowly jest odpowiedzialna za jedne z najlepszych działań content marketingowych marki na polskim i zagranicznym rynku. Swoimi tekstami i działaniami inspiruje nas i PRowców
z całego świata. Kilka tygodni temu na blogu Whites, polecaliśmy Prowly Magazine tworzony przez Edytę jako lekturę obowiązkową! 🙂 

Agnieszka Lewandowska
COO, Cupsell

Agnieszkę podziwiamy za odwagę oraz podążanie za marzeniami i pasjami. Jest ekspertem od startupów, a w wolnym czasie podróżuje i wykonuje piękne fotografie. Gdyby nie Agnieszka, branża startupowa miałaby o wiele mniej pięknych zdjęć.

Agnieszka Maciejowska
Co-Founder, Evenea.pl

Agnieszka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych kobiet na scenie startupowej. Jest mentorką i chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z tymi, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w biznesie. Inspiruje nas jej energia, uśmiech i odwaga. Jest również doradcą prezydenta Słupska i pomaga w działaniach z zakresu nowych technologii realizowanych przez miasto. Uwielbiamy to!

Patrycja Matul
Agency Partner & Client Partner for Finance & Technology Verticals CEE, Facebook

Choć to Sheryl Santberg zapoczątkowała ideę lean in, w której zachęca kobiety, aby wzajemnie wspierały się w świecie biznesu, inspirowały i wzmacniały swoje kompetencje, to Patrycja jest jedną z tych osób, które przeniosły tę ideę na Polskę. Organizując spotkania pozwala kobietom na niebywały networking, naukę i dzielenie się energią.

Anna Miotk
Corporate Communication Director, Polskie Badania Internetu


Każdy wie, że warto robić działania marketingowe, nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, jak istotna jest ich analiza. W tym obszarze działa Ania, która edukuje na szkoleniach, wykładach, konferencjach, w jaki sposób mierzyć efekty i wyciągać wnioski ze swoich działań. Promuje analityczną stronę marketingu m.in. w książce: „Skuteczne Social Media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty”. Mierzmy więcej!

Marysia Pelz-Orlińska
Digital Content and Product Director, Burda International Poland

Marysi można pozazdrościć wyjątkowego wyczucia lifestylowej strony internetu, które pożytkuje nie tylko w życiu zawodowym. Prowadzi również popularne konto na Instagramie, na którym umieszcza cudowne zdjęcia ze swojego prywatnego życia i codziennie daje nam powód do uśmiechu 🙂 

Anna Podkowińska-Tretyn
Regional Chief Digital Officer Poland & Czech Republic, Burda International Poland

Ania to wzór kobiety w biznesie. Zawsze kobieca, ciepła i serdeczna mimo wysokich stanowisk, jakie piastuje. Prywatnie Ania, to jedna z dwóch najbardziej zakochanych menadżerek (śledzimy jej social media!) w polskiej branży internetowej, które znalazły się w tym zestawieniu 🙂

Iwona Połóg
CEO, Optimizers

Iwonę podziwiamy przede wszystkim za konsekwentne budowanie firmy na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku. A mimo tego, że Whites tę konkurencję również stanowi, Iwona zawsze jest naszym przyjacielem i traktuje nas jak dobrych partnerów. Warto czerpać od Iwony wiedzę, bo ta oparta jest na szerokim doświadczeniu.

Aleksandra Pszczoła
CEO, BeeTalents

Ola to wulkan pozytywnej energii, którą zaraża wszystkich dookoła. Dawno temu swoją karierę wiązała z muzyką, teraz rekrutuje najlepszych specjalistów IT. Ola inspiruje swoją otwartą głową na świat i na zmiany. Nie boi się nowych wyzwań i przyjmuje je z uśmiechem na twarzy!

Hanna Rydlewska
Deputy Chief of News Division and Head of Newsroom, Gazeta.pl

Za co podziwiamy Hanię? Przede wszystkim za poruszanie ważnych i trudnych tematów, takich o których nie każdy ma odwagę lub ochotę głośno mówić. Polecamy, (tym, którzy jeszcze nie czytali), książki autorstwa Hani m.in „Slow sex. Uwolnij miłość” czy „Po prostu przyjaźń”. Również w internecie Hania współtworzyła miejsce, w którym znalazła się przestrzeń na ciekawe tematy, ludzi i historie, czyli Weekend Gazeta.pl. Mądra, otwarta i ciepła, taka jest Hania.

Agnieszka Skala
Chief executive officer, SPIN Szkoła Przedsiębiorczości Innovation Nest

Kolejna ważna kobieta dla świata startupowego. Agnieszka wie, jak uczyć przedsiębiorczości. Robi to zarówno jako wykładowca, jak i twórca szkoły dla początkujących przedsiębiorców, ale także mentor na licznych eventach branży startupowej. Godny zaufania przewodnik po świecie biznesu. 

Joanna Sosnowska
Editor in Chief WP Technologie, Wirtualna Polska

Pisanie o nowych technologiach w interesujący i rzetelny sposób nie jest sprawą łatwą. Asia to robi i jest naszym zdaniem jedną z najlepszych dziennikarek (i dziennikarzy) technologicznych w Polsce. Podziwiamy ją za ogromną wiedzę, profesjonalizm i znajomość rzeczy:)

Ewa Szczegielniak
Echo marketing, Managing Partner

Ewa po latach korporacyjnego doświadczenia, stworzyła wreszcie taką firmę, w której sama chciałaby pracować. I za tę odwagę w realizowaniu swojego marzenia podziwiamy ją najbardziej. Jest otwartym i bardzo pozytywnym człowiekiem, z którym każdy z nas chętnie by pracował  i realizował projekty :). 


Marta Szczęch
Product Manager, Wirtualna Polska

Wiele z wymienionych przez nas kobiet można podziwiać za kompetencje. I tak, Marta też jest taką kobietą. Z ogromną wiedzą o internecie i jej użytkownikach, a do tego konsekwentną i niezłomną w zarządzaniu projektami. Ale my kochamy ją również za miłość i wierność w stosunku do Legii i Chodakowskiej 😉

Aleksandra Szol – Tułecka
CEO, Pixers

Kto zna Olę, ten wie. Ola to przebojowa i energiczna kobieta, z ogromną wiedzą i doświadczeniem zawodowym. Pracowała m.in jako Operations Manager w Google, a w zeszłym tygodniu objęła stanowisko CEO w Pixers. Wielkie gratulacje od całego Zespołu Whites!
W naszym subiektywny zestawieniu, Ola jest jedną z dwóch najbardziej zakochanych menadżerek w Polsce 😉 

Katarzyna Szpor
Owner, KlikMarketing

Kasię cenimy za nieprzeciętne kompetencje, wiedzę i doświadczenie. Nie będzie to stwierdzenie na wyrost, jeśli powiemy, że to  dzięki niej w Polsce rozwinął się marketing natywny. W tej chwili prowadzi własną firmę, żeby pracować w sposób jaki lubi oraz z ludźmi, których ceni. Jej postawa, odwaga i wiedza mogą być inspiracją dla wszystkich osób, które chcą postawić na swoim i tworzyć własną markę.

Małgorzata Walendziewska
Content Marketing Manager, Sotrender

Gosia to  przykład kobiety, która potrafi łączyć pracę ze swoją największą, niezwykle czasochłonną i wymagającą pasją, jaką jest bieganie.  Mimo pracy na wymagającym stanowisku, znajduje na to czas. Jest konsekwentna i uparcie dąży (biegnie!) do celu. A energii jeszcze sporo jej zostaje i chętnie dzieli się nią z innymi. Za co bardzo dziękujemy.

Anna Wątła
Owner, Spacecraft

Ania potrafi jednoczyć ludzi z naszej branży dookoła siebie. Organizatorka wielu spotkań, konferencji i zjazdów. Również tych wyłącznie kobiecych, na których uczestniczki wzajemnie nakręcają się do działania, przekraczania własnych barier i poszerzania horyzontów.  Aniu jesteśmy myślami z Tobą. 

Kalina Wyszyńska
CMO, To_Reforge

Jeśli masz pomysł na swój biznes, Kalina to osoba, z którą warto o tym porozmawiać. Również firma, w której pracuje, wspiera nowe projekty biznesowe i pomaga przedsiębiorcom przedostać się na rynek. Kalina nie tylko w pracy wspiera i pomaga rozwikłać każdy problem, nawet ten, który z pozoru wydaje się niemożliwy do rozwiązania. 

Anna Zarudzka
Managing Partner, Chilid Hi-End Web Design

Anię podziwiamy przede wszystkim za jej kobiecą siłę i odwagę w podejmowaniu wyzwań, połączoną z niezwykłą charyzmą. Jej firma to głównie klienci zagraniczni. Na tym niełatwym rynku szybko zdobywa zaufanie i potwierdza swoje kompetencje. Chętnie dzieli się również swoją wiedzą i doświadczeniem.

 

Luty: Przegląd najciekawszych kampanii marketingowych

· opublikowano: 06/03/2017

Kampanie marek w lutym obfitowały w miłosne historie, które związane były z walentynkami. My zdecydowaliśmy się na opis głównie tych nie związanych z miłosnym tematem. Znajdziecie tutaj zarówno reklamy chwytające za serce, jak i klipy z przymrużeniem oka.Zobaczcie, jakie spoty zwróciły naszą uwagę – zapraszamy do lektury!

Coca Cola – reklama “Historia pewnej miłości”

W 2016 roku Coca Cola stworzyła reklamę zatytułowaną „Break-up”, która pokazuje historię związku młodych ludzi. W spocie widzimy moment poznania się, romantyczne chwile spędzane razem, ale także czas kryzysu. Na każdym z etapów parze towarzyszy butelka Coca Coli, która ma symboliczne znaczenie w ich relacji. Całość jest okraszona romantyczną muzyką (piosenka „Made for you” wykonywana przez Alexandra Cardinale) i pięknymi ujęciami. W tym roku, z okazji walentynek, koncern postanowił wypuścić lokalne edycje tej reklamy. W polskiej wersji możemy zobaczyć popularną blogerkę Julię Kuczyńską, znaną jako Maffashion oraz jej partnera, vlogera Czarka Jóźwika z kanału Abstrachuje. Występ znanej pary sprawił, że reklama zanotowała na YouTubie ponad 1 milion wyświetleń.

Subaru – spoty promujące najnowszy model Impreza

Subaru przyzwyczaiło już do wzruszających spotów reklamowych opatrzonych hasłem „Love – it’s what makes a Subaru a Subaru” (ang. Miłość – to ona tworzy Subaru). Dotychczas mieliśmy okazję zobaczyć na przykład reklamęniezdarnym chłopcem, który niszczy wszystko, czego dotknie oraz spot przedstawiający młodych ludzi, którzy rozbili auta należące do rodziców. Najnowsze filmy stworzone przez markę również chwytają za serce. 3 spoty promujące model Impreza pokazują ważne chwile w życiu bohaterów. „Rewind” ukazuje chwile po kolizji drogowej i emocjonalną reakcję kierowcy, który martwi się o zdrowie swojej żony. „Moving out” obrazuje wyprowadzkę syna z rodzinnego domu. W oczach rodziców chłopak wciąż pozostaje małym chłopcem. W „More” widzimy narodziny dziecka i moment przywiezienia nowego członka rodziny do domu. W reklamach nie mogło oczywiście zabraknąć psów – motywu charakterystycznego dla Subaru.

Edeka – Eatcarus, czyli kampania „Jedz jak ten, kim chcesz być”

Sieć niemieckich supermarketów Edeka specjalizuje się w kampaniach o głębokim przesłaniu i misji społecznej. Najsłynniejszym spotem tej marki (ponad 55 milionów wyświetleń na Youtube) jest świąteczna reklama, w której osamotniony staruszek decyduje się na sfabrykowanie własnej śmierci, żeby wymusić odwiedziny swoich najbliższych Najnowszy spot firmy, zatytułowany Eatcarus, również ma szansę na stanie się viralem. Reklamę obejrzało już ponad 3,5 miliona widzów. Widzimy w niej chłopca, który żyje w nieco bajkowym świecie ludzi otyłych. Tymczasem on, jak mityczny Ikar, marzy o tym by fruwać jak ptak. Chłopiec realizuje swoje marzenie – mimo oceniających spojrzeń otoczenia, zmienia dietę, chudnie i dzięki temu może unieść się w powietrze. Misją reklamy jest promowanie dobrych nawyków żywieniowych, zwłaszcza wśród dzieci. Hasło „Iss wie der, der du sein willst” (niem. Jedz jak ten, kim chcesz być) nakłania do zdrowego odżywiania i realizacji marzeń. Spot nie przypadł jednak do gustu wszystkim widzom. Oprócz pochwał słychać także głosy, że reklama ośmiesza ludzi z nadwagą i bagatelizuje chorobę, jaką jest otyłość. Oceńcie sami.

Adidas – 15 spotów “Unleash Your Creativity”

Sport jest zwykle utożsamiany z ogromnym wysiłkiem fizycznym i testowaniem swojego ciała do granic możliwości. Efekty są wówczas zależne wyłącznie od ciężkiej pracy. Najnowsza kampania sportowej marki Adidas oferuje niestandardowe podejście do tego tematu. Hasło przewodnie 15 niedawno nakręconych spotów mówi, że ciężka praca to nie wszystko. Do odczucia prawdziwej różnicy potrzebne jest coś znacznie silniejszego – kreatywność. Do kampanii „Unleash Your Creativity” (ang. Uwolnij swoją kreatywność), Adidas zaprosił silne i inspirujące kobiety, takie jak supermodelka Karlie Kloss czy bokserka Ruqsana Begum. Opowiadają one o tym, jak kreatywność pomaga im realizować pasje i osiągać sukcesy. Dynamiczne klipy sprzedają nie tylko produkt, ale przede wszystkim określony styl życia i motywację do działania. Reklama przyciągnęła na YouTubie ponad 28 milionów widzów!

Old Spice – „Jungle Hero”

Reklamy produktów Old Spice to prawdziwa gratka dla miłośników absurdalnego humoru. W najnowszej reklamie kosmetyków powraca postać Legendary Mana, czyli nieustraszonego odkrywcy i mędrca, który ma przygotowaną sentencję na każdą okazję. Jego słowa z najnowszego spotu „Jungle Hero” mogą zrobić furorę wśród coachów i trenerów mentalnych na całym świecie. Legendary Man uczy nas, że lepiej zostać uderzonym w twarz przez sukces, niż tylko lekko połaskotanym przez porażkę (I’d rather be smacked in the face by success than tickled weirdly by failure). Źródłem jego sukcesów jest oczywiście antyperspirant Old Spice, który pomaga wyzwolić się nie tylko od potu, ale także od barier i ograniczeń stawianych przez dzisiejszy świat. Najnowsze reklama Old Spice zyskała ogromną popularność – obecnie zobaczyło już ją ponad 6 milionów widzów.

 

 

 

5 błędów w strategiach marketingowych

· opublikowano: 01/03/2017

Anna Mościcka, Head of Marketing

Czy w ogóle, drogi marketerze, masz strategię marketingową? Muszę zadać to pytanie, bo niestety wciąż spotykam się z firmami i zespołami, które nie tylko działają bez jasnego określenia, dokąd zmierzają, dlaczego, co i w jakim czasie chcą osiągnąć, ale także nie mają świadomości, że strategia marketingowa to absolutna podstawa, żeby rozpocząć działania. I to jest pierwszy, zasadniczy błąd. Strategia bowiem to nie tylko wiedza o tym, co robię i dokładny plan na to, ale również narzędzie weryfikacji i sprawdzania, czy obrany kierunek przynosi zamierzone rezultaty i czy po prostu jestem skuteczny. Zatem – najwyższy czas ją stworzyć.

Błąd drugi: myślisz o konkurencji w wąskim znaczeniu

Marki często nie wiedzą, kim dokładnie jest ich konkurencja. Nie chodzi tu wyłącznie o to, by umieć wymienić trzy kluczowe podmioty oferujące dokładnie takie same usługi czy produkty. Czasami konkurencja jest dalej. Dla Coca Coli konkurencją może być nie tylko Pepsi, ale również niszowe marki napojów, których powstawanie i popularność mówi o ważnym trendzie wśród konsumentów, poszukiwaniu wiarygodności i oryginalności, na które być może ich strategia komunikacji powinna umieć odpowiedzieć. Dla wydawców, na przykład takich, jak WP, konkurentem jest już nie tylko Gazeta.pl czy Onet, ale również Facebook, który dla wielu internautów jest pierwszym źródłem informacji i to z nim walczy o uwagę.

Błąd trzeci: tak naprawdę nic nie wiesz o Kasi, swojej potencjalnej Klientce

Twoją grupą docelową naprawdę nie są “wszyscy”. Warto zastanowić się, kim konkretnie jest osoba, do której mówisz. Może znasz kogoś, kto jest Twoim potencjalnym Klientem i jesteś w stanie wyobrazić sobie odpowiedzi na szereg szczegółowych pytań, które ułatwią Ci zaplanowanie takich działań i narzędzi, dzięki którym skuteczniej do niej dotrzesz. Jeśli na przykład działasz w branży B2B, odpowiedz sobie na pytanie, jakie ma stanowisko ta osoba, z jakich mediów społecznościowych korzysta, czyje profile tam śledzi, gdzie znajduje newsy branżowe i po prostu bądź właśnie tam. Więcej o budowaniu person na blogu Marty Klimowicz.

Błąd czwarty: skupiasz się na narzędziach, a nie na celu
To błąd, który dostrzegam zarówno po stronie klientów, jak i wielu agencji. Według mnie bardzo groźny, dlatego, że prowadzi do marnowania potencjału podejmowanych działań. Zanim zdecydujesz, że chcesz mieć konto na Instagramie, odpowiedz sobie na pytanie, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie, gdzie się znaleźć i jakie cele zrealizować. Dopiero potem możesz skutecznie dobrać narzędzia. I to w taki sposób, żeby nawzajem się uzupełniały i wzmacniały. Jestem przekonana, że sukces działań marketingowych to właśnie strategiczne łączenie kanałów i działań, crossowanie kompetencji, wyciąganie wniosków i rekomendacji z różnych obszaru działań i jak najbardziej holistyczne podejście. To jest coś, na czym skupiamy się w pracy z naszymi klientami, bo nie raz udowodniliśmy, że to podejście przynosi nam najlepsze efekty.

Błąd piąty: naprawdę nie wiesz dokąd zmierzasz

Nawet jeśli znasz swoją konkurencję, przeanalizowałeś rynek, znalazłeś benchmarki, ale nie określiłeś konkretnych mierników swoich działań i nie zdecydowałeś, w jakich momentach i za pomocą jakich narzędzi je zmierzysz, zmierzasz donikąd. Nie będziesz bowiem w stanie na żadnym etapie powiedzieć, czy Twoje działania przynoszą zamierzone efekty, zweryfikować ich i zmienić. A sprawdzanie założeń i efektów naszych działań pozwala na decyzje o ich kontynuacji, modyfikacji lub całkowitej zmianie. Bo otwartość na zmiany i elastyczność są również ważnym czynnikiem strategii – otoczenie konkurencyjne, rynek i narzędzia zmieniają się w tempie błyskawicznym, my powinniśmy umieć na to sprawnie odpowiadać.

 

Google Moja Firma – Czyli SEO lokalnie dla każdego

· opublikowano: 15/02/2017

Tomasz Wydra, Senior SEO Specialist

Prowadząc biznes o charakterze lokalnym lub posiadając biznes z siecią lokalnych placówek warto skorzystać z usługi Google Moja Firma. Dzięki temu narzędziu bardzo łatwo i szybko możemy dotrzeć z produktami lub usługą do potencjalnych klientów w naszej okolicy.

W wielu przypadkach usługa Google Moja Firma jest najważniejszym elementem promocji biznesu w internecie, ponieważ prawie zawsze wizytówka firmy pojawia się w wyszukiwarce jako pierwsza nad innymi wynikami organicznymi.

Czym jest usługa Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne i łatwe w obsłudze narzędzie do zarządzania wizerunkiem firm, marek, artystów i organizacji w Google, w tym w wyszukiwarce i w Mapach. Jeśli zweryfikujesz informacje o swojej firmie i będziesz je na bieżąco aktualizować, ułatwisz klientom jej znalezienie, a jednocześnie im o sobie opowiesz.

Jakie elementy strony należy zoptymalizować aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach lokalnych?

Optymalizacja onsite stron internetowych ma bardzo duży wpływ na ruch witryny internetowej w wynikach organicznych Google. Tak samo dobrze zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma połączona z witryną internetową ma wpływ na wysokie pozycje i ruch z wyników map.

Podczas optymalizacji strony pod wyniki lokalne należy zwrócić uwagę na 3 najważniejsze elementy:

  1. Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
  2. Optymalizacja strony internetowej związanej z adresem firmy
  3. Posiadanie odnośników z lokalnych stron internetowych

Jak zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma?

1. Nazwa firmy

Jako nazwę firmy podajemy tą którą posługujemy się na co dzień. W przypadku działalności jednoosobowej zamiast wpisywać “Jan Nowak Giętorurka” lepiej wpisać: “Usługi hydrauliczne – Giętorurka”. Jeśli nasza firma jest spółką, nie dodajemy do jej nazwy końcówek typu sp. z o.o. czy s.c. Dzięki takim zabiegom automatycznie podpowiadamy potencjalnemu klientowi oraz Google jakie usługi świadczymy.

Pamiętaj, że każda wizytówka Google Moja Firma jak i jej późniejsze modyfikacje są moderowane przez pracownika Google. Wizytówki, w których będziemy dopuszczać się technik, potocznie nazywanych spamerskimi, nie będą zatwierdzone przez pracownika Google. Zatem wpisując nazwę swojej firmy pamiętajmy, żeby nie “upychać” niepotrzebnych słów kluczowych i nie stosować praktyk spamerskich w jej nazwie.

2. Kategoria

Na mapach Google każda grupa kategorii ma swój wzór “pinezki”. Na poniższej grafice widać oddzielne oznaczenia dla restauracji, sklepów, ośrodków kultury czy punktów widokowych.

Opisując swoją firmę, warto wybrać kategorię, która jest najbliższa prowadzonej przez nas działalności. Dokładny wybór nazwy kategorii gwarantuje poprawne wyświetlenie wizytówki w wynikach organicznych oraz prawidłowe oznaczenie punktu na mapach Google.

3. Zdjęcia

Google w wizytówce umożliwia nam wstawienie kilku rodzajów zdjęć:

  • zdjęcie na okładkę (tło)
  • zdjęcie profilu
  • logo firmy
  • wewnątrz firmy
  • z zewnątrz
  • przy pracy
  • zespół
  • identyfikacja wizualna
  • pokoje
  • zdjęcia produktów

W zależności od rodzaju naszej działalności warto zadbać o jak największą ilość zdjęć, wykonanych w dobrej jakości. Lokal gastronomiczny lepiej prezentuje się na mapach Google gdy dodamy zdjęcia wnętrz i menu. A w przypadku lokali usytuowanych w głębi ulic bądź ciągach handlowych pokazanie zdjęcia z zewnątrz firmy może pomóc w znalezieniu lokalu.

Więcej o rodzaju zdjęć przeczytasz w supporcie Google.

4. Dane teleadresowe

W danych firmowych możemy podać :

  • adres firmy
  • telefon kontaktowy
  • adres strony internetowej
  • godziny pracy naszego punktu

Prawidłowe uzupełnienie danych adresowych firmy,  ułatwi potencjalnemu klientowi kontakt z nami. Wizytówka szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku klientów korzystających z wyszukiwarki w wersji mobilnej, ponieważ tak jak widać na grafice poniżej, jednym kliknięciem może przejść on do :

  • nawigacji
  • wybrać numer telefonu
  • przejść do strony internetowej

 

Użytkownicy Google, bardzo często poszukują lokalnych marek i usług. Dlatego też, niezależnie od wielkości społeczności, w której prowadzimy naszą firmę istotne jest trwałe budowanie świadomości marki i jej widoczności w internecie.

Więcej na temat Local SEO, dowiesz się podczas Festiwalu SEO, na którym Tomasz Wydra z Whites będzie jednym z prelegentów.

Styczeń: 5 najciekawszych kampanii

· opublikowano: 08/02/2017

Z początkiem roku, marki i różnego rodzaju instytucje, przygotowały nowe kampanie, którymi zachęcają nas do swoich produktów bądź skłaniają do przemyśleń. Zespół Whites wybrał 5 najciekawszych styczniowych kampanii, przy których warto na chwilę się zatrzymać.

Zapraszamy do lektury!

1. Główny Inspektorat Sanitarny: „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”

Kampanie GIS-u wzbudzały kontrowersje już w przeszłości ze względu na ich treść oraz na aspekt wizualny produkcji m.in. klip ostrzegający przed zażywaniem dopalaczy czy teledyski rapera o pseudonimie Gisu (w tej roli sam kierownik instytucji, Marek Posobkiewicz).
W swojej nowej kampanii społecznej GIS postanowił podejść do sprawy dużo bardziej profesjonalnie od strony wizualnej oraz komunikacyjnej.

We współpracy z Fabryką Komunikacji Społecznej, instytucja przygotowała kampanię „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość”. Jej celem jest uświadomienie młodzieży zagrożeń, które wynikają z zażywania substancji, takich jak alkohol, papierosy, marihuana i twarde narkotyki. Głównym punktem kampanii jest dziesięć 30-sto sekundowych spotów, które pokazują młodym ludziom, że ich wyobrażenia związane z przyjmowaniem używek często mijają się z prawdą. Oprócz filmów, kampania obejmuje również stronę internetową, na której można znaleźć informacje o leczeniu uzależnień oraz wykonać quiz zatytułowany: „Jakim typem melanżowicza jesteś?”. W kolejnych miesiącach planowana jest też współpraca z influencerami i produkcja odzieży.

Kampania zrealizowana jest z rozmachem i obejmuje różne kanały komunikacji. Czy to wystarczy, żeby dotarła do grupy docelowej i wywarła na niej zamierzony wpływ? Jak na razie słychać wiele zarówno pozytywnych, jak i negatywnych komentarzy na jej temat. Młodzi ludzie w komentarzach pod spotami uważają, że spoty pokazują ich w negatywnym świetle, a zachowanie bohaterów po konkretnych używkach mijają się z prawdą i jest zbyt przerysowane.

2. Mattel: „Dads who play Barbie”

Najsłynniejsza lalka świata, czyli Barbie, przez lata była oskarżana o promowanie nierealnych standardów piękna i szerzenie zbyt stereotypowego wizerunku kobiecości. Idąc z duchem czasu, producent lalek, czyli firma Mattel, postanowił unowocześnić wizerunek Barbie i wprowadził na rynek zabawki w nowych odsłonach. Pojawiły się między innymi lalki reprezentujące mniejszości etniczne, w różnych typach urody i sylwetki. Firma zaczęła również kłaść duży nacisk na edukację i kształtowanie świadomości wśród dziewczynek.

Najnowszy spot „Dads who play Barbie”pokazuje mężczyzn, którzy bawią się ze swoimi córkami lalkami Barbie. Przełamuje stereotypy dotyczące tradycyjnych ról społecznych. Jeden z ojców mówi na przykład, że uważa się za męskiego faceta  („a typical man’s man”), co nie przeszkadza mu w tym, aby chwilę później mówić piskliwym głosem i wcielać się w rolę Barbie u lekarza. Hasło użyte w kampanii: „you can be anything”, zachęca dziewczynki do realizacji swoich marzeń. Jak podkreśla opis akcji, zabawa w panią doktor, paleontolożkę czy nauczycielkę to pierwszy krok do spełnienia marzeń w prawdziwym świecie.

Najnowsza kampania firmy Mattel została przyjęta z dużym entuzjazmem. Wpisuje się w obecny na rynku reklamowym trend mówienia o marce poprzez ludzi i ich emocje. Specjaliści zauważają, że rebranding Barbie zmierza w dobrym kierunku i spełnia współczesne oczekiwania społeczne.

3. TurboTax: „Relax There’s Turbo Tax”

Amerykańska firma TurboTax, oferująca software i aplikację mobilną do rozliczeń podatkowych, udowadnia, że z pozoru nudny temat może być materiałem na viralowe reklamy. W swojej najnowszej kampanii TurboTax wykorzystał wizerunek gwiazd oraz postaci znanych z popkultury. Możemy obejrzeć reklamę z udziałem m.in Kathy Bates, Davida Ortiza, DJ Khaleda czy Humpty Dumpty. Jak dotąd najpopularniejszą reklamą z serii, okazała się ta z udziałem bajkowego jajka – zanotowała ponad 18 milionów wyświetleń. Duży udział w sukcesie tego właśnie spotu, miał fakt, iż został wyemitowana podczas tegorocznego Super Bowl czyli w czasie, kiedy czas antenowy w telewizji jest najcenniejszy (ponad 5 milionów dolarów za 30 sekund).

Reklamy TurboTax korzystają z popularności znanych postaci, ale przede wszystkim ich scenariusze i dialogi z nutką czarnego humoru, sprawiają, że mamy ochotę obejrzeć je po raz kolejny.

4. Paramount Pictures: „Rings – TV Store Prank”

Z okazji premiery filmu „Rings”, kontynuacji słynnego horroru sprzed 15 lat, dystrybutor dzieła Paramount Pictures, przygotował dla fanów serii prank. Osoby biorące udział w żarcie, były przekonane, że zostały zaproszone na testowanie nowoczesnych telewizorów. Podczas prezentacji, zza jednego z ekranów wyłania się mroczna postać. To Samara Morgan, czyli słynna, długowłosa dziewczynka znana z pierwszej części filmu „The Ring”. Ich reakcje można zobaczyć w klipie promocyjnym Nagranie stało się viralem i obejrzało je już ponad 8 milionów internautów.

5. Shahaka Shapira: „Yolocaust”

Yolocaust to projekt stworzony przez satyryka izraelskiego pochodzenia Shahaka Shapirę. Nie ma w nim jednak nic śmiesznego. Autor wykorzystał zdjęcia zrobione przy pomniku ofiar Holocaustu w Berlinie, które młodzi ludzie umieścili w serwisach społecznościowych. Fotografie uśmiechniętych kobiet i mężczyzn, pozujących z kubkiem kawy czy charakterystycznym „dzióbkiem” zestawił z autentycznymi zdjęciami z obozów koncentracyjnych. W ten sposób powstały fotomontaże, na których można zobaczyć na przykład chłopaka skaczącego po stosie zwłok. Kampania okazała się terapią szokową dla wielu ludzi, którzy uświadomili sobie, jak bezmyślne jest beztroskie pozowanie do zdjęć w miejscach upamiętniających ofiary Holocaustu czy innych pomnikach pamięci.

Stronę yolocaust.de odwiedziło ponad 2,5 miliona osób. Projekt dotarł także do każdego z 12 bohaterów fotomontaży. Jak donosi autor projektu, wszyscy z nich przeprosili i obiecali usunąć niefortunne fotografie ze swoich profili na Facebooku i Instagramie.

Magdalena Ładniuk

Jak pozyskać specjalistów z branży IT: case study

· opublikowano: 31/01/2017

Kampania promocyjna konferencji Code4Life skierowanej do programistów, którą realizowaliśmy dla naszego klienta Roche, to jedno z największych wyzwań, z jakimi przyszło nam się zmierzyć. Rynek IT rządzi się swoimi prawami: uchodzi za bardzo wymagający i niepodatny na komunikaty marketingowe. Mimo to, udało nam się zachęcić do rejestracji i udziału w konferencji ponad pół tysiąca specjalistów z branży IT.

Kampanię dla Roche organizowaliśmy od 23. sierpnia do 28. września 2016. Naszym celem było dotarcie do programistów z doświadczeniem 2-10 lat w branży i zainteresowanie ich przekazem i zachęcenie do zapisu na październikową konferencję Code4Life.

Specyficzny rynek IT: jak zachęcić programistów do udziału w wydarzeniu?

Rynek IT słynie z tego, że ciężko do niego dotrzeć z ofertą. Specjaliści z branży mają opinię wybrednych, trudno ich zainteresować komunikatami czy zaprosić na wydarzenia. Potwierdza to Aleksandra Pszczoła, właścicielka firmy Bee Talents zajmującej się rekrutowaniem informatyków:

Specjaliści IT są w pewnym sensie wymagający, ponieważ oczekują konkretów. Ze względu na dużą liczbę ofert pracy czy zaproszeń na wydarzenia branżowe, jest to grupa bardzo selektywna. Dlatego też, wyróżniają się tylko te oferty, które przekazują kluczowe informacje, takie jak chociażby opis technologii, szczegółowe przedstawienie projektu, czy też interesujący program wydarzenia, w przypadku konferencji czy targów. Z mojej perspektywy, taka postawa jest zaletą, ponieważ unikamy komunikowania zbędnych informacji, a skupiamy się na tym co ma największe znaczenie dla odbiorcy.

Z tego powodu nasza kampania promocyjna konferencji Code4Life, którą organizowaliśmy dla Roche, musiała opierać się na niestandardowych rozwiązaniach. Podeszliśmy do tematu elastycznie i w każdym tygodniu modyfikowaliśmy strategię, tak aby pozyskać jak największą liczbę użytkowników strony code4life.pl i uczestników organizowanego wydarzenia. Nasz cel zakładał osiągnięcie 6000 użytkowników i 500 zarejestrowanych uczestników – zadanie było trudne, ale udało nam się zrealizować wyznaczone cele z wyższym niż początkowo zakładanym efektem.

Jak osiągnęliśmy sukces?

Podczas naszej kampanii stworzyliśmy reklamy, które miały zainteresować najtrudniejszy rynek, jakim jest IT. Prowadziliśmy działania PPC (Google Search + Remarketing, Google Display Network + Remarketing, Facebook Ads). Dodatkowo pozyskaliśmy zewnętrznego partnera – magazyn skierowany do rynku IT. W kampanii wykorzystaliśmy jego profil społecznościowy i mailing do specjalistów. Na bieżąco analizowaliśmy wszystkie działania prowadzące do konwersji, reagowaliśmy przenosząc budżety i zmieniając niedziałające źródła. Założyliśmy także, że odbiorcy szybko przyzwyczajają się do komunikatów, dlatego w czasie kampanii zmienialiśmy hasła na banerach i treści w mailingach. Najwięcej rejestracji uczestników pochodziło z:

  • odwiedzin z wyszukiwarki Google i kampanii GDN (Google AdWords, Remarketing, 29%),
  • kampanii na Facebooku (22%)
  • bezpośrednich wspomaganych działaniami płatnymi (13%)
  • działań prowadzonych z zewnętrznym partnerem (12%)

Dzięki kampanii zdobyliśmy 11 267 użytkowników (z zakładanych 6000) i 515 rejestracji (z zakładanych 500). W osiągnięciu celu nie przeszkodził nam nawet okres wakacyjny, który jest trudny w pozyskiwaniu targetu (ze względu na wyjazdy wakacyjne), zwłaszcza tak specyficznego jak specjaliści z branży IT.

Współpraca z Whites – co mówi o nas klient?

Bardzo mile wspominam współpracę z Whites podczas realizacji kampanii promocyjnej konferencji Code4Life 2016. Rzetelność i znajomość narzędzi zaowocowały przekroczeniem oczekiwań względem efektów zaplanowanych działań. Podobało mi się zaangażowanie w projekt, elastyczne dostosowanie do potrzeb klienta i w pełni profesjonalne podejście ze strony Whites.

Aleksandra Pagórska, HR Coordinator, Roche Global IT Solutions

15 blogów, które warto śledzić w 2017 roku

· opublikowano: 27/01/2017

W Whites stawiamy na ciągły rozwój i doskonalenie umiejętności. Wiedzę czerpiemy głównie z internetu, gdzie codziennie pojawiają się nowe trendy w naszej dziedzinie. Poniżej przedstawiamy listę naszych ulubionych blogów – polskich i zagranicznych. Jeśli chcesz być na bieżąco i szukasz stron, które dostarczają rzetelnej wiedzy z obszaru SEO i content marketingu, to na pewno znajdziesz tam coś dla siebie.

The Moz Blog

Drużyna Moz to ponad 100 znanych w branży specjalistów z różnych dziedzin marketingu internetowego, między innymi Samuel Scott, Peter J. Meyers i Rand Fishkin. Blog wyróżnia się wysokim poziomem fachowości i jasnym komunikowaniem trudnych zagadnień. Moz to nie tylko suche teksty. Autorzy bloga przyciągają ogromnym zakresem wiedzy popartej doświadczeniem, testami i przykładami. Znajdziesz tam także różnego rodzaju podsumowania czy filmy, a w każdy piątek możesz wziąć udział w spotkaniach online w ramach Whiteboard Friday. Poza wiedzą Moz oferuje także dostęp do przydatnych narzędzi SEO.

Search Engine Watch

Search Engine Watch to jeden z liderów w kategorii blogów SEO, wielokrotnie nagradzany między innymi przez Financial Times czy PC Magazine. Blog dostarcza cennych informacji i porad dotyczących pozycjonowania, wyszukiwarek i analizy wyników wyszukiwania. Koniecznie zajrzyj na SEW, jeśli chcesz poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce.

Simo Ahava’s Blog 

Simo Ahava stworzył świetny blog o Google Tag Managerze. Znajdziesz tam praktycznie wszystko o tagach, zmiennych, warstwach danych, triggerach oraz przykłady użytecznych własnych skryptów. Prowadzący jest też prelegentem seminariów organizowanych przez Google, gdzie tłumaczy skomplikowane procesy w prosty i przystępny sposób.

LunaMetrics Blog

LunaMetrics to zespół specjalistów, którzy sami przedstawiają się jako guru marketingu opartego na wyszukiwarkach internetowych. Na co dzień prowadzą szkolenia i współpracują z firmami i organizacjami, takimi jak Pearson i EPA (United States Environmental Protection Agency). Jeśli szukasz informacji na temat narzędzi SEO, AdWords, Google Analytics czy Tag Manager, to nie mogłeś trafić lepiej.

Search Engine Roundtable

Obowiązkowy blog dla wszystkich, którzy chcą być na bieżąco ze światem SEO. SER cechuje błyskawiczna reakcja i najświeższe newsy. To najlepszy blog na początek dnia i poranną prasówkę. Tutaj dowiesz się, co ogólnie dzieje się w środowisku Googlersów, kto powiedział coś interesującego, a kto widzi spadki czy wzrosty.

Official Google Webmaster Central Blog 

Najlepsze informacje to te z pierwszej ręki. Z tego powodu warto śledzić oficjalny blog Google dla webmasterów. Znajdziesz w nim potwierdzone i zawsze aktualne informacje na temat algorytmów Google, pobierania i indeksowania. Na blogu możesz także przeprowadzić test optymalizacji mobilnej swojej strony – dzięki niemu dowiesz się, czy jest ona dobrze dostosowana do wyświetlania na komórkach i tabletach.

Search Engine Land

SEL zawsze jako pierwsi donoszą o najnowszych rozwiązaniach, trendach i nadchodzących zmianach w obrębie marketingu internetowego. Specjalizują się w SEO, SEM i social media. Na ich blogu znajdziesz newsy, analizy ekspertów, wskazówki i poradniki z cyklu How To. Bez względu na to, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w SEO, czy też uważasz się już za eksperta, SEL na pewno jest dla Ciebie.

Prowly Magazine

Prowly Magazine to blog o międzynarodowym zasięgu stworzony przez polskich specjalistów z branży marketingu i komunikacji. Blog koncentruje się na tematach związanych z PR, content marketingiem, social media, social networkingiem, blogowaniem, video, podcastami, startupami i dziennikarstwem branżowym. Strona dostarcza informacje i gotowe rozwiązania dla osób zajmujących się zawodowo tymi obszarami. Zajrzyj na Prowly Magazine zwłaszcza jeśli jesteś marketerem, prowadzisz małą firmę, założyłeś startup, działasz w branży PR lub po prostu interesują Cię podobne tematy.

Kissmetrics

Kissmetrics to blog, z którego dowiesz się dużo o tym, jak zoptymalizować marketing internetowy. Jak mówią sami twórcy bloga, jest to miejsce, które pokaże Ci, jak stać się lepszym marketerem. Z Kissmetrics poznasz nowe strategie i techniki rozwoju swojej marki. Na przykładach zobaczysz, co działa, a co nie działa w internecie. Dane i raporty przestaną Cię przerażać, nauczysz się podejmować świadome decyzje biznesowe i poprawisz komunikację z klientami.

HubSpot

HubSpot to firma marketingowa oferująca rozwiązania w zakresie inbound marketingu. Ich blog to właściwie dwa odrębne blogi, ponieważ znajdziesz tam teksty w wyraźnie oddzielonych kategoriach: marketing i sprzedaż. Doświadczeni profesjonaliści dzielą się tam historiami i poradami przydatnymi dla marketerów na każdym poziomie zaawansowania.

Neil Patel

Blog, który stworzył specjalista od online marketingu, Neil Patel, z pewnością należy do nietuzinkowych. Już na pierwszy rzut oka widać, że autor ma duże poczucie humoru i kreatywne pomysły. Niech Cię jednak nie zwiodą żarty Neila i jego lekkie podejście do omawianych tematów. Teksty, podcasty i webinary udostępniane na jego blogu to kopalnia merytorycznej wiedzy na temat działań marketingowych w sieci.

Brand24 Blog

Brand24 to przede wszystkim firma oferująca narzędzie do monitoringu działań w internecie i mediach społecznościowych. Na ich blogu przeczytasz o tym, jak wykorzystać wyniki tego monitoringu w swojej firmie, ale dowiesz się też znacznie więcej. Znajdziesz tu case studies, raporty i poradniki z obszaru marketingu online i social media. Nie brakuje także ciekawostek: przekonasz się między innymi, jak monitoring internetu obniżył ceny batonów w Australii i dlaczego warto było wybrać się na Sylwestra z Andrzejem Dudą.

Think with Google

Think with Google to źródło analiz, danych branżowych, trendów, badań konsumenckich i kreatywnych inspiracji. Umieszczane tam materiały to gratka dla każdego marketera planującego kampanię w internecie. Zdobędziesz tam także dostęp do usług i narzędzi przydatnych w pracy nad nowymi projektami.

Sprawny Marketing

Sprawny Marketing to specjaliści w dziedzinach analityki, content marketingu, copywritingu, social media, rynku e-commerce, SEO i nie tylko. Zakres ich wiedzy jest naprawdę ogromny. Jeśli chcesz się od nich uczyć, śledź ich bloga i koniecznie zapisz się na przynajmniej jedno z organizowanych przez nich szkoleń. Konferencje prowadzone przez doświadczonych prelegentów odbywają się regularnie w największych polskich miastach.

Searchmetrics SEO Blog

Znakiem charakterystycznym Searchmetrics są rzetelne badania i analizy publikowane na ich blogu. Autorzy wyciągają wnioski ze swoich olbrzymich baz danych o stronach i korelacji ich działań on- i offsite z pozycją w rankingu. Nigdzie nie znajdziesz bardziej wyczerpujących analiz i obszernych infografik.

Magdalena Ładuniuk

Dlaczego warto mieć swój content w internecie?

· opublikowano: 20/01/2017

Internet odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym. Według badania 2016 Connected Consumer Goods Report, aż 69% konsumentów przyznaje, że informacje o produkcie czerpie właśnie z sieci. Większość marketerów jest tego świadoma, ale nie potrafi wykorzystać potencjału komunikacji drzemiącego w internecie.  Często zaczynają oni zbyt późno walczyć o zainteresowanie potencjalnego klienta, bombardując go reklamami i niewielkimi zniżkami. 

Tymczasem pozyskiwanie klientów warto rozpocząć dużo wcześniej, bo już na etapie poszukiwania informacji i oceny alternatyw wyboru. To właśnie wtedy z wyszukiwarki korzysta największy procent konsumentów. Przed podjęciem decyzji szukają informacji, porad, opinii. Wchodzą na blogi, portale poradnikowe, newsowe, lifestyle’owe. Zadają pytania, miliardy pytań – według najnowszych danych Internet Live Stats, wyszukiwarka Google przetwarza ponad 40 tysięcy zapytań na sekundę, co daje około 3.5 mld. pytań dziennie. Ty możesz na nie odpowiedzieć – wystarczy, że stworzysz własny Content Hub.

Co to jest Content Hub, czyli Platforma Contentowa?

Zacznijmy od początku. Content, czyli treść, to podstawa skutecznego marketingu. Publikowanie unikalnych, wartościowych dla odbiorcy treści ma dużo większą siłę przebicia niż reklama. Badania przeprowadzone przez Lead Factory wykazały, że w przypadku 66% ankietowanych firm, działania content marketingowe wpłynęły bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży. Świadoma firma powinna inspirować, a nie bezpośrednio sprzedawać. Narzędzie, które pomoże Ci w realizacji tego celu to Platforma Contentowa. Może to być blog firmowy, strona internetowa, serwis tematyczny.  Content udostępniany na  platformie  pracuje na markę i jej sukces w perspektywie długofalowej.

Serwis internetowy marki General Electrics, amerykańskiej firmy przemysłowej, jest uznawany za jeden z najlepszych na świecie. W www.GEreports.com znajdziesz najnowsze doniesienia ze świata technologii i nauki. GE Reports przyciąga każdego roku około 600 tysięcy unikalnych użytkowników, strona notuje ponad 1.5 milionów odsłon. Przeciętny użytkownik zostaje na stronie przez około 90 sekund, co daje wynik znacznie powyżej amerykańskiej średniej (źródło: prdaily.com) Marketerzy General Electrics przyznają, że każdy dolar zainwestowany w działania content marketingowe ich firmy zwraca się z 30-procentowym zyskiem. Klucz do sukcesu? Jak zdradza Tomas Kellner, redaktor naczelny GE Reports, unikalne treści są wynikiem bezpośredniej współpracy z naukowcami i laboratoriami. Kellner czuwa, aby content na stronie był świeży, ale przede wszystkim unikalny.

Świetnie przygotowaną Platformę Contentową ma też polski oddział sieci sklepów Lidl. Serwis www.KuchniaLidla.pl nie jest zwykłą stroną z przepisami, jakich są w internecie tysiące. Lidl przygotował serię krótkich filmów i zaangażował do współpracy znane twarze: w pierwszej kampanii Pascala Brodnickiego i Karola Okrasę, w drugiej Okrasę i Dorotę Wellman. Gościnnie w Kuchni Lidla wystąpili między innymi Krzysztof Ibisz, Borys Szyc, Anna Mucha i Maciej Żurawski. PR Manager Lidl Polska, Anna Biskup, tłumaczy to w ten sposób: „Chcemy pokazać, że gotowanie to nie tylko pasja do samego gotowania – to także fantastyczny sposób na spędzenie czasu z innymi, na rozmowę z bliskimi czy po prostu świetną zabawę w otoczeniu rodziny i przyjaciół. Dlatego właśnie Dorota i Karol będą nie tylko wspólnie gotować, ale i zapraszać do tego wielu różnych gości”.

Format skutecznie połączył misję kulinarną z rozrywką. Nie bez znaczenia jest też fakt, że platforma jest niezwykle innowacyjna, ma nowoczesny layout i interfejs.  Użytkownicy ją po prostu uwielbiają. Jak podają wirtualnemedia.pl, tylko w grudniu 2015 stronę odwiedziło ponad milion użytkowników.

Korzyści jakie może przynieść Twojej firmie Platforma Contentowa:

  • pomaga w wykreowaniu pozytywnego wizerunku firmy jako eksperta,
  • buduje zaangażowanie użytkowników,
  • powoduje wzrost świadomości marki,
  • zwiększa zasięg i ruch na stronie.

Zastanawiasz się pewnie, gdzie jest haczyk. Jest jeden – minusem prowadzenia Platform Contentowych jest czasochłonność. Projekt wymaga zbudowania spójnej strategii i regularnego publikowania wysokiej jakości treści. Nie każdy może to zrobić. W firmach często brakuje  zasobów, wyspecjalizowanych redaktorów, czy po prostu czasu. Z pomocą przychodzą firmy zewnętrzne takie jak Agencja Whites które mają doświadczenie w tworzeniu unikalnych platform contentowych. Specjaliści pomogą Ci stworzyć strategię budowy treści pod kątem SEO (wyszukiwań użytkowników), wskażą ideę storytellingu oddającą wizję Twojej marki i opracują plan dystrybucji treści w oparciu o linkowanie wewnętrzne, ruch z social media i AdWords. Jeśli chcesz aby zwiększyła się Twoja grupa odbiorców, ruch na stronie oraz wzrosła sprzedaż, skontaktuj się z nami!